{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.521 visninger | Oprettet:

Trække nye kabler eller ej.. {{forumTopicSubject}}

Hej,

Jeg har i dag modtaget lidt nye alpine front og baghøjttalere og sidder nu og overvejer om jeg skal trække nye kabler fra hu og ud til dørene.

Det handler om en peugeot 206'er, og sidder inde med 1,5mm kabler (og masser af det).

Det burde vel kunne klare mit behov? Anlægget skal hverken være showbil eller en vogn med mere bas end mit helbred kan holde til.
Vil bare gerne have lidt fornuftig lyd, men synes det er mere skrat end det er noget andet med de originale kabler.
Vil 1,5mm kabler gøre den store forskel, eller skal jeg længere op?

Og hvis nogen kan give gode råd omkring at trække nye kabler i en 206'er må I meget gerne lige råbe højt smiley

På forhånd tak

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Trække nye kabler eller ej..
  • #2   14. jun 2011 At skifte kablerne ud ville være langt at foretrække. Har selv lavet lyd i en 206'er, og da først jeg havde beklædningen af, gik det stærkt med at tage beslutningen om at de gamle var noget ragelse.

1.5kvadrat er mere end rigeligt til langt det meste. Trækker du længder over 3 meter skal du måske en tand op, men til dit brug får du aldrig brug for tykkere kabler.

• #3   14. jun 2011 Tykkelsen på kablet skal du først tænke på hvis du går over i at trække strøm gennem det. Så køber du en forstærker skal du til at se hvor mange ampere der er løs i systemet, og dimensionere efter det.

De mængder der går gennem et højttalerkabel er meget små, så det man mest tænker på er modstanden i kablet. Op til 3-4 meter er 16ga (1.5mm) nok. Derover, og evt til subwoofer skal man op en tand.
    Har du synlige træk nogle steder, skader det selvfølgelig ikke at skabe lidt blær smiley

• #4   14. jun 2011 Dejlig nyttig viden fra jer begge. Var sgu da en hel fornøjelse og kigge sit indlæg igennem.

Så alt i alt burde mine 40 meter 1,5mm kabler være mere end rigeligt til det jeg har planlagt, det var da fantastisk.

Tak for hjælpen, så håber jeg det kommer til at gå nogenlunde med at trække de nye kabler rundt.

Kommentér på:
Trække nye kabler eller ej..

Annonce