{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
813 visninger | Oprettet:

Hvilket mærke høttalere? {{forumTopicSubject}}

Hej..

Ville gerne have nye højttalere i min Golf 3.
Der er Blaupunkt dørsider i med lukket kasse dog med hul til.. Se evt billeder..
Det er 5.5 tommer der sidder der i mener jeg og så 4 tommer i instrumentbordet og så sidder der 6*9 henne ved hattehylden..

Men hvilket mærke ville i anbefale? For gider ik have forstærker osv i.. Kun højttalere, dog må der godt være lidt "bass" i dem. .

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvilket mærke høttalere?
  • #1   28. jun 2011 Jeg har altid været stor tilhænger af pioneer smiley

• #2   28. jun 2011 Kan være de kun hedder 5.25" smiley Ser ik ud til at være noget der hedder 5.5

• #3   28. jun 2011 Focal eller Hertz smiley

• #4   28. jun 2011 Hvad fejler dine blaupunkt enheder siden du vil skifte dem ud? Og hvad regner du selv med du får ud af det uden en forstærker?

• #5   28. jun 2011 De fejler skam ik det vilde men tænk på de er lavet fra før 98 nok.. Tror der er sket en del lydmæssigt smiley Også selv om det bare er højttalere.. Jamen går ud fra det bliver bedre end det er nu smiley Og er kun dem i dørene der er Blaupunkt..

• #6   28. jun 2011 Stadard hullet i en golf 3 er da til 6,5" i dørene, og 4" i instrumentpanel.

Vi kan sagtens anbefale dig en masse mærker, men inden man kan gøre som andre bare gør med at slynge pioneer, focal og hertz ud, så skal man først vide hvilke prisleje ska det ligge i?
    Og hvad er begrundelsen for at du ikke vil ha forstærker i, for det kan virkelig redde hele lyden ved at smide en i.
    Og mange forstærkere er efterhånden så små og kompakte at de kan gemmes over alt og stadig give en masse godt for lyden.

• #7   28. jun 2011 JBL

• #8   28. jun 2011 Eller bare JL

• #9   28. jun 2011 ok samtlige der bare udbasunerer mærker uden at kende til noget er jo komplet idioter... ignorer den slags retardos...

• #11   28. jun 2011 Leo P

ha ha... med dig ved man så heldigvis at det er gas... smiley

• #12   29. jun 2011 Synes bare ik det bar det jeg målte men det er også blaupunkt dørsider. Så ved ik om det er anderledes. Jamen det er selvfølgelig rigtig nok at de ik fylder det vilde mere. Men ja. Er mest alle de ledninger og vægt osv smiley og det at man ik har noget synligt men det alligevel godt 'kan spille' smiley

• #13   29. jun 2011 Ledninger gør et par timer meget ved i en golf 3, og vægt sku heller ik gerne være noget problem.
    En 2-kanals forstærker til at trække lidt front højtaler med vejer ik meget over 4 kg da.

• #14   29. jun 2011 Lars M..
    Ok jamen du har nok ret smiley Men hvad ville du anbefale så ?

• #15   29. jun 2011 syntes SLC serien fra rainbow spiller super godt. lige som audiosystem.

du kan få 6.5" i dørende og 4" oppe ved ruden..
    ud og lyt...

• #17   29. jun 2011 man kunne ikke se 1 eneste ledning i min vento (ud over +´en i motorrummet)
    havde for/bag og sub i + en forstærker...

• #18   29. jun 2011 under baghsæderne er der god plads til forstærker... min audison LRx kunne ligger der uden at overophede eller noget. om det var 15min eller 8timers kørsel med lukkede vinduer i højsol

• #20   29. jun 2011 Har samme løsning med at hæve bunden i bagagerummet, dog cirka 10cm her, alt lavet i MDF plade som er beklædt med filt i samme farve som bagagerummet er fra fabrik.

Hvad du skal købe kan jeg desværre ikke svare på.
    Det er helt op til hvad du vil ofre i kroner/øre, samt hvad dine ører synes der lyder godt.

Du skal først sætte dig for hvad du vil ofre i alt, og så ud og lyt på lidt forskelligt i det prisleje.

Hvis du en dag kommer ned i det sønderjyske er du velkommen til at tage en lytter på hvad jeg har i, og se om det evt var noget for dig, eller om man skal over i noget helt andet.

• #21   29. jun 2011 Dynaudio har bare markedets bedste kvalitet, prisen er selvfølgelig derefter, men med italienske Hertz får du kvalitets højtalere til en okay pris

• #22   29. jun 2011 Asger L

He he... Du har aldrig hørt om Audison Thesis??? Morel Supremo 6??? Focal utopia BE???

Men mener at Dynaudio har markedets bedste kvalitet? Yes sir... Viser hvor lidt du ved...

• #23   29. jun 2011 Dynaudio lyder godt ja, men der er skam mange mærker som er langt bedre, bare man vil betale smiley

• #24   29. jun 2011 Audison er virkelig også kvalitet men jeg synes de lever alt for meget på deres navn, desværre

• #25   29. jun 2011 Puha smiley Lyder til man skal have forstærker i så smiley heh. Men ja. Tror budgettet ligger lidt lavt da det bare er for at få lidt bedre lyd.. Så ja smiley Ik voldsom højt..

• #26   29. jun 2011 Dennis P
    Hvis budgettet er lavt og det er uden forstærker, så kunne MDS være noget for dig, prisen er rimelig, og kvaliteten er okay

• #27   29. jun 2011 Ok.. Kan de levere "lidt bass" også? For min far har en Golf 6 med org dynaudio.. Det spiller godt. Og der er rimelig med bass i selv om det kun er højttalere.. For ville gerne undgå at have Subwoofer i osv. .Skal være kompakt også stadig virke.. Hvis man kunne uden forstærker ville det være at foretrække. .. smiley

• #28   29. jun 2011 Asger L

NEJ... MDS mig i røven... prisen er ikke rimelig og kvaliteten er lige i lokummet... Og så har jeg endda sagt det så pænt som menneskeligt muligt...

• #29   29. jun 2011 Ja de vil nok kunne levere lidt bas, men det er ikke så dyrt igen at få en subwoofer. en sub gør virkelig meget

• #30   29. jun 2011 Hm. Ja men ville bare gerne have det "clean".. .Altså stadig et helt bagagerum osv smiley Lidt derfor. .. Og går ik det vilde op i det på den måde men synes bare hvis det er må det godt spille godt smiley

• #31   29. jun 2011 Kan sagtens følge dig, altså du kunne, jo overveje en aktiv subwoofer på eksempelvis 8 tommer den fylder ikke ret meget, også har du lidt sub lyd bagfra

• #32   29. jun 2011 hvorfor så ikke bygge subwooferen ned i reservehjulsbrønden? de fleste kører alligevel med SLIME... eller har vejhjælps aftale.. på den måde kan du udnytte hele dit bagagerum... og stadig få den fede lyd fra en subwoofer...

Og lad være med at købe MDS... det er altså noget uhyggeligt lort mildt sagt...

• #33   29. jun 2011 Hm. Jaa det kan man selvføgelig.. Må lige prøve at undersøge lidt i det smiley Men hvis i har nogle forslag må i meget gerne sende link evt så man kan se hvad i andre har af tanker også smiley

• #34   29. jun 2011 ja er delvist enig med dig, forslagene er jo kun fordi budgettet ikke er stort og det ikke skal være en vild ombygning for man kan nemt købe sig fattig når man brænder for auto hifi,

• #35   29. jun 2011 Ok jamen skal helst holdes så langt nede som muligt dog stadig uden at købe lort smiley Og ja.. Kan man lige hente lidt mere ud af for måske et par tusinde er det heller ik det der skiller det af. .:)

• #36   29. jun 2011 Dennis P

Du kunne jo starte med at fortælle hvad der er rimeligt at betale for dig... Subwoofer til 7000 kr eller 700 kr er der sgu stor forskel på... Så hvor mange penge vil du lægge i dit projekt... det vil hjælpe os andre til at kunne søge inden for de rette prisklasser... Så der ikke kommer elendigheder som MDS på banen...

• #37   30. jun 2011 MDS ska du i hvert fald holde dig langt væk fra...
    Kan godt være din fars dynaudio lyder rigtig godt, men husk på der ligger også ekstra forstærker i den, plus der er DSP processor i forstærkeren.

Start op med en pris på hvad du vil ofre. Så kan vi komme med forslag til hvad du bør lytte på.
    Som en god start så brug pengene på et godt frontsæt, og en forstærker til det.
    Så kan du senere udvide med en sub, og en monoblok til at trække den.
    Der er rig mulighed i en golf 3 for at gemme forstærker f.eks under sædet, eller som Cody også er inde på sæt sænk det hele ned i reservehjulsbrønden.

• #38   30. jun 2011 Jamen havde forestilt et par tusinde for det hele nok.. Max 3.000 kr tror jeg..

Lars M - Ja det ved jeg godt smiley Men var bare hvis man nu kunne undgå det.. Men ja.. Det er jo ik bøvlet at få den gemt..

• #39   1. jul 2011 har leget en del med Rainbowá SLX serie. der er lige kommet en CL mener jeg den nye serie hedder de funger fint med en HU. komposættet koster omkring 1400 og det spiller godt i mine øre... men pioneer´s TS-E fås også i kompo til en mindre pris. kig evt på bergs.dk

• #40   2. jul 2011 Hvad med Renegade. ? Er det noget ved ?

• #41   2. jul 2011 http://www.carsound.dk/produkt.asp?id=9950&pk=68&produkt=Alpine_CDE-120_%2B_4_stk_Alpine_h%F8jttalere
    Eller evt dette.. Og så man evt sætter en forstærkert i også ? smiley

• #42   2. jul 2011 Var lige ude og kigge.. Ved siden af hattehylden er der også blaupunkt sider.. Der sidder i hver side:

4" højttaler
    diskant
    6x9" højttaler

Men tror kun jeg skifter de forreste så og finder ud af noget med en forstærker.. Men hvor meget ville i anbefale at koble på forstærker?

• #43   2. jul 2011 Det lyder som om du egentlig mest af alt har brug for en nem og hurtig startpakke... prøv at overveje dette: http://www.ice-shop.dk/komplet-bilstereopakke-ground-zero-iridium-maxi-p-1355.html?osCsid=2c2f177eeeb6cd5dbd9a73ea8376313d

Subwooferen kan jo pilles ud når du har brug for at bruge bagagerummet... Eller man kn pille enheden ud af kassen og lave en ny i reservehjulsbrønden...

Men lad være med at købe Renegade... det er bare endnu et affaldsprodukt af værste skuffe... lige som bull og Xzound...

• #44   2. jul 2011 Synes bare det er mange penge.. Og så står man stadig uden HU. . smiley

• #45   2. jul 2011 Ellers har jeg noget i min e36 som du måske ville købe? Ved bare ikke helt om jeg sælger højtalerne men der er forstærker og kabler og sub og hu' en kan du også køb hvis du ville? Skriv pb hvis det var noget det spiller godt?

• #46   2. jul 2011 Have ikke lige set linket men så skal du nok ikke købe mit bare bare min sub har næsten samme pris som det sæt fra ny af..

• #47   3. jul 2011 Dennis P
    Du synes det er mange penge?
    He he et komplet anlæg til bilen uden HU med 2 forstærkere, 4 højtalere, og subwoofer med kasse... koster i min verden da mindste 5-6000,- Det tilbud der er BILLIGT...

Men det lyder som om du har brug for vejledning fra en sagkyndig... og du finder meget få på bilgalleri der er kvalificerede... Tag ud til en forhandler der kan vise dig grejet... Du får jo intet ud af at sidde herinde og spørge... det du får ud af det er at vi mest af alt synes du er nærig... jeg gør... Men jeg er også typen der ikke forstår hvorfor folk ikke gør mere op i lyden... Bare det er billigt og det kan afspille nogle MP3 filer så er det godt nok... Det er mentaliteten herinde desværre... og den slags mennesker skal man som nybegynder ikke tage imod råd fra...

• #48   3. jul 2011 Jamen kan sagtens ske at være billigt smiley Ik det jeg mener.. Men var mere bare på udkig efter nogle højttalere til at starte med og så en HU smiley Går ik det vilde op i anlæg.. Men gider heller ik bare gå ud og købe nogle højttalere og så få af vide bagefter måske at det er lort smiley Derfor lidt rart at høre folks mening smiley

Men nogle som har erfaring med dem i det link jeg lagde ind? For gider da ik købe det hvis det er helt lort smiley

• #49   3. jul 2011 Dennis for det første så spørger du om et Coax sæt er fint... selv om der flere gange er blevet nævnt at du bør købe et komponentsæt...

For det andet finder du aldrig ud af om det kan spille som du vil have det før det sidder i din bil...

Eneste vi kan gøre her er at give dig nogle forslag... ingen her kan garantere det bliver som du vil have det...

Mit forslag ville være: http://www.autobixen.dk/shop/pioneer-deh-4300ub-autoradio-46281p.html
    sammen med dette sæt: http://www.autobixen.dk/shop/pioneer-ts-e170ci-bilhoejttaler-45745p.html

Så er du godt kørende... Men den HU efterlader ikke meget plads til udvidelser hvis det skulle blive interessant...

• #50   3. jul 2011 Ok og hvad er forskellen på Coax og komponent?
    Nej selvfølgelig smiley Men har ik så meget forstand på det. . Så derfor jeg prøver at høre fra jer andre smiley

Hvad mener du med at den ikke efterlader meget plads til udvidelse ?

• #51   3. jul 2011 Forresten.. Har fået skilt dørsiden af nu.. De højttalerer der sidder der er ca 4.5" ? Synes ik rigtig jeg kan finde sådan nogle smiley

• #52   3. jul 2011 Hm tog chancen og bestilte følgende smiley

TS-E1002i - Pioneer TS-E1002i - Bilhøjttaler til instrumentbord.

DEH-7300BT - Pioneer DEH-7300BT - Autoradio med Bluetooth

THA-555 - Blaupunkt THA 555 PnP Digital 4x110+1x400w forstærker

Plus div kabler smiley Så må vi se om det bliver godt smiley

Mange tak for hjælpen smiley Er da helt sikkert blevet klogere smiley Nu må vi bare håbe det kommer til at spille nogenlunde smiley

• #53   3. jul 2011 I en normal Golf 3 kan der sidde 6.5" enheder i dørsiden.. da din er en VR6 (Hvordan en 23 årig får forsikret en VR6'er uden det koster en formue er mig en gåde) Kan der være forskel... kan se at tidligere ejer åbenbart har fået lavet eller monteret nogle blaupunkt dørsider der bestemt ikke er standard i en golf...

Coax: Mellemtone og diskant sidder samlet i en enhed...

Komponentsæt: Mellemtone og diskant forefindes hver for sig og skal tilsluttes et delefilter...

Den HU jeg linkede til efter lader ikke meget plads til udvidelse fordi den kun har 1 sæt linieudgange... dvs. du kan ikke udvide med forstærker til højtalere, kun til subwoofer...

• #54   3. jul 2011 Hm. Nej det er også eftermonteret smiley Men stadig med pasform..

Hehe smiley Tro mig det koster også kassen smiley Men sådan er det jo at have det sjovt, desværre.. (13.000 kr halvårlig)

Ok nu er jeg med smiley Og mange tak for forklaringen smiley

Jep men tror nok jeg valgte en lidt større model med 3 udgange og bluetooth smiley Så er man sikret. .

• #55   3. jul 2011 Om kring den forsikring ser så er det vel også med kasko når du betaler så meget?

• #56   3. jul 2011 Ja det er det.. Og så er den forsikret nogenlunde med de hk den er godkendt til også. . smiley Så er fair nok ..

Kommentér på:
Hvilket mærke høttalere?

Annonce