{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.069 visninger | Oprettet:

radio skyld i drænet batteri? VAG {{forumTopicSubject}}

Hej.
Her den anden dag ville jeg udskifte den originale kasette radio i Seaten med en nyere Sony som jeg havde fra min tidligere bil.
Men morgenen efter var mit batteri tappet for strøm??
Kan ikke forstå det, for radioen slukker jo når nøglen hives ud. Jeg har måtte bytte om på den røde og gule ledning, for ellers gemte den ikke radio kanaler osv, men derfor slukker den jo stadig når nøglen tages ud.
Har haft min nabo som er elektriker til at måle mit batteri, og det så helt fint ud.
Det kan da ikke passe at den smule strøm den bruger på at huske radiokanaler og indstillinger kan dræne alt strøm?
Eller er der noget specielt man skal gøre når man installerer radio i sådan en bil jeg har?
Det er en Seat Toledo TDI fra 2001 med et Varta batteri. Og radioen hedder Sony CDX-GT740UI
Der er forresten original CD boks i handskerummet, men den er så ikke sat til den nye radio, kan den bruge strøm når den ikke er sat til?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  radio skyld i drænet batteri? VAG
  • #1   2. sep 2011 Du har lavet det korrekt med ombytning af de to ledninger.
    Måske er det cd boksen der står og sutter strøm - går udfra den stadigt har tilsluttet 12V siden du nævner den. Pil den helt fra, den kan stå og lave sjove ting når den intet styre signal får jo.

En elektrikket kan ikke bare lige måle om dit batteri er ok, at måle spændingen på batteriet siger jo intet om dets kapacitet eller mangel på samme.

• #2   2. sep 2011 Hold kæft man staver fedt på en iPhone .. Ha ha

Held og lykke med bilen.

• #3   2. sep 2011 Der gik nogle stik til den org radio fra den cdboks, men ved ikke om den fik strøm fra radioen eller andet steds fra

• #4   2. sep 2011 din sony radio står vel ikke med baggrunds lys eller ur når den er slukket . det gør flere blaupunkt radioer , der skal man slå clok off i menu ,ellers kan de godt dræne et batteri på et par dage.

• #5   3. sep 2011 nej den er helt slukket

• #6   3. sep 2011 det kan jo osse være et tilfælde at der er noget andet der har gjort det og det så lige har ramt den dag du satte radio i. for hvis du er sikker på at radioen er helt sort når du tager nøglen ud så tager den ikke strøm , cd boksen skal ha et signal fra radio for at tænde så den tager heller ikke strøm.
    det du skal gøre er at tage en prøvelampe eller et multi meter, og så pille minus polen af batteriet og sætte en af de 2 i serie mellem kabel og pol .
    hvis lampen lyser eller der måles et forbrug på mere end 0.3 Amp så har du en ting der aflader. alle døre skal være slukket og nøglen må ikke sidde i bilen mens testen udføres .
    nu piller du så sikringer ud en af gangen og når lampen slukker eller forbuget falder til max 0,3 Amp ,ser du hvad sikringen styre og så ved du hva kreds du skal fejlsøge i og såkan du pille komponenterne fra indtil forbruget forsvinder .
    hvis du ikke kan komme til sikringerne med lukket dør tager du en skruetrækker og skubber låse gækken i så bilen tror at døren er lukket.

• #7   3. sep 2011 ja sikringsboksen sidder nemlig på siden af instrument bordet smiley tak for guiden

• #8   3. sep 2011 ja sikringsboksen sidder nemlig på siden af instrument bordet smiley tak for guiden

Kommentér på:
radio skyld i drænet batteri? VAG

Annonce