{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.555 visninger | Oprettet:

Montering af sub med 2x2 ohm svingspole? {{forumTopicSubject}}

Jeg er blevet meget i tvivl og håber at en af jer kan hjælpe mig.

Jeg har købt følgende enheder: http://www.autobixen.dk/shop/alpine-swr-1023d-10-46035p.html. Under dette link kan man også finde Alpine´s originale monterings vejledning.

http://www.autobixen.dk/shop/alpine-mrp-m500-1-41498p.html

Subwofferen er en 2 ohms med dobbelt svingspole og har dermed 2 minus udgange og 2 plus udgange. Jeg har siddet og studeret minteringsvejledningen og der står intet om 2 ohms tilslutning. Kun 1 og 4 ohms tilslutninger.

Da mit kabinet kun har en plus og en minus udgang, bliver jeg blot endnu mere forvirret.

Kan i fortælle mig hvorda jeg tilslutter subben til kabinettet, så at den kører i 2 ohm?

På forhånd tak.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Montering af sub med 2x2 ohm svingspole?
  • #1   27. jun 2011 Har du købt 1 eller 2 10" subs?

• #2   27. jun 2011 Jeg har købt en enkelt. Det er rigeligt til mig.

• #3   27. jun 2011 Så kan du kun køre den i 1 eller 4 ohm. Den sub egner sig til brokobling eller hvis du har en kraftig monoforstærker der kan gå ned i 1 ohm. Eller hvis du self. havde købt 2 subs. Men se om ikke du kan få den byttet til en sub med 4 ohm spoler.

• #4   27. jun 2011 Kan man ikke lodde en ekstra ledning på plus ledningen og en ledning på minus ledningen i kabinettet og på den måde få 2 ohm ud af den, via de 2 porte som er i kabinettet (1 plus og 1 minus på ydersiden af kabinettet)?

• #5   27. jun 2011 Cato J

LOL Du har slet ikke undersøgt hvad du har købt hva?

Hvilken forstærker skal den monteres på?

Og nej du kan ikke køre den i 2 ohm medmindre du vil nøjes med 1 spole hvilket betyder enheden kun kan tåle den halve effekt og den spole du spiller med vil gradvist ændre impedansen... Ikke noget jeg ville råde dig til...

• #6   27. jun 2011 ved ikke lige hvad du havde tænkt dig der.

Men du har 2 spoler på hver 2 ohm.

Hvis du serieforbinder dem, uanset om du gør det på selve sub terminalerne eller udenfor kabinettet. Altså forbinder den ene + og den ene -. med hinanden og de 2 resterende + og - til forstækeren så får du 4 ohm. Det kan du ikke lave om på.

Hvis du parallelforbinder altså fra + på sub til den anden + på sub, og så ned til + på forstærker. Og den ene - på sub til den anden - på sub og så ned til - på forstærker. så for du 1 ohm.

Den eneste måde du kan få 2 ohm er ved kun at bruge en enkelt spole. Men så kan subben alligevel ikke tage de 500 W du smider efter den. Nok nærmest kun 250 W den kan holde til.

Det eneste rigtige er enten at købe en ny forstærker der kan gå ned i 1 ohm. (dyr løsning) eller at få byttet din sub til en 4+4 ohms.

• #7   27. jun 2011 Sorry drenge for min uvidenhed... Man skal jo starte et sted. Jeg slyngede bare en ide ud i luften.

Jeg takker for hjælpen og må tage fat i forhandleren imorgen.

• #8   27. jun 2011 Den fejl tror jeg der er mange der har begået. Men ja, se lige om ikke du kan få den byttet. Har selv sådan en 1042d (den gamle model) og den spiller helt fint. Så det kan kun blive godt med dit nye setup. Held og lykke med det.

• #9   27. jun 2011 Hvis ikke man har forstand på det man går igang med, så er hovedreglen altid at starte ud med at spørge forhandleren til råds. De kan i de fleste tilfælde hjælpe dig meget meget mere end du tror.

• #10   27. jun 2011 Det er også det jeg har gjort, men de oplysninger jeg har fået er åbenbart ikke korrekte.

• #11   27. jun 2011 Cato J

Hvad har du fået af vide af forhandleren??? (han kan have misforstået dig)

• #12   27. jun 2011 Jeg har fået at vide at det var det optimale sæt sammen. Det mener jeg jo så ikke at der hvis ikke at jeg kan udnytte de 500 RMS watt.

• #13   27. jun 2011 Jeg kan heller ikke se nogen steder at min nye forstærker kan køre med 1 ohm. Så var problemet jo løst, hvis den kunne det. Når den har opgivet effekt i 2 og 4 ohm, så kan den vel ikke køre i 1 ohm?

• #14   27. jun 2011 Forstærker og subwoofer kan godt bruges sammen... du får bare kun små 300 watt til din enhed... Men det vil også være fint til at spille bilen op med... jo det ville da være bedre med alle 600 watt rms... men mindre kan sagtens gøre det...

• #15   27. jun 2011 Mange tak for alle jere råd:o). Nej, jeg er nok ikke den første som er faldet i her. Jeg kontakter sælger imorgen og håber på at han byttet sub enheden, så at jeg kan får max udbytte at mit setup. Blev bare så ærgelig, da jeg så tegningerne, så jeg håber at jeg får det løst. Jeg regner da med, at de er villige til at bytte den. Den har jo kun været pakket ud en gang og pakket ned som den er leveret.

• #16   28. jun 2011 Har lige fået subben byttet uden problemer til en 4 ohms i stedet for:o). Super service. Han kunne godt se a han havde set forkert og ombyttede øjeblikkeligt. Hans shop kan varmt anbefales:o).

Kommentér på:
Montering af sub med 2x2 ohm svingspole?

Annonce