{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  phoenix gold forstærker
  • #2   5. aug 2011 ja men har fået af vide at den kan gå ned i 0,25 ohm? ..

• #4   5. aug 2011 hvordan gør man det ??.

• #7   5. aug 2011 God gammel forstærker smiley
    Har selv zx produkter

• #8   5. aug 2011 phoenix gold lavede i sin tid nogle ganske fine produkter, kører selv med en XS6600 i bilen

de kan godt blive lidt hårde i lyden hvis de bliver pressede

men jeg synes KLART at du bør finde en forstærker mere til at trække dine subs eller dine højttalere, det er det ENESTE rigtige

• #9   5. aug 2011 hov det er en Mps2240 smiley

• #10   5. aug 2011 er den god ??

• #11   5. aug 2011 De gamle phoenix gold er altid gode.
    De trækker alt men husk et ordenligt strømkabel smiley

• #12   5. aug 2011 den er bestemt ikke ringe

• #13   5. aug 2011 lyder godt! smiley tak for hjælpen.

• #14   5. aug 2011 husk ordentlig kabel som der er nævnt, det kan faktisk KUN være for lille, et 35qmm er vel passende for sådan en bandit der

• #15   5. aug 2011 skal der kondensator på ?? (staves)

• #16   5. aug 2011 ja det skal der
    den leverer jo hurtigere strøm end et batteri

• #17   5. aug 2011 nææææ ikke i første omgang, og lad være med at hoppe på en bare fordi en siger det, du kan sagtens køre uden

jeg har aldrig haft brug for det, det handler om at dimensionere sit anlæg ordentligt

• #18   5. aug 2011 tak for svarene smiley

• #19   5. aug 2011 louise (kabinet beregning tilbydes) H
    Så du påstår at selv med større kabler kan du få dit batteri til at afgive strømmen hurtigere end en kondensator kan? Fis i din mund.

• #20   5. aug 2011 Hvis man har en lidt seriøst bass og forstærker vil det altid være bedst med en kondensator da den afgiver strøm hurtigere end batteriet. Og bassen slår jo sommetider pænt hurtigere end den kan hive strømmen fra batteriet.

• #22   5. aug 2011 stoffe, hvad sker der når man øger et kabels kvadrat?

kom så, lad os høre, for så skal vi lige få noget el teori i praksis her......

• #23   5. aug 2011 Så trækker man mere strøm men den har intet med at den trækker den hurtigere? -.-'

• #24   5. aug 2011 Stoffe !
    og du mener jo selvfølgelig at en kondensator bare virker totalt fedt i et anlæg i bilen??

1-0 til louise (kabinet beregning tilbydes) H

kører selv med en PG zx475ti med et godt kabel i.-. jeg mangler ikke en kondensator på nogen måder... trækker 2 12 " jbl gti basser med den
    , plus de bagerste højtalere.

• #25   5. aug 2011 nej ffs.jeg prøver at forklare at uanset om hvor stort et kabel man har så afgiver batteriet ikke strømmen hurtigere end en kondensator kan ffs.

• #26   5. aug 2011 nej det har du da til dels ret, i, men når du har et større kvadrat så falder modstanden, det er ren ohms lov

har du så derimod et kvalitets batteri som kan levere noget strøm, og kvalitetsforstærkere det har godt med lytter i kredsløbet, så snakker vi en helt anden sag

så den der skal du dælme længere ud med

og du skal altså have NOGET at et anlæg for at en kondensator har sin berettigelse

• #27   6. aug 2011 Om der er grund til at have en kondensator eller ej, vil jeg lade være op til folk selv at vurdere. Men idéen i en kondensator er ikke kun at den kan levere strømmen hurtigere end et batteri, men derimod at man støm-mæssigt rykker kilden tættere på forbruget.
    Uanset hvor kraftige kabler man har, er strømmens hastighed fast (og tilmed ganske langsom), så selvom man kan "flytte" en KÆMPE strøm (mængde elektroner/ioner), går det ikke hurtigere end en lille strøm.
    Ved at have en kapacitiv ladning tæt på forbruget gøres elektron-vandringen kortere, og da hastigheden er fastsæt vil der derfor "opfattes" som en hurtigere levering af strømmen.
    Hvis man ser på strømforsyningen i eks en kraftig forstærker, vil der også være en masse lytter (kondensatorer). De sidder der for at have en ladning "klar" lige ved forbruget og derfor en så kort strømvej som mulig. Hvis man fjernede dem, kunne man have et nok så kraftigt kabel, men uden nogen funktion overhovedet.

Personligt mener jeg at det fuldstændig kommer an på forstærkeren, om man har brug for en kondensator eller ej, eller sågar om den vil have en egentlig gavn.
    Jeg har oplevet setups hvor der rent faktisk var en hærbar forskel ved brug af kondensator, ligesom jeg har set strømstærke forstærkere der ikke blev en tand bedre af den grund.
    Især "budget" forstærkere med små "simple" strømforsyninger har jeg oplevet forskel ved.

• #28   6. aug 2011 ja Louise helt enig det var bare det jeg ville frem til smiley Er helt med på det med størrelse på kabler og vil ikke modsige dig, men det var bare sådan jeg forstod i din besked at smide større kabler i ville give det samme som med en kondensator på smiley

• Peter P
    Peter P Tilmeldt:
    maj 2010

Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 43
    #29   6. aug 2011 Husk lige at tjekke din PG forstærker da det kan være at den skal have skiftet kondensatorere. De er jo trods alt nogle år gamle.

• #30   7. aug 2011 og hvordan har DU lige tænkt dig at kontrollere det peter??????

jeg har set forstærkere der er 30 år gamle der har været lige så gode som nye, men også nyere forstærkere som har knækket sig ved første drej på volumen, så det kan man ikke lige sige

• Peter P
    Peter P Tilmeldt:
    maj 2010

Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 43
    #31   8. aug 2011 Nu har jeg ikke tænkt mig at kontrollere det, da jeg ikke ejer MS forstærkere længere så det er ikke relevant for mig.

Men jeg beklager da at jeg ikke fant et direkte google link til hvor man kan finde info om dette.
    Men phoenixphorum er ikke et dumt sted at begynde.

Der har været adskillige af de gode gamle PG forstærkere som har nydt godt af denne "opgradering" da det ikke er ukendt at kondensatorene kan "lække" over tid...

Kommentér på:
phoenix gold forstærker

Annonce