{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  komplet anlæg
  • #1   30. jun 2011 for de penge ville jeg købe pioneer smiley

det er godt nok noget af en slant smiley

• #2   30. jun 2011 ja det er mange penge men det skal være i orden. når den bil jeg er igang med skal være fejlfri

• #3   30. jun 2011 audison

au2tec.dk

AUDISON SR 1DK MONO 3700
    AUDISON SR 4 2500
    AUDISON VOCE COMBO 2700
    AUDISON VOCE COAX 1700
    AUDISON VOCE 12" 2800

så er der lidt at slatte op til kabler osv.

• #4   30. jun 2011 15.000 smiley på anlæg bare. har brugt 7k på mit og synes nu det alt for vild i forvejen! smiley

• #5   30. jun 2011 Til de penge får du LANGT mere ud at at bevæge din røv ud i nogle forretninger og lytte til noget forskelligt..

Der vil altid kunne handles om prisen, i den prisklasse..

• #6   30. jun 2011 det behøver ikke at koste 15000 det bare det jeg har til rådighed

• #7   30. jun 2011 jeg har lyttet til mange i forskellige butikker lige fra xsound til pioneer, men det er mere. det bare for at få noget inspiration til videre søgning

• #8   30. jun 2011 Som du selv nævner så er Hertz et godt forslag, både forstærkere og højtalere. også med en god hi-end HU fra Alpine

• #9   30. jun 2011 Alpine CDE-9882Ri Autoradio 1889
    Alpine SPG-69C3 højtaler 6 x 9 3 vejs 899
    Alpine SPG-17C2 16,5 cm højtaler 799
    Alpine MRP-M1000 Mono forstærker 3.999,00
    Kondensator 2F AL94 998
    Alpine SBE-1243BP 12T bas i kasse 1499
    Forstærker kabelsæt 25kvd Kit 3 399

PRIS I ALT 10482KR

Hos www.jariauto.dk

• #10   30. jun 2011 du skal ihvertfald købe et komponent anlæg så! smiley

• #11   30. jun 2011 Helt enig med Jonas H. Komponentsæt både foran og bagved. og rigeligt med strøm om bagved 50mm2 til at føde, 2 kondensatorer på en fahrad eller 1 på 2 fahrad, 35 mm2 fra kondensatorer til forstærkere, 4 kanals forstærker Hertz EP 4 X, monoblock Hertz EP 1 D, subwoofer Hertz HBX 250 DS 10" (god til tramp ol.) HU Alpine 9882 RI højtalere 2 sæt Hertz HSK 130 eller HSK 165 så er der for lidt over 15, også spiller du suverent godt

• #13   30. jun 2011 Har selv et Alpine anlæg som står mig i knap 12 af de lange, og det er jeg mere end tilfreds med, dog vil jeg fraråde dig Type G serien som FoXii T forslår, jeg ville derimod gå efter type R serien, som spiller endnu mere vigtigt rent!

Hvis du er held kan du finde vare som folk har købt forkert, så kan du få dem billigere, men stadigvæk helt nye, det gjorde jeg selv ved en af mine forstærkere + 6*9érne.

Men vil da forslå dig, at bestemme dig for et mærke og køre stilen igennem, men huske selv om der står Alpine, pioneer eller Rockford Fosgate på, så kan det godt være noget, huse at købe deres kvalitets seriere...

Du skriver om der nogle som kan lave en inkøbsliste, men hvilken bil skal det sidde i? (det er vigtigt pga. af plads osv) Går du efter noget som skal spille højt, eller skal det spille rent? Og hvilken slags musik skal det spille?

Håber det kunne hjælpe lidt smiley

• #14   30. jun 2011 Stavefejl er heldigvis gratis iaften smiley

• #15   30. jun 2011 Alpine HU har altid været markedets bedste. Men deres amps og højtalere har været for dårlige til prisen. De er dog ved at komme efter det igen. men kun R serien er seriøs. Men når du har det beløb til anlæg så nøjes med at bruge en Alpine HU. og resten noget andet. Og den bedste må at høre om det er noget hifi du vil bruge penge på, er når det er monteret korrekt i en bil fordi der er væsentlig forskel på hvordan de lyder i butikken og i en bil. En god ide ville være hvis du brugte lidt penge på lyd/støjdæmpning i den bil du skal montere det i. F.eks har tyske DEI nogle meget effektive højtalerskåle som du sætter bagved højtaleren, f.eks når den sidder i en dør, med den skål kan du forhindre at noget af lyden "forsvinder" ud i døren, men bliver i kabinen. De hedder Boom-Mat

• #17   30. jun 2011 jeg tænker, at det skal spille højt men samtidig rent. mange biler spiller højt men ikke specielt rent. det skal sidde i en nissan pulsar/sunny gti-r. jeg tænker jeg vil bruge hele bagagerummet til anlæg samt nogen højtaler i bagklappen, fordørene og nogen diskanter et sted

• #19   30. jun 2011 Køb noget harman/kardon.. det er vilde sager..

• #20   1. jul 2011 2 mærker der er på vej ind i europa som ikke mange kender til endnu er fx U-dimension & Powerbass
    U-Dimension er et japansk mærke som laver nogle rigtig fede enheder og forstærkere i meget høj kvallitet..
    Powerbass er fra amerika og de laver også nogle fede Enheder og forstærkere og har kun gode omtaler over alt. Amrikanerne er ret vilde med det i hvert fald..

Ellers er der jo Helix som en del herhjemme kender og som jeg er ret sikker på at der ikke er nogen der har noget dårligt at sige om.
    Jeg har selv haft en del Helix og det spiller bare super lækkert..

• #21   1. jul 2011 Eneste relativt fornuftige indlæg herinde kommer fra Bdog og leo P
    Resten er bare fjolser der prøver at gøre sig selv interessante... man har et alt for stort ego hvis man tror man kan opstille en liste over grej (Som flere her allerede har gjort) og mene at manden skal købe det, uden overhovedet at kende til mandens ønsker og musikalske præferencer... samtidig er det sjovt at se folk på 18 og 21 og 23 år sætte sig og skrive om tingene med største overbevisning om at de ved hvad der er bedst på trods af at de umuligt kan have hørt ret meget grej og ej heller have ret meget erfaring inden for området...
    Dette er ikke ment som tilsvining men mere som en opfordring til at folk lige tænker sig om, og måske er lidt mere realistiske omkring deres egen ekspertise...
    min ekspertise rækker ikke til at jeg vil opstille en liste over grej jeg synes manden bør købe.. og jeg har haft med bilstereo at gøre i mere end 10 år nu... faktisk kan jeg kun pege på enkelte mærker og skrive hvad jeg personligt mener om det de laver... Og så skal folk holde op med det her bavl: "Men vil da forslå dig, at bestemme dig for et mærke og køre stilen igennem" At tro man får bedste resultat hvis man holder sig til 1 mærke er direkte idioti... for det gør man meget meget sjældent...

• #22   1. jul 2011 Asger L

"F.eks har tyske DEI nogle meget effektive højtalerskåle som du sætter bagved højtaleren, f.eks når den sidder i en dør, med den skål kan du forhindre at noget af lyden "forsvinder" ud i døren, men bliver i kabinen. De hedder Boom-Mat"

og dem må du aldrig anbefale folk at købe da de ikke er 0 og en skid værd... jo de er gode til at kvæle bassen i visse biler... Den slags quick fixes burde forbydes...

• #23   1. jul 2011 Daniel

"Har et mindre samarbejde med www.Optisound.dk" Optisound er samtidig eneforhandler af de mærker du nævner og du sidder og reklamere for et firma du samarbejder med... det er ikke tilladt ifølge reglerne...

"Det opfattes ligeledes som reklame såfremt man indsætter links eller henviser til andre sider, hvor brugeren selv tjener noget – det være sig direkte eller indirekte. Her kan der være tale om rigtige penge, tjenester, virtuelle kreditter eller noget andet."
    Og du skal ikke komme og påstå du ikke får noget ud af dit samarbejde med Optisound... Bevares produkterne er gode... men det du gør er usmageligt...

• #24   1. jul 2011 jeg har da intet sagt om at han skal købe noget og heller intet om at han skal kigge på nogen sider. han spørger hvad han skal prove at kigge efter og det svarer jeg på..
    Disse mærker kan også købes på udlandske sider..

Så prøv lige pas dig selv..

• #25   1. jul 2011 Cody. Alle her har en mening om bilstereo, og prøver at hjælpe ham der forespørger. Dette er et åbent forum alle har ret til at deltage med hver deres input. Uanset alder så har vi alle fået erfaringer med diverse modeller og mærker. Det er disse erfaringer folk fortæller her uanset alder. Vi har alle vores personlige mening om mærker på diverse højtalere, HU, amps. osv. alle ører forskellige og det er også forskelligt hvordan man kan lide at høre musik i en bil. Jeg synes desuden det er dybt forkert at du dømmer folks kompetancer og viden uden at kende de personer du udtaler dig om. Dette er heller ikke for at "svine ti"l som du selv siger dette. Bare ment som en opfordring til at dem der har en mening om emnet har ret til at blive hørt.

• #26   1. jul 2011 Hu:

Pioneer MVH-7300 http://carsound.dk/produkt.asp?id=9901&pk=2&produkt=Pioneer_MVH-7300_Autoradio - 2665 kr

højttalere:

Seas Lotus Reference Kit http://www.dba.dk/seas-reference-kit-hoejttal/id-74715252/ 4000 kr

Forstærkere:

Eton EC 1200.1D http://www.dba.dk/eton-ec-12001d-forstaerker/id-74715132/ 2000 kr

Eton - EC 500.4 Eton - EC 500.4 http://www.ktradio.dk/dat/detail.asp?id=1652 - 2150 kr

Sub:

B2 AC12 http://www.ktradio.dk/dat/detail.asp?id=1889 - 1800 kr

Pris: 12.615 kr så er der stadig til kabler og sub kabinet .. =)

• #29   1. jul 2011 Hvis jeg havde tænkt mig at bruge 15k på anlæg, ville jeg ikke søge min viden i et forum, hvor Søren Skomager kan komme med sit super gode råd. Jeg ville uden tvivl vælge at tage til div. messer og tale med proffesionelle folk, der lever af at rådgive om, og sælge hifi til biler.
    I starten af oktober i år er der bilmesse i Bremen (sydvest for Hamborg) - brug de 1000 kr af de 15k på benzin, og tag et smut derned og få ordentlig rådgivning om setup i netop DIN bil.
    P.S. Siger ikke, at det ikke er muligt at finde ordentlig rådgivning her i landet, på messerne er de bare oftest samlet under samme tag.

• #30   1. jul 2011 Asger L

problemet er ikke at folk ikke skal have lov til at sige deres mening... men hvor megen erfaring tror du selv en på 18 år har med bilstereo?? Ville du tage imod råd om VVS fra en der lige var startet på sin uddannelse? Eller ville du hellere snakke med en VVS mester med 15 års erfaring? Jeg ved godt hvad jeg ville vælge... Og seriøst man har sgu ikke haft ret meget erfaring med bilstereo hvis ens forslag er Alpine type G eller MDS...
    Eller hvis man påstår Alpines HU's altid har været markedets bedste... for det er jo noget idiotisk vrøvl...

Kommentér på:
komplet anlæg

Annonce