{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.176 visninger | Oprettet:

anlæg og generatorstøj... hjælp {{forumTopicSubject}}

jeg fik indstalleret anlæg i min bil af carsound igår, og når man tændte anlægget kom der en ufattelig høj hyletone... de fattede intet, så jeg tog bilen tilbage og kiggede selv på problemet... fandt ud af at den ene højtaler i døren ramte metal så efter at have lavet spacere forsvandt lyden... meeen, når jeg spiller musik uden at tænde bilen virker alt fint, så snart jeg starter bilen kommer der en hyletone...
tonen stiger i takt med man skruer op for gain på forstærker og i takt med omdrejninger...

det eneste kabel som ikke er "friskt" er mellem batteri og stel, men det har samme tykkelse som plus kablet... Der er dog en smule rust omkring kabelskoen på stel, og lidt grønt ir, kan dette være skyld i larmen??

jeg vil gætte på kablet har siddet der i lidt tid, det er ik til at skrue det af ihvetfald, og skruerne er noget rustne...

Jeg vil gerne være sikker ingen jeg begynder at skære det løst, og lave nyt stelkabel...


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  anlæg og generatorstøj... hjælp
  • #1   8. maj 2011 Jeg tror ikke på at det er stellen, jeg tror at der ligger noget plus i nærheden af dine phonokabler. Du har vel ikke givet penge for det de har lavet?. Den med hyletonen, kommer som regel af en kortslutning ja, utroligt at de ikke har fundet den fejl.

  • #2   8. maj 2011 jeg er virkelig også skuffet over de ik selv opdagede det med højtaleren... når jeg satte den i, ku jeg tydeligt mærke at den stødte på noget... anyways, jeg ved ik hvilken side de har ført hvad i, men plus og phonokabler skal ligge adskilt? hvad med remote og signalkabel? må hellere lige tjekke tingene igennem... og hvilke af kablerne går til hvad?

  • #3   9. maj 2011 jeg har også selv store problemer med min anlæg med den skide hyle tone.. jeg havde det sat til en anden forstærker inden jeg fik den nye og der hylede det ikke. men nu da jeg har sat det til den nye så hyler det helt vildt. så nu pillede jeg alle phonokabler op og lagde dem bar direkte fra radioen og udover sæder og den vej om bagi for så var jeg da sikker på de ikke var i nærheden at noet strøm. men der hyler det stadig helt vildt.. hva kan det være? forstærkeren eller?

  • #4   9. maj 2011 Plus og signalkabler skal altid ligge så langt fra hinanden som muligt.

    men skal heller ikke føre signalkablerne sammen med bilens ledninger, da disse til er meget dårligt isolerede.


  • #5   9. maj 2011 hmm... det undrer mig bare at støjen kun er der når motoren er tændt? hvis kablerne ligger for tæt på hinanden, burde støjen så ik være der uanset om bilen er tændt eller ej?

  • #6   9. maj 2011 Nej der er jo kun "flow" i ledningerne når der er forbrug på ledningerne.

  • #7   9. maj 2011 jamen hvis jeg spiller musik uden at tænde bilen er der vel flow overalt ;-)... der trækker den vel strøm fra batteriet og sender signaler igennem kablerne når jeg holder med slukket bil og spiller musik... generatoren kører bare ikke, men der er jo stadig strøm og signaler i kablerne...

  • #8   9. maj 2011 Det er generatoren der genererer støj igennem kablerne.



  • #9   9. maj 2011 hmmm... lyder det forskelligt om der er dårligt stel, eller om ledningerne ligger tæt på hinanden? jeg kan se at plus er trukket i den ene side og signal i den anden... fra kondensator går der stel, og strøm til begge forstærkere.... jeg forstår ik hvor det problem sku ligge... men carsound har da fucked godt og grundigt op i den!

Kommentér på:
anlæg og generatorstøj... hjælp

Annonce