{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.113 visninger | Oprettet:

Nybegynder i anlæg {{forumTopicSubject}}

Hej jeg har brug for hjælp til mit anlæg. Jeg er i tvivl om jeg mangler noget eller om jeg kan få det til at spille. Jeg ved godt at det ikke er kvalitet jeg har købt men da det er mit første anlæg og jeg har fået noget billigt grej der bare skal spille ok er det fint til mig.

Jeg har købt følgende:
Denver 4x45 watt autoradio med usb
4'' Xzound CK 160 watt
5.25'' Xzound CK 200 watt
6.5'' Xzound GTX-1 240 watt
6x9'' Xzound CK 360 watt


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Nybegynder i anlæg
  • #1   4. mar 2011 Det skal sidde i min Golf GTD van

  • #2   4. mar 2011 Har du købt fire forskellige højtalere ? Hvad med forstærker og Sub ?

  • #3   4. mar 2011 Du ved godt det ikke er kvalitet. Men når du så ved det, hvorfor så ikke starte mere roligt ud, og evt. købe en bedre HU. Evt andre højtaler, og så kan du bygge videre på det

  • #4   4. mar 2011 vis du vil ha billige højtaler hvorfor så ikk købe mac audio 6x9 højtaler ved ice-shoppen det koster 300 kr og de spiller faktisk kanon godt smiley

  • #5   4. mar 2011 forstærker til højtalerne, og evt en sub?

    og så kabler og ledninger og alt det skal jo også til.


  • #6   4. mar 2011 Nej har købt 4 sæt. Så har 8 højtalere i alt. Har forestillet mig at sætte de 4'' oppe ved forruden. Og de 5.25'' i dørene. Og de 6.5'' i en kasse bag bagsæderne. Og de 6x9'' i nogle kasser i bagagerummet. Men har tænkt på subwoofer og forstærker, men jeg kunne godt tænke mig at vide om jeg kan få lyd i alle højtalere uden forstærker og sub. Men hvor mange kanaler skal forstærker være på.

  • #7   4. mar 2011 Du skal endten ha en 4 kanals og en monoblok eller en 5 kanals..
    der der har xzound viidsr en. Eller også er det en 6 kanals de har


  • #8   4. mar 2011 Den klassike regl... simpelt og enkelt.... Så får du et bedre resultat...

  • #9   4. mar 2011 Jesper J

    du ka godt ''nøjes'' med EN 4 kanals forstærker...

    du ska bar køre det hele i 2 ohm...


  • #10   4. mar 2011 Jeg ville sige et sæt gode højtaler er bedre end s flere dårlige.. Men hvis det er rigtigt skal du jo have en kanal tal hvær højtaler. Men jeg har kun et sæt højtaler i min som er af god kvali og så en sub og forstærker og det spiler også remelig godt synes jeg.. Sådan ville jeg havde gjort det..

  • #11   4. mar 2011 Undskyld jeg spørg men hvad vil du med alle de højtaler ??? Ehmm det gir jo ikke en bedre lyd af have flere ? Men derimod evt 1 sæt ordentlige.

    Jeg kan ikke lige gennemskue dit setup. Specielt fordi din auto radio på såkaldte 4x45 watt leverer slet ikke 45 watt. Overhoved. Så jo du kan godt få lyd i alle højtaler med din radio. Men den kan slet ikke trække dem.

    Du skal bruge forstærker til at trække dem, 4 sæt højtaler. Det vil sige du skal bruge 2 stk 4 kanals forstærker..

    I mine øjne er det et ret underligt setup..

    Jeg ville gøre fgl.. Købe en evt 2 kanals forstærker. Købe et GODT sæt højtaler til forand evt 6.5" kompo sæt. med løs diskant.

    Købe en sub med en 1 kanals forstærker til og smide den bag i.
    Så får du et korrekt lydbillede med lyden forand og bassen bag i bilen.

    Det du laver med alle de højtaler er et rodet setup lyden vil komme fra alle sider og det vil lyde "rodet" lydmessigt.

    Jeg køre selv med det setup jeg forslår. og har rodet med bilstereo i mange år efterhånden og det er klart det setup jeg bedst kan lide.


  • #12   4. mar 2011 Du skal have dig en 4 kanals forstærker der er 2ohm stabil, og så sætne paralelt to og to. 6x9"+6,5" på to af kanalerne og så 4"+5,25" på de to andre. Men det er godt nok lidt mange højtalere.

    Grunden til du skal have en forstærker er at din HeadUnit slet ikke er kraftig nok. Har selv en af de kraftige på markede (en clarion) med MOSFET forstærkere, som er opgivet til 4x52 watt. Den lever 16-20 Wrms per kanal alt efter spænding. Og 16Wrms er ikke nok til 2 højtalere. Desuden er din HeadUnit sikkert heller i stabil ved 2 ohm, som er den modstand du opnår ved 2 stk 4ohm højtalere koblet paralelt. Du kan som alternativ så sætte dem i serie, men så får du 8ohm, og dermed den halve effekt. 8 Wrms per kanal... Og det er altså ikke nok smiley

    Håber det besvarede din efterspørgelse


  • #13   4. mar 2011 Tak for svarene.

  • #14   4. mar 2011 Altid dejligt at kunne hjælpe smiley

  • #15   4. mar 2011 og 1 ting er 100% sikkert... Jesper J er pisseligeglad når folk skriver han har dummet sig.... for han kan nemlig bruge undskyldningen " er nybegynder og det er fint nok til ham" fordi han ikke vil indrømme han har nosset i det..

    Held og lykke jesper...

    Ok ovenstående er skrvet for at få dig til at tænke dig lidt om... kunne det være der er noget om det når SÅ mange vælger at skrive at du har købt helt forkert ind? (PS: Thansen tager vidst retur gør de ikke???)


  • #16   5. mar 2011 Ja jeg ville køre ud og returner lortet og købet noget ordentligt. smiley

Kommentér på:
Nybegynder i anlæg

Annonce