917 visninger
|
Oprettet:
Subs kvali {{forumTopicSubject}}
Sorry for det samme indlæg men der manglede lige et link i det andet!. MEN
Vil lige høre om de her to basser er noget kina pis eller faktisk kan trykke ørene halvt ud. de er jo på 2000 watts stykket samt 800 RMS. men er det noget man skal stole på eller ej?
LINK! : http://www.ice-shop.dk/power-acoustik-p310w-p-649.html
feb 2006
Følger: 71 Følgere: 71 Biler: 1 Emner: 163 Svar: 5.931
men efter hvad jeg har hørt om det mærke er det helt okay kvalitet,
jul 2011
Følger: 5 Følgere: 4 Emner: 22 Svar: 40
jul 2011
- et forslag til nogle der kan så? som ikke koster 3000 korner!
jun 2009
Følger: 76 Følgere: 122 Biler: 1 Emner: 8 Svar: 13.367
Nej de vil ikke... Rainbow hammer er da en fin enhed... men ikke en skid bedre end dem Kristian har linket til...
jun 2009
Virkelig?
Jeg kender da til en del enheder der kan spille ret så højt uden de koster det vilde... f.eks: http://www.ice-shop.dk/ground-zero-radioactive-gzrw-12xdal-p-1193.html
Spiller pænt højt og lyder rimelig godt samtidig... se prisen...
Eller hvad med B2 AC12??? den kan spille ret så højt og lyder godt samtidig... og den koster lige godt 1700...
Og Power Acoustik har altid været SPL orienteret... dvs. deres produkter har altid handlet om at spille højt... og den enhed kristian linker spiller rigeligt højt til de flestes behov... tror også at Hans opfattelse af højt er en del anderledes end min opfattelse af det... Jeg er trods alt dB-drag dommer..
apr 2009
Følger: 4 Følgere: 3 Emner: 64 Svar: 1.204
jun 2009
De kan ikk spille ret højt og de lyder rent ud sagt ikke godt... det er alt andet end en SQ enhed... Den lyder mildest talt dårligt... i mine ører...
Og nej den kan ikke spille højt... Igen jeg er db-drag dommer... jeg ser meget grej der kan spille højt... Hammer enheden er ikke en del af det...
feb 2010
Følger: 12 Følgere: 11 Biler: 2 Emner: 47 Svar: 637
jun 2009
Sorry luk røven og få hovedet ud af røven... og lær lidt om tingene... Audison og hertz? Ja det er kvalitet... men nu bad han om grej der kostede UNDER 3000 kr. for noget der kan spille højt... og med Hertz skal du op i klasserne før det spiller rigtig højt...
Og du burde sgu have et mega los i løgene... tænk at opfordre folk til at pisse de forhandlere i danmark der stadig har service, langt op og ned ad ryggen... For derefter at købe det billigere hos en eller anden parallelimportør med en netbutik... Fy for helvede...
feb 2010
jeg er bare SMART. som så mange andre .. så hvis du vil betale overpris.. go ahead, men nettet kan så meget mere betale sig MANGE af gangene ..
og ja jeg ved godt du skal op i priserne meeeen .. som sagt: forskel på god og dårlig kvalitets lyd er så op til dig ... hver sin smag.
nogen kan bare lide trykket andre går efter den klare lyd.
Boxter Klare trykket , og Hertz, b2 og Audison har så bare noget mere high end også . men igen som sagt Lyt i butikken .. Tjek NETTET. BUM.
feb 2010
jun 2009
Lille ven, jeg er dommer I db-drag og har været det flere år nu... Du ved vel at dB-drag er en LYDTRYK's konkurrence? Det startede i USA og er nu over hele verden... Og vi har Endnu ikke set en eneste bil med Rainbow Hammer der spillede noget der kunne kaldes højt... det kan være at folk bare ikke kan finde ud af at lave kabinetter til dem... det håber jeg... men sorry de spiller bare ikke højt.. Jo måske for folk med sarte ører...
feb 2010
feb 2006
Følger: 82 Følgere: 81 Biler: 2 Emner: 122 Svar: 1.265
jul 2011
feb 2006
jun 2009
Som carsound fanboy burde du vide at på trods af at du ikke kan se væk fra deres butik så findes der altså grej der er langt bedre end rainbow og (gys) MDS...
Samtidig... jeg er ikke flink overfor folk der skråsikkert stiller sig op med den slags her: "Rainbow Hammer basserne , de vil kunne kæften de fleste " Sorry men nej... det er de slet ikke gode nok til... kan godt være du ikke har nok erfaring til at kunne bedømme det, men det er vi altså nogle der har...
Og jeg har utroligt svært ved at være flink overfor eller overhovedet respektere folk som michael c Der hellere pisser forhandleren op og ned og ryggen og generelt opfører sig som et rigtigt svin overfor forhandleren, når han vælger at bruge hans service men så smider penge i en netbutik... fy for helvede... For netbutikkerne er sjovt nok ikke interesserede i at sponsorere os og de er totalt ligeglade med om der kommer konkurrencer eller bare en smule udvikling på markedet, så vi får nye og federe produkter på det danske marked...
Hvis det er fordi du bare ikke har hørt andet end rainbow så bør du reelt set ikke udtale dig da du jo så ikke ved hvad du snakker om... Men så vil jeg da anbefale du får lyttet til noget mere... evt. prøver at komme ud til nogle andre forhandlere der har andre spændende produkter...
Lige for at vi er på samme side... lige nu taler jeg kun SPL... ikke SQ... for rainbow har f.eks. Vanadium serien der jo lyder fantastisk... men dog ikke spiller ret højt... men det er det heller ikke designet til...
feb 2006
jun 2009
PS: jeg bygger altid mit anlæg op til bassrace... aldrig til db-drag... Og det kræver at anlægget kan holde til at spille musik for fuld volumen...
definitionen på højt er meget forskellig... 140 db ved 50 hz er rimelig ok... 140 db ved 25 hz er jo sindsygt højt... For det er nemlig svært at spille højt OG dybt...
jun 2009
Og du bør opsøge en der kan lære dig lidt om det grej du snakker om... Hertz og Audison har high-end produkter... B2 har ikke noget decideret high-end grej... De har noget rigtig fedt grej dog... men det ligger ikke i high-end klassen... dette er high-end: http://www.mcintoshlabs.com/us/Pages/Home.aspx#
det her er Competition Grade: http://b2-audio.com/m1u.html og det er seriøst syg grej... det er ikke high-end for den klasse ligger lydkvaliteten ikke i... men det har B2 heller aldrig påstået at de fokuserede på vel?
Boxter existerer ikke mere så det er lidt noget bavl du skriver er det ikke? Nu hedder det GTX... og desværre så spiller det bare slet slet ikke så højt som det gjorde det gamle boxter... Desværre... for det var sgu da fedt man kunne lave en db-drag bil uden at skulle ofre DD subwoofere til 10000 pr enhed...
jun 2009
Ok: http://avantix.dk/catalog/product_info.php?cPath=24_28_36&products_id=3123
Den spiller faktisk ganske godt... (Du sagde godt... ikke højt... )
jun 2009
PS: Kristian linkede selv til enheder i 1500 krs klassen... altså er det den klasse jeg også kigger i... ingen grund til at kigge efter billigere eller dyrere...
jun 2009
jeg taler/skriver altid i en voksen tone overfor folk der kan gøre det samme...
Men det her:
"ALTID VÆLG HERTZ , AUDISON og der er et andet Tysk kvalitets mærke jeg ikke kan huske .. men trykket kan Boxter klare ... om du så vil kunne kende forskel på god og dårlig kvalitets lyd er så op til dig ... hver sin smag , lyt til de forskellige i butikkerne bedste valg! find dit udstyr, se om du kan købe det billigere over nettet..." det er jo ikke en voksen tone... det er idioti...
Det er også super fedt når anlægget bare kan gengive musikken ned til mindste detalje korrekt... Så er det jo heldigt vi har fint samarbejde med EMMA...
Bliver sgu ikk gal bare fordi nogle modsiger mig... Kun når folk hårdnakket påstår ting der ikke passer... eller når de kommer med udtalelser om ting de tydeligvis ikke ved noget om fordi jeg synes det er synd for dem der har et spørgsmål at de så får svar fra folk der ikke ved hvad de snakker om, og som derfor giver dem dårlige råd som mange desværre risikerer at følge...
Nu kan jeg da se at du i det mindste har hørt andet end Rainbow... Og at du synes de spiller højt kan jeg da godt forstå... for med det du er vandt til (Ikke ment som tilsvining det er ment venligt og fredeligt) der vil en rainbow enhed jo være rimeligt grum... Hvis du nu tog de maxximus basser og monterede dem i en hatchback ville din definition af højt jo tydeligt blive flyttet en hel del...
feb 2010
og udover det:
synes jeg brian har en point.
jun 2009
apr 2009
jun 2009
Jeg holder mig ikke til 1 butik... jeg må ikke være farvet på den måde som Dommer.. jeg forholder mig til hvad jeg synes er godt og skidt... personligt... derfor hvis jeg f.eks. skal foreslå dig et produkt... så nævner jeg f.eks. ikke kun produkter fra extreme carparts f.eks. hvis jeg synes at noget fra carsound vil passe bedre til dit behov eller resten af dit grej... eller omvendt... carsound har jo rigtigt fede ting... ingen tvivl om det... de har også en masse lort... det har alle forhandlere... sådan er det bare...
Jamen kristian som oprettede dette emne, har jeg hjulpet i et andet emne stort set magen til... Kristian er f.eks. nybegynder... så derfor mener jeg at han naturligvis skal have alt den hjælp han vil have... og i en tone der giver ham en følelse af at man gider hjælpe ham...
michael c er på den helt anden side jo expert og verdensmester siden han mener at en udtalelse som denne: "ALTID VÆLG HERTZ , AUDISON og der er et andet Tysk kvalitets mærke jeg ikke kan huske .. men trykket kan Boxter klare ... om du så vil kunne kende forskel på god og dårlig kvalitets lyd er så op til dig ... hver sin smag , lyt til de forskellige i butikkerne bedste valg! find dit udstyr, se om du kan købe det billigere over nettet.." Er brugbar til noget som helst... altså han er ud fra det han skriver IKKE nybegynder... og med den slags udtalelser har han intet ønske om at lære mere...
Til vores konkurrencer (og det kan samtlige nye deltagere skrive under på) vil der altid være mulighed for at få gode råd og hjælp til hvordan man kommer igang og hvordan man får mere ud af det man har... 1 gang hjalp jeg en gut til en konkurrence, og det endte med at han vandt over mig... Det var sgu da kun fedt... det gav ham mere mod på at deltage... (han stoppede så igen det år desværre.. noget med familieforøgelse tror jeg)
jun 2009
Alle kan tage fejl... ps: "Du er ikke ret klog hva?" var altså skrevet med et glimt i øjet... havde bare ikke sat nogen smillie ind eller på ande måde indikeret at det var sådan ment... sorry...
jun 2009
Jeg indrømmer blankt at jeg direkte svinede Michael C til... og fuldt fortjent med det mundlort han kom med... men lige så ofte skrives meget som værende ment ironisk, eller som noget der skulle forstås med et glimt i øjet... desværre indeholder internettet ikke muligheden for at sætte kropssprog, og ansigtsudtryk in... (En smillie er en sørgelig erstatning.. ) derfor forstås rigtig meget ofte langt mere negativt end det var hensigten...
feb 2010
jun 2009
nej det har jeg desværre ikke og det er synd for de er max fede... og de er pænt meget kopierede fra den gamle model af GZNW12 enheden... faktisk ligger specs meget tæt på den gamle version af GZNW12... Dette er ikke en dårlig ting... GZNW12 blev jo af Car&hifi kåret til verdens bedste subwoofer i 2004..
jun 2009
DHB??? der bedømmer de jo ikke lyd... de bedømmer ICE installationen... ikke selve lyden eller lydtrykket... og tror du mener DFB... DHB handler trods alt om at køre hurtigt... DFB handler om det visuelle... så hvad vrøvler du om lille mand? Der var ingen konkurrence på DHB der handlede om hverken lydkvalitet eller lydtryk...
jun 2009
Ja hertz og audison virker godt... mnen derfor skal man sgu aldrig Altid vælge det... Helle jeg ville aldrig vælge hertz... Fordi lyden i hertz psser ikke med mine præferencer.. der er jeg mere til Morel... (Som i mine ører er en del bedre end hertz) Dog Audison nye VOCE serie er super lækker til prisen... men det er de nye forstærkere fra Rockford Fosgate faktisk også...
feb 2010
jul 2011
feb 2010
jul 2007
Følger: 1 Biler: 2 Emner: 26 Svar: 187
hvad er best hvis man hører en blaning af progressive trance og poprock og ELSKER bass 8" 10" 12" eller 15" ???
apr 2009
feb 2010
maj 2005
Følger: 11 Følgere: 10 Biler: 2 Emner: 12 Svar: 786
feb 2010
maj 2005
to identiske enheder med størrelsen som eneste forskel, spiller med den rette forstærker lige hurtigt og fast.
feb 2010
maj 2005
apr 2009
jul 2007
apr 2009
jul 2007
jul 2007
jul 2007
apr 2009
http://bilgalleri.dk/alb_vis.aspx?albumid=17806
Jeg har ik overdrevet meget viden indenfor området, men ved da en lillle smule, resten er erfaring ;-)... jeg har stået i samme situation, hvor jeg havde en 4 kanals til at trække en dobbelt spole sub, men kan desværre ik præcist huske hvordan jeg fik begge spoler tilsuttet, da kanalerne indstilles parvis...
jeg kører med 2 4-kanals forstærkere nu, hvor plus kablet går fra batteri til en kondensator, derfra er der så trukket 2 plus-kabler videre til de 2 forstærkere... jeg tror ikke der er plads til 2 kabler i plusindgangen på forstærkerne, så jeg ville da råde dig til at købe en billig kondensator, også bruge den som splitter... så får du også lidt bedre strømforsyning til din sub
Subs kvali