{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bas + forstærker
  • #1   26. jul 2011 Hvorfor ikke holde stilen med dynaudio og genesis? Det ville være dumt at gå ned i kvalitet ihvertfald..

  • mads K
    mads K Tilmeldt:
    dec 2007

    Følger: 1 Emner: 12 Svar: 17
    #2   26. jul 2011 jeg kan ikke finde en dynaudio bas


  • mads K
    mads K Tilmeldt:
    dec 2007

    Følger: 1 Emner: 12 Svar: 17
    #4   26. jul 2011 Tak smiley


  • mads K
    mads K Tilmeldt:
    dec 2007

    Følger: 1 Emner: 12 Svar: 17
    #5   26. jul 2011 ville det være bedst med én enhed eller to af de der esotar

  • #6   26. jul 2011 Damn jamen jeg kører selv med 2 stk 12" i min bil... dog ikke Esotar enheder... (Den slags penge har jeg sgutte... smiley )

    1 enhed kan sagtens spille din bil op... 2 enheder giver dig bare et lidt større kraftoverskud... Så det er helt op til dig selv hvordan du vil have det...


  • #7   27. jul 2011 Jeg tror du vil blive rigeligt tilfreds med en enkelt Esotar enhed =)


    alternativet kunne måske være

    2 stk Audio system subs

    http://autohifi.dk/shop/Details.asp?ProductID=413

    2 stk Rainbow Vanadium subs

    http://www.carsound.dk/produkt.asp?id=4134&produkt=Rainbow_Vanadium_12_-_Subwoofer

    2 stk Peerless xxls subs

    http://www.ktradio.dk/dat/detail.asp?id=1142

    eller

    2 stk Morel Ultimo 10"

    http://www.dba.dk/morel-ultimo-10-subwoofer/id-76285642/

    synes selv det er et super tilbud på de Morel og havde straks taget dem hvis jeg havde pengene



  • Peter P
    Peter P Tilmeldt:
    maj 2010

    Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 43
    #8   27. jul 2011 ja og af de 4 subs du nævner så er 50% af dem næsten til at lukke op og skide i... (i forhold til hvad Cody har anbefalet)

    Du kan selv gætte hvilke.

    Fiberglas membran er bare ikke at foretrække til det grej som gutten har...


  • #9   27. jul 2011 Peter og hvis du gider flette næbet og prøve og læse tråden en gang ...


    Hvis du læser #0 så står der

    jeg har TÆNKT på at købe dynaudio højtalere og genesis forstærker

    du skriver til mig

    Fiberglas membran er bare ikke at foretrække til DET GREJ SOM GUTTEN HAR (hva har han?)..

    grej som ikke er købt .. tænk dig om



    -----------------------------------------

    for det andet så skriver jeg til bla. cody's indlæg

    efter han har anbefalet bla. dynaudio esotar2 1200


    Jeg tror du vil blive rigeligt tilfreds med en enkelt Esotar enhed =)

    ..

    og så gav jeg nogle alternativer til en Esotar enhed som stadig var gode men en smule billigere ..

    så at dem jeg har linket til er til at lukke op og skide i holder ikke lille ven..

    Jeg ved godt hvem Cody er herinde.. og jeg ved godt han kan sit shit. men derfor kan andre vel også godt skrive på tråden uden der skal flames..

    du må godt nok have lort på hagen



  • #10   27. jul 2011 Et andet alternativ på bassområdet er også klart DLS Nobelium, de levere altså ogs varen til fulde og koster jo ik helt så meget som Esostaren smiley

  • #11   27. jul 2011 Esotar enheden er klart noget af det mest vellydendede... Man skal dog være forberedt på at det er en ren SQ enhed... Tro ikke du kan spille højt med den for det er den ikke designet til...

    DLS nobelium enheden er også fed... men den blegner kraftigt i forhold til en enhed som GZNW12 f.eks. http://bd-audio.dk/shop/ground-zero-nuclear-410p.html
    Der lige nu er på tilbud kan jeg se... hvilket gør det til den bedste enhed ud af dem der er foreslået...

    XXLS enheden er ikke i nærheden af at være i samme klasse som Esotar eller GZNW12'eren...

    Vanadium enheden fra rainbow Og Ultimoen fra Morel... (Som jeg dog havde valgt i 12" hvis det var mig) Er helt klart også med i opløbet...

    Det folk dog glememr er at der ikke er fortalt hvor meget manden vil ofre på tingene... Jeg viste jo bare at der var Dynaudio subwoofere... Jeg sagde ikke noget om at de ville passe ind i mandens budget...

    PS: Fiberglas membran kan lyde nøjagtigt lige så lækkert som Presset papirs membran eller alu... Membran-materialet er ikke den eneste afgørende faktor for lyden...


  • #12   27. jul 2011 Cody - Nu var det heller ikke på nogen måde for at sammenligne eller sætte xxls og esotar i samme kategori ..

    dog skal det nævnes at jeg personligt synes at xxls er en fantastisk SQ enhed til prisen.


  • #13   27. jul 2011 Jonas L

    Til prisen er det en ganske fin enhed... helt enig... Næsten... Vil ikke kalde den fantastisk... B2 AC12 spiller lige så rent og kan spille højere og til næsten samme pris...


  • #14   27. jul 2011 Cody - er enig i at b2 ac12 spiller godt, men synes ikke den lyder lige så godt som xxls .. men det er vel også meget en smagssag =)

  • #15   27. jul 2011 Jonas L

    De 2 enheder spiller såmænd lige godt... (Nogle gange ophøjer folk Peerless til mere end det er fordi det bliver brugt i visse high-end højtalere til stuen...) Så det er nok mest en smagssag hvad man kan lide...


  • Peter P
    Peter P Tilmeldt:
    maj 2010

    Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 43
    #16   27. jul 2011 Jeg må beklage mit indlæg, det var ikke møntet på Codys forslag, som er ganske udmærkede. Men mere møntet på Jonas Ls forslag.

    Jeg er skam også enig i at glasfiber kan lyde fint, men i forhold til det grej som Cody nævnte så ville jeg ikke engang snuse på den Audio system enhed. Den er fin nok, men skal du alligevel derned, så kunne du lige godt kigge på denne

    http://www.monacor.dk/produkter/bilstereo-subwoofer/vnr/131510/

    Vil du op i pris, ja så er morel ultimo sc jo heller ikke en dårlig enhed.
    Sorry for OT, men hold dig til Codys forslag.

    Og Jonas, jeg er ikke brun om munden...


  • #17   27. jul 2011 Peter P

    Vrøvl og sludder... Monacor laver faktisk meget fint grej... Men Audio System X-ion X12_800 Enheden er f.eks. en meget vellydende enhed til prisen og flere klasser over den monacor enhed... Så sikke da en elendig sammenligning... Hvis ikke du kender grejet bør du klappe i omkring det... (No offence men det er faktisk det jeg mener... ) Du udviser en stor ignorance omkring membranmaterialer og deres egenskaber... en enhed der er bygget rigtigt op kan selv med kulfiber/glasfiber membran være yderst vellydende...

    Samtidig vælger du selv at foreslå en enhed med Kulfiberforstærket membran... Måske du skulle se hvordan enhederne er bygget op inden du udtaler dig?


  • Peter P
    Peter P Tilmeldt:
    maj 2010

    Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 43
    #18   27. jul 2011 Jo, ved godt at den er kulfiber forstærket, men bundmaterialet er dog NPP.
    Ikke at det kun alu og npp som dur, honeycomb, kevlar, glasfiber virker også godt, men på lige netop den audiosystem sub, så ville jeg ikke tage den i betragtning i forhold til dine første forslag.

    Men hvis vi skulle lege lidt i SQ verdenen, så er monacoren ikke helt dum ud ifra dens parametre. Faktisk ser visse af dem bedre ud end Audio systems, hvis vi nu tænker lukket kasse.

    FS er mere attraktivt på Monacors, og qts i forhold til fs gør at i en lukket kasse (hvis enhederne nu var identiske) ville være mere fyldig i bassen.

    Audio systems enhed har dog et rimelig højt mms i forhold til at det er glasfiber, men så er spolen da også det større i forhold. Alligevel så er dens ophæng det stivere end monacors, så at den har et spl som er 8 dB højere gør det også lidt mystisk. Selv ikke ved en 2.83V måling skulle dette kunne lade sig gøre. Dette forstærkes yderligere ved at VAS er lavere, så ud ifra deres egne parametre er den ikke så god som man skulle tro.

    Dog har den en rimelig høj bl, ser nok nærmere ud til at de har målt den med spolerne i serie for at opnå dette, det er jo svært at sige da jeg ikke har en enhed her selv som jeg kan kontrol måle med.
    Ellers kan det være at de bruger svingspoler med tråd i ren kobber for åt opnå det, hvilket måske igen afspejler sig i det tyngre mms?

    At enhenden så opfører sig fint i virkeligheden er så en anden sag og nu ville jeg jo sætte tingene lidt på spidsen i og med at man har en tendens til at sammenligne med "til prisen". Så i den ligning så ville den monacor enhed ikke være ringe.

    Og jo Cody, jeg har faktisk lidt styr på hvordan elementer sættes sammen. Med familie i SEAS så har man da lært lidt.



  • #19   28. jul 2011 Peter P

    Rart at se et sagligt indlæg og ja du har ret i at Audio system enheden, ifølge den parametre, ikke burde være så god... Men så tag lige og lyt til den... Rigtigt mange kloge hoveder der vælger at lære en ,masse om teorien osv. glemmer deres vigtigste måleinstrument... Ørerne... Selv nogle "Audiofile" har så travlt med at få en linear kurve at de glemmer at lytte sig frem til om det faktisk lyder godt... "Hvis målingen siger det skal lyde godt så lyder det godt"... NEJ det gør ikke... Og jeg har hørt Audio system enheden... Godt nok i portet kabinet og den spiller altså fremragende...


  • Peter P
    Peter P Tilmeldt:
    maj 2010

    Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 43
    #20   28. jul 2011 Der er ikke noget der Cody, jeg er nok sikker på at vi er på bølgelængde.
    Der er jo mange faktorer der spiller ind i en bil, såsom cabin gain etc.

    Men jeg sagde jo også selv at teori og praksis ikke altid går lige godt sammen. I lukket kasse så er Audio system nok ikke overlegen ud ifra teori, men i bass refleks, hehe så er det jo en helt anden sag og det er nok også mere den grad jeg hælder til, (selvom det ikke er SQ ifølge audiofile nerder).

    Har hørt mange SQ biler og selv en af dem der blev europamestere, kan kun sige at de lød kedeligt, men helt sikkert korrekt i forhold til en eller anden dommer der kun lytter til "kedelig" musik.

    Derfor siger jeg også selv at AC serien fra B2 er lige det sjovere en xxls. Men fedt at have en sparringspartner herinde Cody, det er sgu der man får nye input og kan trække erfaringer derfra.


  • #21   28. jul 2011 Peter P

    Jeg foretrækker også selv Portede kabinetter... (Ikke kun pga. lydtrykket)
    Og ja mange SQ biler er relativt kedelige at lytte til.. Ja de spiller 100% korrekt og fint osv... Men helt uden liv... F.eks. efter min mening var det gamle Hertz KSJ sæt noget af det kedeligste man kunne lytte til... Det virkede som om Ellettromedia havde testet dem til døde... da de spillede utroligt korrekt og åbent og helt uden at farve lyden... Og der syntes jeg at fejlen lå... De var totalt uden sjæl... Noget der har ændret sig i de nye modeller der jo lyder ganske fortræffeligt... som om Hertz har fundet deres sjæl igen... Eller som eksempel. Audison Thesis... ZZZzzzzzzzzzzz Men lillebroderen VOCE... jamen det er jo et fantastsik sæt... intet mindre... set i forhold til hvad man ellers finde i prisklassen... Jeg ville faktisk foretrække VOCE sættet frem for Thesis sættet på trods af at thesis sættet jo altså lige er 15000 kr dyrere...

    Med hensyn til subwoofere så er den bedste subwoofere jeg endnu har hørt stadig en GZNW12... Hvor utroligt det så end lyder... Fordi den kan spille rent og fint så englene synger... Og så laver den lige 143 db samtidig bare lige fordi den kan... Ofte er det enten et kompromis mellem sq og SPL man er ude i... skal det lyde godt så spiller det ikke ret højt... skal det spille højt så lyder det ofte ad helvede til... relativt få enheder kan begge dele Og gøre det super godt...


  • #22   28. jul 2011 Mente selvfølgelig det Hertz HSK

Kommentér på:
Bas + forstærker

Annonce