Mds vs. Boxter Mds vs. Boxter
Hey bg!
Jeg står og overvejer at købe mig en ny sub til bilen.
Er allerede i besiddelse af en fin boxter shark 10" 1400 WRMS.
http://bilgalleri.dk/mar_vis.aspx?MarID=1214921
Men har kigget på en MDS Fanatic FR12WB, http://carsound.dk/produkt.asp?id=9873&pk=27&produkt=MDS_Fanatic_FR12WB, og spørger nu jer, hvad jeres erfaringer med den er, og om den kan anbefales i forhold til min boxter?
Mvh Silas.
aug 2006
Følger: 39 Følgere: 36 Biler: 1 Emner: 222 Svar: 780
aug 2006
Følger: 39 Følgere: 36 Biler: 1 Emner: 222 Svar: 780
jan 2011
Følger: 6 Følgere: 5 Emner: 6 Svar: 21
jan 2011
apr 2006
Følger: 16 Følgere: 16 Biler: 5 Emner: 72 Svar: 942
Du kan spare omkring 30-40% på at indkøbe dit mds anlæg i Sverige.
Dog har du kun et års garanti ifølge svensk købelov.
Som de andre siger så kommer det helt an på hvilken musik du høre. På den lille forstærker du bruger vil jeg klart anbefale en mindre sub fra mds. Boxter bassen overbelaster din forstærker i længden. Dog vil mds bassen ikke give ligeså meget tryk som boxter'en men lydkvaliteten er langt bedre.
Den eneste grund til at Mikkel kalder MDS for kina crap er fordi han vil misunde dig for at købe den.
feb 2008
Følger: 93 Følgere: 92 Biler: 3 Emner: 117 Svar: 1.187
maj 2008
Følger: 12 Følgere: 11 Biler: 1 Emner: 6 Svar: 155
For det andet: Din Boxter shark kan kun spille højt, men på ingen måde godt. (lydkvalitet). Hvis du kun vil have buldre og brag, så er den ok. Så ville jeg ofre 1700kr på en forstærker som kan levere nogle watt. noget ala dette her: http://carfishop.dk/shop/sinus-live-sl-a1500v2-326p.html
Ikke en speciel god forstærker hvis du fokusere på lydkvalitet, men den kan levere nogle watt.
Hvis du vil have en ny subwoofer, så søg brugt. Jeg ville dog anbefale en forstærker først og fremmest.
jul 2008
Følger: 11 Følgere: 24 Biler: 2 Svar: 1.125
K H, det da lidt plat at beskylde folk for at være misundelige over noget så simpelt som bilstereo..
alle har deres mærker de sværger til , nu er jeg så langt fra tilhænger af peerles xxl basserne for de lyder af b´æ i mine ører..
ja jeg holder selv på jbl gti af den gamle slag, det er det der virker i mine ører.
Silas S, du ved bedst hvad du vil have når du har prøvet det, men ville nok også købe en anden bedre forstærker, mds er ikk bedre end boxter.
mar 2005
Følger: 95 Følgere: 92 Biler: 3 Emner: 46 Svar: 5.173
Mit valg var klart faldet på Shark'en....
Men kigger du på denne brandford forstærker, så skal den enten skiftes ud ellers skal du finde en betydelig mere følsom enhed med en noget lavere effekt rating....
maj 2008
Følger: 12 Følgere: 11 Biler: 1 Emner: 6 Svar: 155
mar 2005
jan 2011
Jeg hører meget forskelligt musik, men min sub skal bare kunne levere en dyb og høj bas
- det gør min boxter allerede i forvejen, men ville det blive bedre med en bedre forstærker? Og i så fald, hvilkm forstærker? Noget til en overkommelig pris, helst under 2000
mar 2005
jan 2011
jan 2011
mar 2005
jan 2011
Så jeg bør købe Mds'en for bedre lydkvalitet? Men beholde boxter for dyb og høj bas?
jan 2011
mar 2005
apr 2009
Følger: 4 Følgere: 3 Biler: 1 Emner: 13 Svar: 234
Så ja jeg ville også gøre som Niclas A foreslår dig, skift din forstærker !
jun 2009
Følger: 76 Følgere: 122 Biler: 1 Emner: 8 Svar: 13.358
MDS er ikke en producent, der udvikler, og tester deres produkter mere... MDS startede nemlig ud som en ganske alm. bilstereoforhandler... Der nøjagtigt lige som dansk Autohifi, fik lyst til at lave sine egne produkter... Det gjorde de i samarbejde med den svenske lydtekniker Backe. Der sjovt nok også har sin egen forretning: http://www.backesljud.se/produkter.php?category_id=414&path=Bilstereo/Bash%F6gtalare/12%22//414
Men bemærk lige at Backe ikke har nogen MDS produkter i sin forretning...
Samarbejdet mellem backe og MDS sluttede for ca 4-5 år siden, og ordene "Svensk kvalitet" er ikke længere noget der passer på MDS... For at spare på udgifterne til udvikling og tests, samt for at tjene så mange penge som muligt, så begyndte MDS at vælge hylde varer fra kina og bare få deres eget logo på... hvor smart det end er for MDS at de nu tjener kassen på at folk generelt er idioter og køber MDS pga det engang har været kvalitet, så er realiteten at nu er det hyldevarer fra kina, der produceres uden kvalitetskontrol, osv...
Det er de nye GTX enehder fra Dansk Autohifi desværre også... i kan jo gætte på hvorfor GTX warrior deler chassis med en xzound enhed :D... Boxter enhederne er faktisk udviklet af Dansk Autohifi I Danmark, og er direkte lavet til dB-drag konkurrencer... det er faktisk hele formålet med Boxter... En billig subwoofer der kan konkurrere i dB-drag på højde med flere af de dyrere mærker... Og det lykkedes til fulde... Men Porche fandt ud af der var et lille dansk højtalermærke der hed det samme som en af deres biler, og det kunne man jo ikke have, så nu er dansk autohifi tvunget til at ændre navnet til GTX... hvilket nok er meget godt da kvaliteten desværre er dalet for dem...
Silas S
Du har en branford brandfælde til at trække din subwoofer... Ja jeg skriver brandfælde, da der har været tilfælde hvor netop branford's forstærkere er lavet så dårligt at de faktisk tåler mindre end de er sikret til, dette har resulteret i kortslutninger med medfølgende brandskadre i bilen... mon ikke det er på tide at skifte den?
Hvis du er tilfreds med din subwoofer som den spilelr nu men bare ønsker mere Oompf, eller lidt bedre lyd, så vil det ikke hjælpe en dyt af skifte enheden... du har jo stadig sat den til et stykke affald af værste skuffe... Xzound madness X2000 forstærkeren er den samme som Sinus Live SLA-1500... bare i andet design... og billigere... den kan sagtens spille din subwoofer ud... Du kan ikke regne med videre god lydkvalitet, men hvis du er vandt til lyden fra branford vil alt være en forbedring... jeg tvivler også på du har lige så store krav som mig f.eks....
Så det vil give dig langt mere at skifte din forstærker end at skifte over til en anden subwoofer specielt MDS enheden der ikke er bedre end Boxter enheden på nogen måde...
Nu så jeg også at der var en der skrev han syntes Peerless XXLS lyder af bæ... Han er også vandt til JBL skriver han så hvilket forklarer hvorfor kontrolleret præcis bass og god lydkvalitet er noget han ikke kan nikke genkendende til... JBL kræver at man kan lide lortet der i mine ører Ikke lyder af noget særligt... Der vil jeg klart foretrække en peerless enhed... Men hvis man heller ikke har hørt en enhed i et korrekt afstemt kabient, Bygget af en der faktisk kan finde ud af det, så har man heller ikke noget grundlag for at kunne lide den, det er klart.. men så bør man heller ikke udtale sig...
Silas, det bedste du lige nu kan gøre er at starte med at skifte din forstærker... du vil opleve en mere magtfuld bass, og en mere kontrolleret bass... det vil måske give dig blod på tanden til senere at skifte enheden ud med noget der er mere vellydende... eller måske til noget med meget mere tryk i... Men held og lykke med projektet og håber du vælger en løsning der er god for dig... lad være med at lytte til de tosser der bræger op uden at kende til de forskeliige ting, ofte brigner de bare myter eller fejlagtige observationer på bane og det er hvad jeg vil kalde dårlig rådgivning...
jan 2011
Jeg har valgt at købe madness forstærkeren, og kan allerede høre en betydelig forskel fra før. Indtil videre, er det fint nok for mig, men efterhånden som jeg får sparet op, hvilken enhed vil du så foreslå? jeg har hørt rigtig godt om Alpine, Pioneer B2 AC12, JBL, og mit næste valg af subwoofer vil også falde mere på ren lyd og kvalitet, så ville enhed ville du foreslå til det, ud fra din egen erfaring? Bare noget der lyder mere af kvalitet, og som ikke brager nær så meget som Den boxter jeg har siddende i nu
apr 2009
Følger: 4 Følgere: 3 Biler: 1 Emner: 13 Svar: 234
Så her er det at du selv skal til at lytte og finde "lyd". Du skal igen gøre op med dig selv om du går efter 'tryk' eller kvalitet ! De to ting kan kombineres, men det er svært og det snævre feltet en del ind.
Det er snart mange år siden jeg rigtigt byggede i bilstereo og dengang var der der faktisk kun 3 mærker at holde styr på, Cerwin Vega(subs), Boston og phoenix gold.
I dag er markedet rigtigt stort, så skriv et bar beskede til nogle butikker, hvad de har hjemme og så er det bare igang med at lytte
jun 2009
Puhha du er på vej ind i en ond cirkel som vi er rigtig mange der er fanget af...
Du har du fundet ud af at mere power til enheden giver mere magt i lyden... Nu snakker du så om at skifte enheden ud på et tidspunkt... Jamen alle de mærker du nævner er godt... jeg vil dog tillad mig at du følger Michael K's råd omkring at lytte til grejet, men begræns dig... det nytter ikke du lytter på grej til SPL hvis du er ude efter lækker lydkvalitet... eller omvendt... tro mig de enheder der kan det hele er ikke helt så billige som man skulle håbe.
Alpine, pioneer, B2, er alle fine mærker... har selv kørt med B2 i et års tid og de lød faktisk overraskende godt på trods af det var HD12 mk1 enheder jeg kørte med... altså SPL enheder.
Men mærker som Hertz, Ground Zero, DLS, Rockford Fosgate, Og mange fler, er alle ganske gode kvalitetsmærker... så ud og lyt, det vil være det bedste... Når du så har fået en bedre subwoofer, så komemr spørgsmålet igen: "Er Xzound nu god nok til at trække den?" For det er godt nok samme forstærker som Sinus Live SLA 1500, men den er jo altså ikke kendt for sinlækre lydkvalitet... den er altså kun kendt for at have en masse effekt til få penge... (Jo den er faktisk et meget godt valg til din boxter enhed, men Boxter enheden er også en ren SPL enhed... En bedre forstærker på den ville ikke gøre nogen lydmæssig fordel)
Men du er på vej ind i samme onde cirkel jeg selv hopper i flere gange... så opgraderer man lige en enkelt del der, så er resten ikke godt nok, såp opgraderer man også det... så kunne den første del jo egentlig godt være bedre, og så kører bussen ellers...
Nu hvor du kører med SPL enhed, og forstærker dertil, så synes jeg du skulle prøve at komme til konkurrence med din bil... (Nej undskyldningen med at så højt spilelr du slet ikke er uacceptabel) Tror du spiller en del højere end du tror...
jun 2009
Ja tak de diskutioner med damen kender jeg udmærket godt... Men det er jo sjovt... og vi hygger os sgu da til konkurrencerne... Og man behøver ikke komme med nyt grej hvert år jo...
jun 2009
jun 2007
Følger: 18 Følgere: 17 Biler: 1 Emner: 4 Svar: 454
jun 2009
Hva snakker du om ?
Mds vs. Boxter