{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.572 visninger | Oprettet:

steffen c
steffen c
Følger: 1 Emner: 16 Svar: 69

vurdering af Pioneer anlæg. {{forumTopicSubject}}

Hej.

Skal have anlæg i min polo 6r og er kommet frem til følgende.

Er det et ok set-up eller er det penge ud af vinduet?

HU - Pioneer AVIC-F30BT Navigation
Installationsramme - ??
Tilslutning af Ipod/USB - Pioneer CD-IU200V
Canbus m. Ratbetjening og Bilens standard AUX indgang - ??

Komponentsæt - Pioneer TS-C171PRS - 17CM Separat 2-vejs
Fuldtone - Pioneer TS-M171PRS 17 cm bas/mellemtone 200 watt

Subwoofer - Pioneer TS-SW3001S4 12" 1500 Watt

Forstærker til Højtaler - Pioneer PRS-D420 4 Kanals bilforstærker
Forstærker til Subwoofer - Pioneer GM-D7400M 1 Kanals bilforstærker

Kondensator - HIFONICS HFC-2000 -kondensator

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  vurdering af Pioneer anlæg.
  • #1   15. jun 2011 WTF.. hvorfor vælger du næsten alt i pionner ? hvorfor ikke vælge det bedste fra de forskellige producenter ??

(syndes en Pioneer AVIC-F30BT er en lidt for dyr HU i forhold til hvad du får.. køre selv med en pioneer avic X1R virker nu ganske ok, men har også prøvet en del hvor man fik mere for pengene )

• steffen c
    steffen c Tilmeldt:
    sep 2008

#2   15. jun 2011 Fordi det skal være 2-Din

• #3   15. jun 2011 der er rigtig mange der laver din-2 radioer smiley også med navi... kan kun sige du lige skal tjekke prisen på et nyt kort ved pioneer... de køre med rimelig syge priser på deres kort.. kunne selv godt bruge en update af mit kort.. men det er for dyrt..

• steffen c
    steffen c Tilmeldt:
    sep 2008

#4   15. jun 2011 Okay, vil jeg da lige kigge på så.

Nu snakkerdu om det bedste fra de forskellige producenter. Kan du komme med nogle muligheder til komponentsæt og fuldtone? (:

• #5   15. jun 2011 ja der er en del der laver meget beder enheder end pioneer. men det kommer jo også an på hvad de skal kunne.... skal de bare lave en masse larm og se godt ud osv. ja så spørg du nok den forkerte... men skal det lyde godt og rent og hvis det skal være mærker du kender vil jeg foreslå Infinity eller hifonics og hvis penge ikke er et problem og det godt må være et mærke ikke mange kender.. så tag lige et kig her http://www.rlacoustique.com/reps1.htm
    (men de er meget dyre men nok også de bedste og så er de faktisk ikke engang til biler men betyder jo ikke noget)

men en rigtig god ide er at smide penge efter gode kabler evt. noget dæmpning af bilen giver rigtig meget... komponenter er ikke alt

• #6   15. jun 2011 Hey Steffen

Hvis du ikke har børn eller tit sidder på bagsædet (?), så lad være med at bruge penge på højttaler til deromme (går ud fra det er derfor du kigger efter fuldtoner).

Jeg vil absolut sige du kigger på nogle lækre ting. Pioneer's PRS-serie er noget af det bedste på markedet. De gange jeg har hørt det spille har jeg været meget imponeret / tilfreds. Du skal ikke bruge penge på den kondensator i første omgang. Hvis du får brug for det, så gå hellere efter en til hver forstærker. Jeg vil dog påstå at du aldrig vil få brug for den, og hvis det bliver tilfældet, så er et system med to batterier MEGET bedre.

Husk dog på, at god installation betyder meget mere end hvilke produkter du installerer.

• #7   15. jun 2011 Søren G
    du er lidt forkert på den mht. kondensator kontra batterier... en kondensator er MEGET hurtiger end et batteri. har selv 2 batterier i min og det ene ligger MEGET tæt på forstærkerne. men det er ikke det samme. og 2 kondensatore på 0,5F er beder end et stk. på 1 F.

dette grunder i måden den oplader på. (den lader hurtiger i starten end når den er ved at være fuld)

vil ALTID sige der skal højtaler både for og bag. man får på INGEN måde et ordenligt lydbillede hvis du kun har nogen foran..

• #8   15. jun 2011 Søren p:
    ja, to små kondensatorer er hurtigere end én stor. Det er simpel matematik. Men hvis der ikke er strøm nok, så hjælper det ikke noget med en kondensator.

Det med højttalere bagi er jeg dog meget uenig i. Hvis man hører musik hjemme i stuen så slår man jo hellere "surround" til, da det vil forvirre ørerne at den samme lyd kommer fra flere steder. Samme oplevelse er det jo i bilen. Jo flere højttalere, jo mere forvirring. Det kræver jo også mere at få det hele til at spille sammen. Det er jo ikke uden grund man sjælten ser entusiast biler der har lagt nogen tanker i at få lyd på bagsædet. Det er sjældent der er nogen der som kræver god lyd.

I biler hvor det kræves at der er god lyd alle steder så skal man selvfølgelig gøre noget ud af det, men hvis det kun er for føreren af bilen, så er det virkeligt spild af penge at gøre noget ud af andet end front-højttalerne.

K.I.S.S smiley

• #9   15. jun 2011 Steffen C :
    Dit setup ser godt ud, men spar penge på kondensator og baghøjttalere, og brug de penge på noget dæmpemateriale (dynamat eller lignende) og gør noget ud af installationen. Sørg for gode kabler, gode forbindelser, at alt sidder boltet fast, at din subwoofer spiller i det perfekte kabinet osv osv.

Din installation vil, som skrevet, betyde noget mere end om du køber højtallere til 1000kr eller 5000kr.

• steffen c
    steffen c Tilmeldt:
    sep 2008

#10   15. jun 2011 Fedt man gode in-puts fra jer begge (:

Kender godt til det emedd lydbilledet, en der kommer højtaler bagi (:

Men nu når vi snakker kabler og dæmpning, hvad skal man så gå efter. Syntes det er en kæmpe jungel af finde rundt i:S

• #11   15. jun 2011 nu var strøm nok jo ikke problemet... for hvis det er hjælper det jo heller ikke med flere batteriet.. du udsætter bare problemet (har 2 x 90 amp generatore på min smiley

Kan jo kun tale for mig selv men jeg har nu altid mere end 2 højtaler igang herhjemme.

og flere højtaler vil give den bedste lyd oplevelse. med de skal være rigtigt indstillet..

men hvis vi skal se hårdt på det kan det ikke lade sig gøre at lave god lyd til mere end 1 person i bilen. idet alle ikke sidder i samme afstand til højtalerne.. men anlæget indstilles altid efter føren.

men som udgangspunkt er bilen jo det værste sted at lave god lyd pgr. resonans og plads. det man prøver er at lave et lydbillede som i en koncertsal, og der kommer alt lyd forfra.. og det er jo ikke lige der der er bedstplads til bassen....

hvilken højde de forskelige enheder sidder i ifht. end øre er jo også vigtig.. der findes rigtig mange meninger om det og forskelig opfattelse af hvad god lyd er. men den med at droppe højtalerne bagved, er ikke en jeg møder så tit.

• #12   15. jun 2011 steffen C
    hvis du skal have en lækker lyd skal du helt klart få fingerne i noget blygummi, til indersiden afdøre og især taget...

hvis du vælger at sætte højtaler i hattehylden så få lavet et i MDF og x-finer f.eks. 12mm x-finer og 19mm MDF forskelige matrialer opføre sig forskelligt ved forskelige feq. så ved at blande matrialer kan du opnå flere fordele.

Kablerne skal ligge rigtig (hver sin side af bilen og må ikke krydses) power kabler og højtalerkabler kan som regl ikke blive tykke nok. for højtalerkabler er det godt med sølvkabler med mange "tråde"

phone kabler skal være godt skærmet.. nummer 1 hvis du kan finde kabler med en ekstra skærm og forbinde den til stel....

(kommer der nogle fotos af dit projekt ?)

• steffen c
    steffen c Tilmeldt:
    sep 2008

#13   15. jun 2011 Der skal ike højtaler i hattehylden.

Men må igang med at kigge på afdæmpning osv.

Regner ikke med der kommer billeder. Er helt grøn på området, så skal nok have fundet en, som vil hjælpe mig med det. De hænger bare ikke på træerne );

• #14   16. jun 2011 søren P: "blygummi" er virkeligt ikke til at arbejde med. Blandingsprodukter (butylblanding med alu-folie) er derimod lette at arbejde med. Blygummi er godt til gulvet i bilen, men på vertikale eller inverterede flader kan det falde af.

Steffen C:
    dæmpemateriale:
    http://knot.dk/shop/category.asp?id=457
    http://www.carsound.dk/kategori.asp?id=1248&pk=1017

Hvis du handler i en (fysisk) butik, er de altid meget venlige til at komme med råd og hjælp. Din profil er ikke særligt godt udfyldt, men de Carsound butikker (holbæk/københavn/hillerød) jeg har handlet hos har altid kunnet hjælpe med gode råd.

Hvis du har mod på det vil jeg dog klart anbefale dig at kigge forbi altombilstereo.dk. Der kan du få en masse viden og hjælp til dit projekt.

• #15   16. jun 2011 søren P: det er ikke telefon-kabler, de hedder phono smiley

Kabler må gerne krydse. Det værste er når de "følger" hinanden - det kan give støj. Især phono-kabler der ligger tæt på noget der støjer, f.eks en elmotor (brændtstofpumpe) eller strømkabler (f.eks til forstærkere) eller bare har en dårlig forbindelse. Det er jo alle disse småting der bliver forstærket.

Dårlige stel-forbindelser kan også give støj. Dette gælder alle steder, både ved batteriet i motorrummet, hvor du tilslutter din HU, dine forstærker osv osv.

steffen C:

Jeg vil dog stadig bede dig overveje hvor godt det er at bruge penge til baghøjttalere. søren P nævner det jo også, at jo flere højttalere jo sværere er det at få til at spille. Det med at subwooferen står "helt omme" bagi, betyder mindre da lavere frekvenser er mindre retningsbestemte end højere frekvenser. Lidt ligesom i stuen, hvor man kan have sub'en under sofaen. Det hele kommer igen an på hvordan det spiller sammen. Hvis du vil have masser af lyde, så gælder det bare om at få en masse enheder, hvis du vil have fokus og et defineret lydbillede, så kræver det enten meget arbejde med både installation og indstllinger (og der kommer din F30 til kort), eller at du kan "nøjedes" med få højttalere som kan give dig fokus.

Som du nok kan høre er det ihverfald ikke i min smag at der er for mange "kokke" i køkkenet.

• steffen c
    steffen c Tilmeldt:
    sep 2008

#16   16. jun 2011 Tak for linksene (:

Tror jeg skal finde en, som har prøvet det før og som vil hjælpe mig det for rimelig pengen.

Har snakket emd carsound før og der fik jeg bare at vide, at det kostede 400 + moms, hvis de skulle hjælpe.

Kommentér på:
vurdering af Pioneer anlæg.

Annonce