{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  2din anlæg i tyskland
  • #1   13. jul 2011 Nu er jeg selv selvstændig, så derfor skal jeg nok få nogle på hovedet, for denne kommentar.

MEN, danskerne er selv skyld i den krise vi går igennem her i landet, med forretninger der lukkr på stribe og mennekser der bliver fyret i glæng, så længe de vælger at købe deres ting i udlandet, istedet for at støtte de danske forretningsdrivene, så DK kan fortsætte som før.

Når det så er sagt, så tilbage til dit spørgsmål:
    Det er billigere at købe Hi-Fi og mange andre ting i Tyskland, end i DK, grundet deres lave moms og afgifter. Så økonomisk ved køb, kan det sikkert godt betale sig. Skulle det ugeldige ske, at den så går i stykker, ja så begynder det efterhånden ikke at kunne betale sig længere. De danske købelov gælder ikke i Tyskland, men man kan selvfølgelig også ære heldig, at det hele bare virker.

• #2   13. jul 2011 Har selv været på udkig efter 2 dins radio i tyskland, og mit bedste råd til dig er ebay smiley

Mange af dem ligger på ca. halv pris.... jeg sparede 2.500 kr (en 2 din til 5,500 i danmark) som jeg fandt til 2700 plus levering smiley - eneste problem som BDOG siger er hvis lortet går i stykker er du fucked, for så skal du sende den til tyskland, og det bliver hurtigt en bekostelig affære.

og du kan trygt købe fra ebay, langt de fleste derinde er firmaer der sælger deres varer på den måde. Bare husk at kigge efter deres anmeldelser/point

• #3   13. jul 2011 yes mange tak begge.

så vil jeg kigge der inden rejser af sted smiley

• #4   13. jul 2011 Det er forhandlernes egen skyld, at de udkonkurreres af udenlandske forretninger. At tage skyhøje avancer på ting er kun en løsning indtil folk åbner øjnene for priserne i udlandet.

Jeg kunne aldrig drømme om at gå ind til en autohifibutik i DK og købe eksempelvis en 2din autoradio eller en navigationsradio. Det er avancerne herhjemme for høje til.
    -Forskellen bliver mindre når det er billigere enheder - og så er det til at overse.

Du er stillet på samme måde mht købelov, da EU har et sæt retningslinjer for handel som skal overholdes. Desuden gælder eksempelvis den tyske købelov også for dig, selvom du bor i DK. Den eneste ekstraudgift du har ved en defekt vare er at sende den til tyskland i stedet for en forhandler i DK. (mange varer har også international eller bare EU garanti, hvor du kan få serviceret ting i hjemlandet)

Jeg ved godt at en del af prisen er moms osv, men det kan ikk retfærdiggøre de store prisforskelle!
    Danske forhandlere får min støtte når deres priser rammer et rimeligt niveau - det gælder både mht autoradioer, reservedele, computere osv osv osv..
    Indtil da må de for min skyld gerne lukke!

• #5   13. jul 2011 Ca.. Har intet imod at folk argumentere,hvis de så i ´det mindste bare kan argumentere korrekt..

1. Lige præcis på radioer, har danske forhandlere IKKE store avancer, som du så pænt kalder det.

2. De fleste mærker der forhandles i DK, kan ikke købes af forhandlerne selv, direkte hos producenten, men købes gennem en leverandør, som har eneretten til salg af disse mrærker i DK. Ergo kan du ikke klantre forhandlerne for de priser, du mener er for høje.

3. Ja, selvfølgelig har man den tyske købelov i baghånden, men det er vidst heller ikke nævnt nogen steder, at man ikke har det. MEN du kan intet gøre alligevel, hvis det ikke bliver overholdt.

4. Din kommentar omkring at de danske butikker bare kan lukke for din skyld, behøver jeg vidst slet ikke at kommentere på.

• #6   13. jul 2011 så er det bare et spørgsmål om at forhandlerne presser distributørerne - præcist som DCC gjorde / gør det på pc/servermarkedet, ved at parallelimportere og sælge til lavere priser! Det har i løbet af de sidste 5-7 år medført markant lavere priser fra de officielle distributører..

du har præcist samme muligheder hvis den tyske købelov ikke overholdes som med den danske.. Hvorfor skulle en uærlig tysker være mindre nem at anmelde end en uærlig dansker?

mht 4: nej hellere må du lade være - det kunne være at der kom forhandlere der ikke bare spiste af distributørernes hænder..

• #7   13. jul 2011 **BDOG** >> Det er vist et spørgsmål om mængden du køber.

For eksempel på computermarkedet er der ikke rigtig noget at hente i udlandet, og fx. edbpriser.dk har gjort det nemt i Danmark.

Men på AutoHifi, der er meget at hente bare i Tyskland, momsen er 19% dernede, mens den er 25% herhjemme. Et anlæg til 5.500 kr burde derfor koste 5.236 kr i Tyskland. Og hvis man så regner fragten med, så ville det IKKE kunne betale sig at købe i Tyskland. Her er der slet ikke taget højde for garantien, og bøvl med forsendelse mv.
    Men når så det kun koster 2.700 kr så sparer du 2.500 kr ved at købe det over nettet i Tyskland, så kan jeg godt forstå at man køber det dernede, for du kan (næsten) købe en mere, hvis den går i stykker, og stadig have fået det billigere.

Jeg vil indrømme at jeg har handlet på www.caraudio24.de et par gange, men af flere årsager:
    1. Ikke alle ting kunne fås herhjemme, slet ikke lokalt.
    2. Nogle af de ting man kunne finde herhjemme, kunne man spare op til 70% ved at købe i Tyskland.

Men ja, forhandlerne kan ikke engang selv købe det til de priser man kan købe det til privat i Tyskland, men det må jo være forhandlerne der har et problem, for hvis vi som private kan købe det billigere andre steder, så kan forhandlerne det også.
    Så vidt jeg ved er der fri konkurrence i Danmark, så hvis du kan forhandle nogle bedre aftaler med producenten, eller en udenlandsk distributør, så kan der vel ikke være noget i vejen for at du benytter den vej? Men det er selvfølgelig mere bøvlet, da du højest sandsynlig skal købe større mængder, have et lager, og en god kapital i ryggen. Men det er vel vilkårene?

De gør det samme i Tyskland, mange af de ting du kan købe billigere på nettet i Tyskland, de er ligeså dyre i butikkerne i Tyskland, som de er i butikkerne herhjemme, måske lige med forskellen i moms...

• #8   13. jul 2011 cs.. Der er ansolut ingen grund til at sidde og være arrogant, fordi jeg argumentere for mine holdninger.. Jeg spiser ikke af nogens hænder, men jeg er en lille fisk i forhold til de store kæder i DK, så jeg kan personligt ikke gøre nogen forskel. Så lad være med at være nedladende og arrogant, på min bekostning.

Brian D..
    Du behøver ikke forkllare mig om forskellen på danske og tyske priser. Er ikke nogen newbee i den her branche.
    Som du selv er inde på, så kan forhandlerne ikke engang få tingene, til de samme priser som noget kan købes til i tyskland. Og nej, det er ikke forhandlerne der har et problem. Man kan måske være heldig at forhandle sig til nogle større avancer, hvis man er en større kæde som Carsound og bilxperten, men der skal lægges mange penge på bordet, hvis man skal det. Og selv der er det svært. Det ville være direkte dumt, for mindre butikker, at binde så mange penge i et varelager, for at tjene 10% mere, hvis det kan gøre det.

Parallelimport er så en helt anden sag. Vælger man at parallelimportere, så kan man være sikker på, at man bliver vendt rykken af samtlige andre leverandører man normalt ville handle med. Parallelimport er heller ikke altid det smarteste. Kan da tydeligt huske mange mange indlæg her i forum, omkring folk købte billigt Pioneer hos en tidligere stor netside, der ikke kunne tage alle radiofrekvenser, grundet det var parallelimporterede radioer.
    Der udover er der nogle reklamationsproblemer, så snart vi snakker parallelimport, ligemget hvad der nu forefindes af europagaranti og bla bla bla..

Så er der spørgsmålet omkring fri konkurrence.. Ja, i DK har vi fri konkurrence. Så længe man har en leverandør, så har man nogle spilleregler man skal overholde, for at få sin avance, eller i det hele taget at få "lov til" at sælge deres produkter. Det er nemt at være et af de "kloge hoveder" herinde, der tror at det hele er så nemt, men der er langt flere ting i det hele, end det ser ud til at nogle er klar over.

Nu vi er igang, kan vi jo også lige tage den med service og vejledning. Der kører en fin reklame i fjernsynet i øjeblikket. Kan ikke helt huske hvad reklamen er for, men drejer sig om en gut i en forretning, der lige skal have noget hjælp og når han har fået det, vil han lige "tænke over det". Her fortæller ekspidienten så, at han jo udemærket godt ved, at han spilder hans tid og handler sine varer et andet sted, hvor han kan få det billigere.
    Jeg syntes den reklame er sjov, for den rammer lige plet, hvordan danskerne opfører sig. De kan bruge flere timer i en forretning og udnytte alt hvad der hedder service og vejledning, for at gå hjem og købe produktet på nettet, for at spare 200,-.. De glemmer bare, at den service de lige har snyltet sig til, reelt har kostet langt mere, i mandetimer og så videre. Men sådan er mentaliteten bare.
    Alt er dyrere i DK, når man har en forretning. Momsen, skatten, huslejen, telefonen, strømmen og alt andet. De penge får man ikke ind, ved at sætte priserne i bund og konkurrere, i en tid hvor hver en krone tæller. Men igen er det bare for nemt, at sidde i den anden ende og tro man ved det hele.

90% af de indlæg der er herinde hver dag, omkring bilstereo, drejer sig om folk der har købt deres grej i udlandet eller i en netbutik og så har fravalgt den vejledning og service, der normalt følger med, ved at købe deres produkter i en forretning. Men det er folks eget valg. Jeg hjælper nu alligevel folk med vejledning, men syntes stadig det er forkert, at folk "misbruger" forhandlernes tid, ved så at købe deres ting, andet sted. Det er nu nok mest et spørgsmål om moral og hvordan man selv ser på tingene.

Når DÈT så er sagt, så står det folk frit for, om de vil købe det i DK, eller købe det i udlandet, eller hvad de nu vil. Min holdning er bare stasdig, at så længe man vælger at handle sine ting uden for grænserne, så er man selv skyld i den krise der er. Og det bliver ikke bedre.

• #9   13. jul 2011 **BDOG** _ >> Jeg forstår udemærket dine argumenter, men der bliver lidt tuden over dit indlæg. Det er ikke 200 kr vi taler om her, det er mere end halvdelen af prisen på varen man kan spare. I mange andre butikker (større kæder ja!), matcher de prisen hvis det er dem muligt.

Mange ting køber jeg faktisk lokalt, fx digital kamera, der kunne jeg spare omkring 500 kr ved at købe det på nettet, men pga. vejledningen, og fordelen ved den lokale forhandler, så har jeg købt det der. Men igen, det var ikke halvdelen af prisen der gjorde forskellen, det var måske 10%.

Computerudstyr køber jeg semi-lokalt, jeg skal køre 40 km hver vej, men der er en stor besparelse, og bedre service ved at købe det der.

Men lige netop på det udstyr til biler, er besparelsen så stor, at jeg ikke ville købe det i Danmark, de store kæder kan heller ikke følge med. Hvis vi tager et eksempel, så købte jeg tilbage i 2005 en Blaupunkt forstærker, den var langt rigeligt til mit behov, og den kostede 900 kr incl. moms, fragt osv i Tyskland, jeg fik den efter tre dage.
    I Danmark kostede den i indkøb for forhandleren 1450 kr + moms, det vil sige uden avance, og det er allerede det dobbelte, og leveringstiden var tre uger!!!
    Jeg havde overhovedet ingen fordel af at købe den i Danmark, de vidste ikke mere om den end jeg selv gjorde, leveringen var langsommere, og selvom de valgte at droppe avancen (og dermed ikke have noget til de udgifter du nævner), så kostede det stadig det dobbelte af hvad jeg selv kunne finde den til.

Desuden er den reklame du henviser til i TV, for firmaet Fullrate, og det har som sådan ikke noget med produktet i butikker at gøre, men hvis det er spot-on når de laver noget så plat, så fred være med det. Jeg kunne ikke tænke mig at købe noget af dem, slet ikke efter de reklamer de har kørt med i et stykke tid smiley

I den sidste ende, så ender pengene der hvor udstyret er produceret. Og mange af disse ting er ikke produceret i Danmark, og distributører/importører, har også kun så få som muligt folk i Danmark, så støtten til Danmark generelt, kan ligge på et meget lille sted.

Men alle de steder hvor det giver mening, der køber jeg lokalt, jeg kigger også efter varens oprindelse på emballagen når jeg går i et supermarked, og vil også gerne betale en smule ekstra for at det er dansk, men hvis prisforskellen er for stor, så springer jeg fra og køber andetsteds. Sådan er livet, sådan er konkurrencen.

Alternativt, hvis vi ikke køber ting i udlandet, så køber udlandet heller ikke ting fra Danmark.

• #10   13. jul 2011 Men ikke alt kan betale sig, se fx et sæt højtalere:

http://bd-audio.dk/shop/rainbow-kx6x9-6x9-875p.html
    http://www.carsound.dk/produkt.asp?id=4397
    http://www.caraudio24.de/Lautsprecher/15x23-cm-6x9-Zoll/Rainbow:::3721_8487_8497.html

Der er "kun" 135 kr i forskel, så hvis man skulle have sådan et sæt, så ville man helt sikkert købe det i Danmark.

Men hvis man så tager en radio, så er der pludselig penge at spare:

http://bd-audio.dk/shop/jvc-kd-avx55-autoradio-203p.html
    http://www.caraudio24.de/Autoradios/JVC:::3733_3781.html
    Forskellen er mere end 3700 kr.
    Kan du se hvor skævt det er ? Ville du ikke føle dig snydt ved at give det dobbelte af prisen på noget du køber, det er to internetsider, der er ingen vejledning udover det der står på siden. Forskellen er bare om det står på Tysk eller Dansk, hvis der er en reklamation, så skal du sende det lige meget hvilken af siderne det er. Prisen er dog en smule højere for fragt til det ene firma.
    Men man kan så også finde det endnu billigere i Danmark, og slippe for alt bøvl: http://www.carsound.dk/produkt.asp?id=8090

• #11   13. jul 2011 det er skam ikke min intention at være nedlandende - arrogant vil jeg ikke betragte mig selv som. Jeg har bare en realistisk tilgang til tingene som de forholder sig i dag. Det er ikke dig personligt jeg angriber eller lige præcist din butik - Det er galde spredt ud over både autostereobranchen, byggebranchen osv osv.. Før de "små fisk" får gjort noget ved problemet, vil de altid være små fisk uden indflydelse..

Mange små butikker ser ingen anden udvej til billigere priser, end at melde sig ind i en kæde eller konvertere til en franchise. Jeg kan se det fra deres synspunkt, da det er levevejen der kan være truet her.
    Hvad de små butikker burde gøre, er at gå sammen til distributørerne og kræve lavere priser.
    Parallelimport var et eksempel på et våben brugt til at bryde prisstrukturen hos distributørerne.

Hvis danske butikker vil tages seriøst, må de se på det store billede og lade være med at tude over husleje, varme, strøm, reklame osv.
    Mange forhandlere i både tyskland og england HAR fysiske butikker og alligevel kan de sælge til lavere priser.

At folk kan stille spg i en butik og derefter handle på nettet, er en del af det at have forretning. I gamle dage, gik folk jo bare ind til den næste butik og købte varerne.
    Personligt sætter jeg mig ind i tingene inden jeg bestiller mine ting - og er der noget jeg er i tvivl om, skriver jeg til producenten eller der hvor jeg har tænkt mig at bestille mine varer.

• #12   13. jul 2011 kan så ind skyde at en mondeo ikke har plads std til en 2DIN der skal laved lidt om...

• #13   13. jul 2011 ketil, har fået af vide der bare skal en ramme til som man fx. kan købe hos thansen

• #14   13. jul 2011 meget afhængig af hvilken en af mondeoérene det er men det kan godt passe

• #15   13. jul 2011 hvis den er fra 01-03 så er det 1,8 din og der skal skæres i midterkonsollen..

hvis den er fra 04 og frem skal der bruges en adapterplade som du kan få billigt på ebay

ellers prøv www.ford-mondeo.dk

• #16   14. jul 2011 Det er en 2004 11mdr.

• #18   14. jul 2011 Mikael F >> Køb du bare den i T.Hansen, eller andre steder. Du skal jo huske på der kommer porto på fra Tyskland.

• #19   14. jul 2011 mht radiorammen så prøv at hør hos Ford først.

skiftede min 2 din radio ud med en 1 din i min transit og den ramme fra 2 -> 1 din var 300 kr billigere hos ford end hos f.eks carsound

• #20   14. jul 2011 yes vil lige høre ford, men havde tænkt på en pioneer fra caraudio24.de alligevel. 4500kr ca uden porto. og så det med gps

Kommentér på:
2din anlæg i tyskland

Annonce