2.000 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 28 Svar

Mds vs. Boxter Mds vs. Boxter

Hey bg!

Jeg står og overvejer at købe mig en ny sub til bilen.
Er allerede i besiddelse af en fin boxter shark 10" 1400 WRMS.
http://bilgalleri.dk/mar_vis.aspx?MarID=1214921
Men har kigget på en MDS Fanatic FR12WB, http://carsound.dk/produkt.asp?id=9873&pk=27&produkt=MDS_Fanatic_FR12WB, og spørger nu jer, hvad jeres erfaringer med den er, og om den kan anbefales i forhold til min boxter? smiley

Mvh Silas.

RENAULT SCENIC E-TECH ELECTRIC - DIT VALG!
Slå lyden til
00:00
/
14:20
LIVE

NOW PLAYING

TOYOTA LANCERER SEKS NYE ELBILER!

NOW PLAYING

VW ID.4 GTX - OVERRASKER!

NOW PLAYING

TIL WAGRAIN OG HJEM I HALLES MINIBUS!

NOW PLAYING

MIN BMW E30 FÅR NY CHANCE

NOW PLAYING

NOW PLAYING

BYD TANG ER IKKE HELT FÆRDIGBAGT!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

STATUS PÅ MIN BMW E30!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

TOPFART I VW ID.3 GTX!

NOW PLAYING

ALFA ROMEO JUNIOR - NOGET ER GALT!

NOW PLAYING

BYD ATTO 2 - OVERRASKER STORT!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

AT ANMELDE EN SPRITBILIST!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

NOW PLAYING

MERCEDES-BENZ G 580 - 100% ELEKTRISK G-KLASSE!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

NY TESLA MODEL Y

NOW PLAYING

NOW PLAYING

POLESTAR 4 MED 1900 KG PÅ KROGEN!

NOW PLAYING

I AUDI A5 AVANT TIL ST. ANTON!

NOW PLAYING

KAN MIN BMW E30 REDDES?

NOW PLAYING

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Græsslåning 500 kr.
  • Beskæring af 10 m bøgehæk 2.800 kr.
  • Bicycle Adjustments 300 kr.
  • Sætte gardinstænger + gardiner op 1.000 kr.
  • Ophængning af loftelampe 800 kr.
  • Vand under køkkenvask 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Mds vs. Boxter
  • #1   12. apr 2011 kommer an på hvad du skal bruge det til og hvad musik du høre

• #2   12. apr 2011 vil sige som mikkel jeg kan heller ikke lide mds men nu er det dig der skal høre på det

• #3   12. apr 2011 Altså da jeg ikke har haft råd, startede jeg ud med en billig discount forstærker fra Harald Nyborg, branford 1200w 4ch, så er ret sikker på jeg langt fra udnyttet sæt hvad min boxter kan smiley men synes selv at den spiller helt vildt godt på trods af den dårlige forstærker. Så med en bedre en bliver lyden vel også endnu bedre? smiley

• #4   12. apr 2011 Udnytter alt*

• #5   12. apr 2011 MDS er svensk produceret. Istedet for at handle på carsound så kig evt. på mds.se
    Du kan spare omkring 30-40% på at indkøbe dit mds anlæg i Sverige.
    Dog har du kun et års garanti ifølge svensk købelov.
    Som de andre siger så kommer det helt an på hvilken musik du høre. På den lille forstærker du bruger vil jeg klart anbefale en mindre sub fra mds. Boxter bassen overbelaster din forstærker i længden. Dog vil mds bassen ikke give ligeså meget tryk som boxter'en men lydkvaliteten er langt bedre.

Den eneste grund til at Mikkel kalder MDS for kina crap er fordi han vil misunde dig for at købe den.

• #6   12. apr 2011 boxter giver det ondeste lyd tryk. men jeg tænker lidt hvorfor du ikke kigger efter nogen fede brugte serier i stedet.!

• #7   12. apr 2011 For det første kan din forstærker på ingen måde spiller nogen subwoofer op. en 4 kanals forstærker bruges ikke til subwoofere.

For det andet: Din Boxter shark kan kun spille højt, men på ingen måde godt. (lydkvalitet). Hvis du kun vil have buldre og brag, så er den ok. Så ville jeg ofre 1700kr på en forstærker som kan levere nogle watt. noget ala dette her: http://carfishop.dk/shop/sinus-live-sl-a1500v2-326p.html
    Ikke en speciel god forstærker hvis du fokusere på lydkvalitet, men den kan levere nogle watt.

Hvis du vil have en ny subwoofer, så søg brugt. Jeg ville dog anbefale en forstærker først og fremmest.

• #8   12. apr 2011 kim L, hva er det da for noget fis, en 4 kanals kan sagtens bruges til bassen

K H, det da lidt plat at beskylde folk for at være misundelige over noget så simpelt som bilstereo..

alle har deres mærker de sværger til , nu er jeg så langt fra tilhænger af peerles xxl basserne for de lyder af b´æ i mine ører..
    ja jeg holder selv på jbl gti af den gamle slag, det er det der virker i mine ører.

Silas S, du ved bedst hvad du vil have når du har prøvet det, men ville nok også købe en anden bedre forstærker, mds er ikk bedre end boxter.

• #9   12. apr 2011 MDS er IKKE på NOGEN måde svensk mere.... Backer har droppet alt udvikling og lign på produkterne.... Dog dog dog.... MDS FR12 subben kontra Boxter Shark... no doubt om jeg havde valgt en enhed der kunne det jeg ønskede.... Boxter subben er den ultimative budget enhed til manden der ønsker sig en bil der seriøse kan hoppe og brage.... MDS enheden skulle dog faktisk være nogenlunde, men er blevet betydeligt mistroisk på enheden efter man har set video'er hvor der spilles ganske højt på DB måleren, men man på ingen måde får lov at se målepunkterne...

Mit valg var klart faldet på Shark'en....

Men kigger du på denne brandford forstærker, så skal den enten skiftes ud ellers skal du finde en betydelig mere følsom enhed med en noget lavere effekt rating....

• #10   12. apr 2011 Det er fandme sjældent man bruger en 4 kanals forstærker til en sub. Normalt ville man bruge en mono eller en 2 kanals. Så nej. det er ikke forkert det jeg siger. Det vil næsten altid kunne betale sig at vælge mono eller 2 kanals frem for 4 kanals.!

• #11   12. apr 2011 Kim L - Naajjjrrrjjjj... Bop Bop.... Det afhænger meget af enheder du sætter efter den.... En 4 kanals forstærker kan være ganske fornuftig til de fleste mennesker med et fornuftigt frontsæt, og 2 udgange brokoblet til en mindre sub... Kan være ganske okay... !

• #12   12. apr 2011 Jeg går hovedsageligt efter en dejlig dyb bas, og god lydkvalitet. Jeg havde fået at vide, at Mds var pengene værd, pga den kvalitet de levere.
    Jeg hører meget forskelligt musik, men min sub skal bare kunne levere en dyb og høj bas smiley
    - det gør min boxter allerede i forvejen, men ville det blive bedre med en bedre forstærker? Og i så fald, hvilkm forstærker? Noget til en overkommelig pris, helst under 2000 smiley

• #13   12. apr 2011 Xzound Madness X2000 på din sub... Den er ganske fin på tilbud til 1499 kr.... Og ganske fornuftig til din Sub....

• #14   12. apr 2011 Hvordan forbinder man en dobbelt svingspole til en mono forstærker?

• #15   12. apr 2011 Kan det betale sig at investere i den xzound forstærker til min shark, ville det komme til at lyde bedre? smiley

• #16   12. apr 2011 Xzound forstærkeren er faktisk et af de meget få kvalitets produkter de har fået frem fra gemmerne smiley

• #17   12. apr 2011 Ja okay smiley
    Så jeg bør købe Mds'en for bedre lydkvalitet? Men beholde boxter for dyb og høj bas? smiley

• #18   12. apr 2011 Har bare ikke rigtig noget at gå ud fra da jeg ikke har hørt Mds spille.

• #19   12. apr 2011 Evt lyt på et par flere nu hvor du er igang smiley

• #20   12. apr 2011 Det lyder jo som om at du grundlæggende er meget godt tilfreds med din sub ! Og en Shark er egentlig ikke en dårlig enhed i prisklassen. Og jeg ville også KLART skifte den forstærker ud ! For den spiller på INGEN måde din shark ud ! Meget kan man sige om Boxter/GTX enhederne, men de kan altså suge nogen watt og de skal bruge mange af dem for af spille bare nogenlunde !
    Så ja jeg ville også gøre som Niclas A foreslår dig, skift din forstærker !

• #21   13. apr 2011 Nu vil jeg ikke begynde at nævne navne på alle dem der vrøvler...for de ved selv hvem de er når jeg har skrevet dette...

MDS er ikke en producent, der udvikler, og tester deres produkter mere... MDS startede nemlig ud som en ganske alm. bilstereoforhandler... Der nøjagtigt lige som dansk Autohifi, fik lyst til at lave sine egne produkter... Det gjorde de i samarbejde med den svenske lydtekniker Backe. Der sjovt nok også har sin egen forretning: http://www.backesljud.se/produkter.php?category_id=414&path=Bilstereo/Bash%F6gtalare/12%22//414
    Men bemærk lige at Backe ikke har nogen MDS produkter i sin forretning...
    Samarbejdet mellem backe og MDS sluttede for ca 4-5 år siden, og ordene "Svensk kvalitet" er ikke længere noget der passer på MDS... For at spare på udgifterne til udvikling og tests, samt for at tjene så mange penge som muligt, så begyndte MDS at vælge hylde varer fra kina og bare få deres eget logo på... hvor smart det end er for MDS at de nu tjener kassen på at folk generelt er idioter og køber MDS pga det engang har været kvalitet, så er realiteten at nu er det hyldevarer fra kina, der produceres uden kvalitetskontrol, osv...

Det er de nye GTX enehder fra Dansk Autohifi desværre også... i kan jo gætte på hvorfor GTX warrior deler chassis med en xzound enhed :D... Boxter enhederne er faktisk udviklet af Dansk Autohifi I Danmark, og er direkte lavet til dB-drag konkurrencer... det er faktisk hele formålet med Boxter... En billig subwoofer der kan konkurrere i dB-drag på højde med flere af de dyrere mærker... Og det lykkedes til fulde... Men Porche fandt ud af der var et lille dansk højtalermærke der hed det samme som en af deres biler, og det kunne man jo ikke have, så nu er dansk autohifi tvunget til at ændre navnet til GTX... hvilket nok er meget godt da kvaliteten desværre er dalet for dem...

Silas S
    Du har en branford brandfælde til at trække din subwoofer... Ja jeg skriver brandfælde, da der har været tilfælde hvor netop branford's forstærkere er lavet så dårligt at de faktisk tåler mindre end de er sikret til, dette har resulteret i kortslutninger med medfølgende brandskadre i bilen... mon ikke det er på tide at skifte den?
    Hvis du er tilfreds med din subwoofer som den spilelr nu men bare ønsker mere Oompf, eller lidt bedre lyd, så vil det ikke hjælpe en dyt af skifte enheden... du har jo stadig sat den til et stykke affald af værste skuffe... Xzound madness X2000 forstærkeren er den samme som Sinus Live SLA-1500... bare i andet design... og billigere... den kan sagtens spille din subwoofer ud... Du kan ikke regne med videre god lydkvalitet, men hvis du er vandt til lyden fra branford vil alt være en forbedring... jeg tvivler også på du har lige så store krav som mig f.eks....
    Så det vil give dig langt mere at skifte din forstærker end at skifte over til en anden subwoofer specielt MDS enheden der ikke er bedre end Boxter enheden på nogen måde...

Nu så jeg også at der var en der skrev han syntes Peerless XXLS lyder af bæ... Han er også vandt til JBL skriver han så hvilket forklarer hvorfor kontrolleret præcis bass og god lydkvalitet er noget han ikke kan nikke genkendende til... JBL kræver at man kan lide lortet der i mine ører Ikke lyder af noget særligt... Der vil jeg klart foretrække en peerless enhed... Men hvis man heller ikke har hørt en enhed i et korrekt afstemt kabient, Bygget af en der faktisk kan finde ud af det, så har man heller ikke noget grundlag for at kunne lide den, det er klart.. men så bør man heller ikke udtale sig...

Silas, det bedste du lige nu kan gøre er at starte med at skifte din forstærker... du vil opleve en mere magtfuld bass, og en mere kontrolleret bass... det vil måske give dig blod på tanden til senere at skifte enheden ud med noget der er mere vellydende... eller måske til noget med meget mere tryk i... Men held og lykke med projektet og håber du vælger en løsning der er god for dig... lad være med at lytte til de tosser der bræger op uden at kende til de forskeliige ting, ofte brigner de bare myter eller fejlagtige observationer på bane og det er hvad jeg vil kalde dårlig rådgivning...

• #22   15. apr 2011 Jeg må sige, at det virker som om du har ret godt styr på det Cody smiley
    Jeg har valgt at købe madness forstærkeren, og kan allerede høre en betydelig forskel fra før. Indtil videre, er det fint nok for mig, men efterhånden som jeg får sparet op, hvilken enhed vil du så foreslå? jeg har hørt rigtig godt om Alpine, Pioneer B2 AC12, JBL, og mit næste valg af subwoofer vil også falde mere på ren lyd og kvalitet, så ville enhed ville du foreslå til det, ud fra din egen erfaring? Bare noget der lyder mere af kvalitet, og som ikke brager nær så meget som Den boxter jeg har siddende i nu smiley ..

• #23   15. apr 2011 Alle de mærker du selv nævner er gode mærker og der findes 100 andre mærker som også laver gode kvali-bilstereo ! Når du når op i prisklasserne går der sgu lidt religion i det. Nogen sværger til et(måske 2) mærke og HADER noget andet.
    Så her er det at du selv skal til at lytte og finde "lyd". Du skal igen gøre op med dig selv om du går efter 'tryk' eller kvalitet ! De to ting kan kombineres, men det er svært og det snævre feltet en del ind.
    Det er snart mange år siden jeg rigtigt byggede i bilstereo og dengang var der der faktisk kun 3 mærker at holde styr på, Cerwin Vega(subs), Boston og phoenix gold.
    I dag er markedet rigtigt stort, så skriv et bar beskede til nogle butikker, hvad de har hjemme og så er det bare igang med at lytte smiley

• #24   15. apr 2011 Silas S
    Puhha du er på vej ind i en ond cirkel som vi er rigtig mange der er fanget af... smiley
    Du har du fundet ud af at mere power til enheden giver mere magt i lyden... Nu snakker du så om at skifte enheden ud på et tidspunkt... Jamen alle de mærker du nævner er godt... jeg vil dog tillad mig at du følger Michael K's råd omkring at lytte til grejet, men begræns dig... det nytter ikke du lytter på grej til SPL hvis du er ude efter lækker lydkvalitet... eller omvendt... tro mig de enheder der kan det hele er ikke helt så billige som man skulle håbe.
    Alpine, pioneer, B2, er alle fine mærker... har selv kørt med B2 i et års tid og de lød faktisk overraskende godt på trods af det var HD12 mk1 enheder jeg kørte med... altså SPL enheder.
    Men mærker som Hertz, Ground Zero, DLS, Rockford Fosgate, Og mange fler, er alle ganske gode kvalitetsmærker... så ud og lyt, det vil være det bedste... Når du så har fået en bedre subwoofer, så komemr spørgsmålet igen: "Er Xzound nu god nok til at trække den?" For det er godt nok samme forstærker som Sinus Live SLA 1500, men den er jo altså ikke kendt for sinlækre lydkvalitet... den er altså kun kendt for at have en masse effekt til få penge... (Jo den er faktisk et meget godt valg til din boxter enhed, men Boxter enheden er også en ren SPL enhed... En bedre forstærker på den ville ikke gøre nogen lydmæssig fordel)

Men du er på vej ind i samme onde cirkel jeg selv hopper i flere gange... så opgraderer man lige en enkelt del der, så er resten ikke godt nok, såp opgraderer man også det... så kunne den første del jo egentlig godt være bedre, og så kører bussen ellers...

Nu hvor du kører med SPL enhed, og forstærker dertil, så synes jeg du skulle prøve at komme til konkurrence med din bil... (Nej undskyldningen med at så højt spilelr du slet ikke er uacceptabel) Tror du spiller en del højere end du tror...

• #25   15. apr 2011 Mikkel P

Ja tak de diskutioner med damen kender jeg udmærket godt... Men det er jo sjovt... og vi hygger os sgu da til konkurrencerne... Og man behøver ikke komme med nyt grej hvert år jo... smiley Det er kun tosser som mig selv der gør det...

• #26   15. apr 2011 Og man får den fordel ved at deltage i konkurrencerne at man får ganske gratis rådgivning fra folk der ofte har været i gamet længe og måske lige ved hvordan man lige får det sidste guf ud af sit grej... Og vores nye samarbejde med EMMA gør at vi oftere konkurrerer ved de samme events. det giver jo flere folk der nu også har en fed ekspertise inden for lydkvalitet... jamen kan det da blive bedre?

• #27   19. apr 2011 Lige meget hvad du vælger...: samme mærkelige lyd.... eller noget i den stil

• #28   20. apr 2011 Thomas A
    Hva snakker du om ?

Kommentér på:
Mds vs. Boxter

Annonce