{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.769 visninger | Oprettet:

Mzane
Mzane
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 3

Afmontering af instrumentpanel - Toura {{forumTopicSubject}}

Jeg vil gerne have skiftet højttalere, headunit og kabler samt indsætte forstærkere og sub.
Jeg har dog lidt svært ved at se hvordan jeg skiller intrumentpanelet ad på min VW Touran fra 2004.
Jeg har ikke kunne finde nogle guides på nettet eller et billede hvor man skal tage fat uden at knække div. plastikkroge/splitter.

Jeg håber der er én eller flere af jer der kan hjælpe mig på vej via forklaring, tegning, billede, video eller lign.

Kæmpe tak!

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Afmontering af instrumentpanel - Toura
  • #1   26. maj 2011 Nu siger du instrumentbord, men du tænker vel på midterkonsol?
    Du skal have rammen af som det første, så kan du klikke anlægget ud.
    Rammen sidder fast med clips, såvidt jeg husker.

Har været i dem flere gange, men kan ikke huske det på stående fod. Hvis du kan tage nogle billeder af midterkonsollen, kan jeg nok opfriske hukommelsen.

• Mzane
    Mzane Tilmeldt:
    okt 2007

#2   26. maj 2011 Tak for det. Det er en deal, der må komme et par billeder. Men umiddelbart ser jeg det mere som et problem at trække kabler til f.eks. venstre fordør. Nogle idéer?

• #3   26. maj 2011 Kabeltræk er lige til. Jeg har en masse billeder af hvordan det kan gøres. Kan sende dem til dig pr mail, hvis det er...

• #4   26. maj 2011 At trække kabler til fordørene er ganske simpelt, ud piller bare den gummigennemføring ud der sidder og følger kablerne, så kan de oftest findes lige inde under interiøret

• Mzane
    Mzane Tilmeldt:
    okt 2007

#5   26. maj 2011 Okay, den bad jeg måske selv om, men jeg mener fra HU gennem/bag instrumentpanel, når kablet når til døren er der ingen problemer derfra.
    Tak alligevel.

• #6   26. maj 2011 Har du med klima-anlæg eller bare aircon/alm ventilation?
    For er den med klima, så sidder der en ventilationsrist oppe midt i forruden.
    Vipper du den ud, så sidder der skruer nede bag som holder midterkonsol fast rundt om hu.
    Får du midterkonsol væk, så sidder der 4xtorx skruer som holder HU på plads.
    Princippet er det samme hvis man ikke har klima, men jeg har ik prøvet at afmontere det aflæggerrum som ellers er der før, så tør ik lige svare på hvordan man får det ud.

Kommentér på:
Afmontering af instrumentpanel - Toura

Annonce