{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.418 visninger | Oprettet:

Meget vild bass søges? Hvor? {{forumTopicSubject}}

Hej Bg.

Jeg er ved at købe 2 stk 12" DLS nobelium basser, men inden vil jeg høre, om de er pengene værd?

Er der evt nogle andre basser, som er bedre og billigere?

Det skal i min Mercedes, og tanken sidder mellem bagagerummet og bagsæderne, så det skal være noget, der virkelig sparker røv! smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Meget vild bass søges? Hvor?
  • #1   6. aug 2011 xzound madness siger folk sparker røv men om de slår eller bare larmer kan jeg ikke sige noget om

  • #2   6. aug 2011 jeg har en pakke jeg godt kan sælge dig med en 15" spl dynamics pro og en steg k203 forstærker, det er næsten 2000 wrms i 1 bass smiley det er noget der virker..!

    hvis du søger nyt vil jeg sige du skal kigge på ground zero på http://pr-autostereo.dk smiley


  • #3   6. aug 2011 hejsa har haft nobelum basser i tag den model lige inden den er for vild iridium 12 den er OND

  • #4   6. aug 2011 Husk, at tanken sidder mellem bagagerummet og bagsæderne..

  • #5   6. aug 2011 køb kicker 12" .. så får du ikke vildere

  • #6   6. aug 2011 TechnoMulen .

    Jo han gør... Kicker er ikke en skid vildere end andet...


  • #7   6. aug 2011 PS: DLS laver ikke noget VILDT... de laver til gengæld noget rigtig godt... De lyder næsten altid godt..

    Uanset hvilken subwoofer du køber vil du blive skuffet... Ingen af de gamle mercedes biler med tanken placert som på din, kan man få vild bass i...


  • #8   6. aug 2011 okay cody så sig han skal købe sig en sub til 15k ..

    intet er jo godt nok i din verden end hvad du selv bruger......
    man bliver engang imellem lidt træt at at høre på dit elitære pis


  • #9   6. aug 2011 Har du mulighed for at lave en port gennem hatte hylen, så for du noget mere tryk...

  • #10   6. aug 2011 min pointe er ... Cody du elsker db-drag..
    db er ikke lig ren lyd men derimod tryk ..
    topic starter efterlyser noget som er pengene værd og nævner DLS som iøvrigt er fint nok.

    at du og andre herinde forsøger at gøre bil anlæg til mere end det er er fair nok hvis det er folk som selv vil den slags..
    men hvad nytter det når i selv får testet jeres kram når jeres bil holder STILLE
    og vi andre faktisk kører rundt med det

    det hele handler om.. skal det lyde godt når bilen holder stille ( måske med motor tændt ) med slukket motor eller skal det bare være i orden lyd når man ligger og cruiser gennem byen / landskabet
    det er som at sige han skal købe anlæg som lyder som en LP aka 99% ren lyd mod normal mp3 lyd..

    hvad JEG siger er ..når man kører i sin bil.. bilen rumler lidt.. motoren kan ikke undgåes at høre med mindre man spiller højt osv..
    så kan du sgu ikke høre forskel mellem det dyreste anlæg og normalt anlæg til under 5000 kr ..
    du kan argumentere lige så meget du har lyst til men så længe tingene er sat ordentligt op tvivler jeg på du kan høre den store forskel.. og hvis den er der ... er så op til spørgsmålet om man har lyst til at betale 10.000 ekstra for den lille forskel ..

    OPSÆTNING = ALT ..
    ikke kvalitet !

    smid bare dine argumenter..
    jeg starter

    100.000krs mod 10.000 krs anlæg i stuen
    start så en kompressor.. se hvilket anlæg som lyder bedst.. og er det de 90.000 kr mere værd.. nej vel..


  • #11   6. aug 2011 stuen = bilen

  • #12   6. aug 2011 Nu koster en DLS Iridium jo ikke ligefrem 15k, men det er stadig en super lækker bass, med en god forstærker bag så får man virkelig valuta for pengene, uanset om bilen står stille eller crusier derud af.

    Technomulen

    Nu er der jo meget stor forskel på kvaliteten af meget anlæg, og nej, man behøver ikke putter vanvittig mange penge i et anlæg, men der skal ihvertfald en pæn slat penge i det hvis man virkelig vil have noget der spiller GODT og ikke bare højt.

    Men man skal selvfølgelig ikke købe anlæg ud fra andres meninger, men ud fra sin egen lyst og pengepung.

    Det sagt, så kan det godt betale sig at kigge brugt og så købe noget kvalitetskram til den halve pris af nyprisen.
    Og her kan jeg kun give Rick N ret, en Steg K203 og en SPL Dynamics Pro sub, er virkelig lækkert kram, og hvis det hele indstilles korrekt i smaspil med resten af højtalerne i bilen, så får man et super godt anlæg der både kan spille meget højt men også meget GODT.

    Forskellen på billig og dyrt anlæg er kun kvaliteten er der mange der siger, men der er mange gange meget godt at hente ved at købe high end, end entry level udstyr.

    Det sagt, så synes jeg at .M E R C E D E S skal prøve at tage et kig på dba.dk og for den sags skyld også herinde i marked, og kigge efter mærker som Hertz, Audison, DLS, Phoenix Gold (de gamle serier), Boston Acoustics, Soundstream, Ground Zero, STEG, Kicker, SPL Dynamics og Orion Audio. Der er sikkert mange flere, men det var lige dem jeg selv har haft gode erfaringer med.


  • #13   6. aug 2011 TechnoMulen .

    Du er da nok noget af det dummeste menneske jeg har set skrive herinde... Prøv at læs min profil og se at jeg faktisk også går op i Lydkvalitet... (Har også deltaget i EMMA lille ven... )

    Og topicstarter efterlyser noget "der virkelig sparker røv"... Der tror jeg sgu ikke han mener en Dynaudio Esotar enhed... Som han knap nok ville kunne høre i kabinen... (Husk nu lyden skal ogennem tanken først) Han søger noget Der kan sparke noget lyd ind i kabinen hvor han selv sidder... Og du skriver så dette pis: "køb kicker 12" .. så får du ikke vildere" Æhm lille fjols. men Kicker laver mange forskellige 12" enheder... eneste der virkelig sparker røv er Dog SoloX enheden der vidst nok koster på den smertefulde side af 5K... og set i Forhold til en GZNW12 der lige nu er på tilbud til 2999,- Vil den da være et urimeligt dårligt køb den kicker...

    Så når jeg skriver at kicker ikke er en skid vildere end andet, så begynder du en brægen op omkring at jeg kun er vild med db-drag? Du dømmer altså min viden og min basis for at råde folk ud fra at jeg har med db-drag at gøre? Det er satme da det mest uintelligente jeg nogensinde i hele mit liv har oplevet... Inden du dømmer folk bør du måske vide noget om dem... Måske du skulle prøve at lytte til mit anlæg inden du kommer med idiotiske fordomme og endnu dummere udtalelser...

    PS: Du er ikke kommet med en eneste udtalelse i dette topic der bare er den mindste smule fornuft og viden bag... så klap i og lad de folk der ved lidt om tingene lære dig lidt..


  • #14   6. aug 2011 siden du er så smart hvorfor er du så ikke en gut som skriver artikler for diverse blade osv..

    indrøm dog at du kun fatter at rådgive om ting som koster kassen

    jeg husker tydeligt dengang du skrev at det jeg havde til salg er skrammel

    men hovsa .. boston pro60 er sørme noget af det seriøse
    og min blaupunkt sub har sørme også vundet en DB konkurrence..

    så når du sidder der og fremhæver dig selv ved at nedgøre alt omkring dig.. så ved jeg sgu ikke hvor seriøs du er ..

    javist er det en kendsgerning at hvis man køber en kicker il 2999 kr .. så får man ikke den store som nok koster over 5000 .. men mon ikke topic starter kan nøjes alligevel...
    glemmer du min hentydning omkring LP kvalitet og mp3 kvalitet
    ingen kan høre forskel når motoren i bilen alligevel kører....

    så uanset hvor meget hifi og bil stereo freak du er.. så er 99% herinde altså folk som KØRER mens de hører deres musik...


  • #15   6. aug 2011 TechnoMulen .

    Du kan sagtens høre forskel i kvalitet mens du kører netop der kan du faktisk afsløre endnu flere fejl... Og nej jeg rådgiver ikke kun om dyre ting få nu hovedet ud af røven din ignorant...


  • #17   7. aug 2011 Leo P

    He he... klasse kommentar...


  • #18   12. aug 2011 hvad har du at trække sub med ?
    for jeg fjernede nødhjælps kassen og ombetrak hattehylden i min 190´er (ved godt de ikke er helt ens)
    men der kunne min bosten G2 10" i lukket kasse fint levere tryk... og det ville havde været rigtig godt med 2 stk af dem i portet kabinet...


    Techno
    har hørt codys vogn et par gange nu og den kan sku spille rent og højt også på samme tid,


  • #19   12. aug 2011 Ketil: har købt en DLS cad15 forstærker, også køber jeg 2stk 12" DLS nobelium basser næste uge smiley

    FjerneR højtalerne i hattehylden, så er det vel nok? smiley


  • #20   12. aug 2011 .M E R C E D E S .

    Meget fine enheder du har valgt... intet at udsætte på dem... Fint at fjerne højtalerne i hattehylden... En ting der kunne give mere lyd i kabinen ville måske være at bygge dit kabinet som et båndpass system, hvor porten spille op gennem hattehylden...


  • #21   12. aug 2011 Cody: Det bliver også sådan smiley

  • #22   12. aug 2011 Nice... Tror sgu du får et godt resultat ud af det...

  • #23   12. aug 2011 Ja, det tror jeg også smiley :D

Kommentér på:
Meget vild bass søges? Hvor?

Annonce