{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.062 visninger | Oprettet:

James F
James F
Tilmeldt:
5. feb 2009
Følger: 1 Emner: 43 Svar: 258

Turbo motor ? {{forumTopicSubject}}

Hej Car lovers ..
Har undret mig over en ting , når man nu har turbo motor ..
en af mine venner blir ved med at sige at efter jegf har kørt skal turboen køle af .. altså stå stille og køle af .. men det behøver man da ikk så vidt jeg ved hvis ikk man har været ude og tæske bilen lidt ? Nogle der har lidt forstand på det her ??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Turbo motor ?
  • #1   24. mar 2011 det siges det er bedst for turboen smiley .. men tror ikke på det er nødvendigt, med mindre du har været ude og straffe den !

  • #2   24. mar 2011 Det vil forlænge turboens levetid betydeligt...

    lige meget om den er blevet pryglet eller ej


  • James F
    James F Tilmeldt:
    feb 2009

    Følger: 1 Emner: 43 Svar: 258
    #3   24. mar 2011 Tænkt mere på altså hvis nu små ture frem og tilbage , indkøb . så siger han at man skal vente hehe .. nu har jeg ikk selv forstand på de turboer der .

  • #4   24. mar 2011 Noget med at oliepumpen stopper når man tager nøglen ud ? Ikke så smart hvis turboen stadig kører mange omdr og er varm

  • James F
    James F Tilmeldt:
    feb 2009

    Følger: 1 Emner: 43 Svar: 258
    #5   24. mar 2011 Det tænkt jeg os på .. Men det kan godt blive lidt irreterende at vente hver gang hehe .. men hvor lang tid sån ca ? bør man vente?

  • #7   24. mar 2011 Jeg har en turbotimer på min mazda. så bilen står i tomgang 2 min efter jeg har taget nøglen ud af bilen smiley

    så man tager bare nøglen og låser bilen så slukker den selv efter 2 min. tiden kan man så selv justere hvor længe den skal være tændt


  • James F
    James F Tilmeldt:
    feb 2009

    Følger: 1 Emner: 43 Svar: 258
    #8   24. mar 2011 Det var en god hjælp Morten D .. Thanks Mate ..
    Ku bare ikk finde ud af al det , også meed de forskellige meninger ..


  • James F
    James F Tilmeldt:
    feb 2009

    Følger: 1 Emner: 43 Svar: 258
    #9   24. mar 2011 Dumle : har os fået købt en turbo timer .. kan bare ikk finde rundt i den skide discplay ..heheh

  • #10   24. mar 2011 haha - hvad er det for en?

  • James F
    James F Tilmeldt:
    feb 2009

    Følger: 1 Emner: 43 Svar: 258
    #12   24. mar 2011 Magicar smiley

  • James F
    James F Tilmeldt:
    feb 2009

    Følger: 1 Emner: 43 Svar: 258
    #13   24. mar 2011 Altså jeg venter altid 1minuts tid før jeg slukker . uanset om jeg har givet den tæsk eller kærlighed hehe . for en sikkerheds skyld .

  • #14   25. mar 2011 Hvis din turbo ikke er vandkølet er turboen særlig følsom...
    Tempraturen i gennem en turbo kan komme op omkring 1000 grader EGT, hvis du bare stopper maskinen ned står olien og vandet stille i og omkring lejet.
    Varmen fra udstødningshuset vil forplante sig til lejet hvor olien nu står stille...
    Olie lavet på råolie vil kokse og selvantende lige under 200grader, det kan give koks eller belægninger omkring lejet som så igen over tid kan give problemer....
    Når din motor går i tomgang vil du se EGT omkring 400-500 grader og her er problemet ikke så stort....

    Hvis du lytter efter kan du på nogle turboer høre vandet klukke eller lave bobler lige når du slukker motoren, det er damp bobler.

    Men det er ikke kun din turbo der har godt af at stå et min. inden den slukkes hvis du har givet den tæsk....


  • #16   25. mar 2011 plejer altid at køre stille de sidste 500m ca. og ja vandkøling er bedre da vandet kan bære varmen væk.

Kommentér på:
Turbo motor ?

Annonce