Finindstilling af discountanlæg! {{forumTopicSubject}}
Hej folkens..
Jeg har siddet og læst et par forums og kan se der er mange der har meget forstand på indstilling af anlæg, så vil lige prøve at høre jer lidt ad her:
Jeg har gang i et projekt med de billigste produkter med bedst kvallitet! - kort sagt jeg har et komplet anlæg for 3500.- som jeg har puttet i min gamle corolla ee90 består af:
Pioneer HU (DEH-3200UB)
12" edge sub. med portet kabinet.
Xzound madness 4x160Watt rms i 4 ohm.
JBL 6x9 GTO series til baghøjtalere
2 xzound 4" fronthøjtalere.
... Jeg har brugt meget tid på at det til at spille så som det overhovedet er muligt, øhm målt med diverse db målere trykker det de der 105-110 db tror jeg! Meeen hvordan får jeg bassen til at spille lave frekvenser altså fx rap, hip hop osv. hvor bassen skal arbejde meget. SAMTIDIG med jeg kan få en hård bas ud af højtalerene og/eller bassen til når jeg skal høre techno eller musik med hård bas?
Ved ikke om jeg har utrygt mig klart nok, men det er os et underligt spørgsmål, for det spiller rigtig godt nok, har meget ros for det i forhold til pris og kvantitet. men det er ikke godt nok til mig! intet mindre end perfekt skal det jo spille..
mar 2009
Følger: 35 Følgere: 34 Biler: 3 Emner: 293 Svar: 1.671
nov 2007
Følger: 8 Følgere: 11 Biler: 2 Emner: 55 Svar: 6.850
Men 105dB er nu heller ikke meget.
apr 2009
Følger: 35 Følgere: 34 Biler: 4 Emner: 32 Svar: 91
Anders N: Neej som sagt perfekte anlæg koster kassen, det ved jeg godt, men var sku ikke klar over at der var så stor forskel på db. jeg kom mest med informationen, for hvis det kunne hjælpe nogen med en information, men ved sku heller ikke om man kan regne med de tal jeg har fået frem.
apr 2009
Og tak, man må jo være kreativ når man er på su..
apr 2004
Følger: 7 Følgere: 7 Emner: 1 Svar: 15
Men jeg har ikke forstand på de ting.
Og jeg forstår heller ikke at man ska købe anlæg der er flere gange dyrere, end selve bilen.
Men jeg har respekt for deres hobby
Brian rigtig svaret.
Traders og Anders det var ikke jeres mening, Henrik bad om.
Men hjælp til indstilling af hans anlæg.
Henrik, du ska finde en der hjælpe dig, på stedet, og ikke her på "ARTO".
Kør feks ned til en af de biltilbehørs forretninger, og spørg om de vil hjælpe dig, med at indstille det.
De lever jo af at guide folk...
Er ked af hvis jeg skulle ha spildt for meget galde ud over nogen, men jeg ser BG som et FORUM, og ikke en børnehave, selv om man skulle tro det anderledes, i rigtig mange tilfælde...
Henrik, held og lykke med dit projekt
Manse
apr 2009
apr 2004
Følger: 7 Følgere: 7 Emner: 1 Svar: 15
Og selv tak.
Go' vind
apr 2009
nov 2005
Følger: 88 Følgere: 84 Biler: 2 Emner: 208 Svar: 4.745
Problemet med Xzound er mange, små 3 sorterings komponenter, hvoraf summen af disse på ingen måde udgør et produkt der bare har en jævn kvalitet, så fordi du og andre ønsker jer at det spiller godt og ikke forvrænger(hvilket bestemt kan måles og derfor ikke er noget individuelt), ja så blvier det altså ikke sådan - Så lad nu være at sidde og pive piver over at Xzound var det lønsedlen rakte til - Jeg synes det er en fin idé at sammensætte et lowbudget anlæg, men man skal ikke forvente det spiller bedre end dets formåen - Så jeres forestillignsevne kommer nok til at blvie udfordret, hvis det skal være perfekt! :0)
apr 2009
*Hamsteren* - Et pelsdyr med attitude! : Mit mål med dette var også at få et lowbudget anlæg, men som stadig skulle kunne være højt og velspillende. Da jeg ved gud også har hørt mange 10 og 15000 kroners anlæg som spiller af H..... til!!! - Men du har da ret i at hvis man ikke vil gå på kompromis med lyd må man heller ikke gøre det med prisen.. det hænger jo sammen..
apr 2009
Hov, sorry.. Det min!
Men tak skal du ha, det vil jeg lige gå ned at prøve..
nov 2007
nov 2007
okt 2008
Følger: 4 Følgere: 3 Biler: 1 Emner: 68 Svar: 470
At nogen så påstår at 10dB føles/lyder/mærkes/opfattes som det dobbelte kan man faktisk stikke op hvor solen aldrig skinner. Lyd er subjektivt, og der er derfor INTET FACIT på hvordan en fordbling lyder for det enkelte øre...
okt 2008
Følger: 4 Følgere: 3 Biler: 1 Emner: 68 Svar: 470
Mikkel P : De 10dB kan ikke bruges til noget. Har set det steder på nettet, men finder det totalt irrelevant. Lyd er subjektivt, og derfor kan der INTET fakta være omkring lydopfattelse. Jeg har hørt en teoretisk fordobling (6dB), og derfor vil jeg til enhver tid påstå at DET opfattes som en fordobling, men sådan er mine øre bare...
Finindstilling af discountanlæg!