{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.477 visninger | Oprettet:

Earthquake/GFX vs. RAINBOW {{forumTopicSubject}}

Hejsa,

Jeg overvejer at bygge lidt anlæg i bilen.
Lige nu er der kun monteret et Rainbow komponent sæt i dørene.

Men da jeg gerne vil have noget bass + koblet alle højtaler ind over en forstærker skal jeg ud og købe lidt udstyr.

Jeg har kigget både på Dansk Auto-HIFI samt CARSound, men hvad bør jeg gå efter ? Er Earthquake & GFX lige så godt som fx. Rainbow ?

Udstyr jeg mangler:
1 stk mono-blok til sub.
1 stk 4 kanals forstærker til højtaler.
2 stk. 10" eller 12" subs.

Håber i har nogle forslag smiley

/ Silwer

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Earthquake/GFX vs. RAINBOW
  • #2   20. apr 2011 Hey Brian,

Tusind tak - jamen så er det jo bare igang smiley
    Ved du om de sub i 10" vil fungere godt i en Cabriolet ?

• #3   20. apr 2011
    Mikkel P

Nu nægter jeg så at tro på du rent faktisk har hørt den nye MOFO12 enhed... da der er meget meget få i landet der faktisk kører med dem...

Og MOFO 12 enheden er bestemt ikke på nogen måde lavet til at spille rent... og den gør det heller ikke... jeg har selv haft både den ældste og modellen lige før den du linker til og mofo12 enehden er en SPL enhed... Ikke andet...

men ja hammer enheden er ret skidt... så havde jeg selv nok hellere valgt denne: http://www.ice-shop.dk/product_info.php?cPath=171_172&products_id=1061
    Den bliver samtidig en smule billigere og den vil lyde langt bedre...

• #4   20. apr 2011
    Mikkel P

En Mofo 12 på en sla 1500... Du forventer ikke du har en chance for at høre nogen form for lydkvalitet der vel?

• #5   21. apr 2011 Mikkel P
    Tja tror sgu det må have været en meget lille forskel...

• #6   21. apr 2011 skal det spille højt så ville jeg kigge efter noget EQ eller GTX subs. ved ikke hvorhøjt audisystems billere enheder spiller nemlig ... men synted ikke amboss eller hammer er så imponerende...

syntes selv det er en smagssag om man vælger Audiosystem. EQ eller Rainbow. (har rainbow SLC i min ejen vogn men Audiosystem og EQ lå også højt på listen)

ved ikke hvilke forstærker jeg ville vælge... har hørt rainbow og de fine nok. men har ikke hørt Audiosystems forstærker og har kun hørt EQ i biler med GTX/Boxter enheder

• #7   22. apr 2011 OK jeg ville aldrig vælge Earthquake og deres mangel på kvalitet... deres forstærkere yder ikke engang det de lover... og deres højtalere nja lad os bare sige at lydkvalitet ikke ligefrem er noget jeg forbinder med Earthquake...

Audio Systems billigere serier kan sgu spille ret højt... vi havde en deltager for nogle år siden med 2 stk X-ion subwoofere på 12" der spillede omkring 145 db og det var altså et anlæg der var lavet til ganske almindeligt allround brug... ikke til lydtryk...

Det er ikke en smagssag om man vælger EQ eller audio system... EQ er plastik og pis og tyske Audio System er kvalitet... så simpelt kan det stilles op... EQ var rigtig fedt... i 2004...

Kommentér på:
Earthquake/GFX vs. RAINBOW

Annonce