{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
759 visninger | Oprettet:

Hjælp til anlæg. {{forumTopicSubject}}

Hej, som helt grå inden for bilstereo vil jeg gerne have hjælp til mit anlæg, "opsætning" hvis man kan kalde det er:

HU = Xsound avx100
Forstærker = Xsound ql 2000w 4 kanals.
2 stk. 6x9 højtalere i hattehylden, skulle være fuldtone.
2 stk 12" subwoofers. fra lightning audio

de nævnte ting spiller som de skal osv!
mit problem ligger i at der også sidder 2 stk. xzound 160w 4" 2-way højtalere. foran i bilen,
lige meget hvad jeg forsøger kan jeg ikke få de 2 forreste til at give så meget som et pip lyd.
så hvidt jeg kan se er det hele tilsluttet som det skal.

Det skal siges jeg ikke selv har lagt anlæget i bilen, og bilen er købt sådan..
hvis jeg selv havde købt anlæg til min bil havde jeg valgt andet mærke end xsound, men når nu jeg har det, kan jeg vel ligeså godt få det bedste ud af det smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp til anlæg.
  • #1   7. sep 2011 Hvordan er det forbundet da? (:

    Hvis du kun har en 4-kanals forstærker, men seks højttalere, er der jo et problem smiley


  • #2   7. sep 2011 På min HU går der ledninger ud hvor der er mærket "Front R +" "Front R - " "Front L +" "Front L -" og de 2 højtalere er så tilsuttet direkte til disse ledninger der kommer ud af HU'en ,
    og resten er vidst tilsluttet forstærkeren, smiley



  • #3   7. sep 2011 skift HU og højtalere til noget der virker...

  • #4   7. sep 2011 Cody, Den kommentar kan jeg absoulut ikke bruge til noget.



  • #5   7. sep 2011 Danni E... Virkelig? Synes det er den mest brugbare løsning der findes... Faktisk den eneste brugbare løsning der findes... Men held og lykke til da... Enten kommer der intet signal ud fra din HU på højtaler udgangene... eller også er begge højtalere foran brændt af... Jeg tror på det første = Din HU skal skiftes... og et sæt 4" enheder der langt overgår Xzound, koster omkring 300 kr... Såeh.. Dem kan man da ligeså godt skifte for en sikkerheds skyld...

    Såeh I den lange smøre har jeg lige forklaret det samme som der stod i den kommentar du ikke kunne bruge til noget... Held og lykke...


  • #6   7. sep 2011 Cody, jeg kan sagtens se din point.

    Men. når nu du har taget dig tiden til at fortælle mig at det er noget lort der sidder i min bil,
    vil du så forklare mig om jeg kan tage et multimeter og måle spændingen på udgangen til fronthøjtalerne, på Hu'en for at se om den sender signal?


  • #7   7. sep 2011 ja det kan du godt... husk at sætte den til AC da det er vekselspænding i et lydsignal... men det er dog nemmere bare at sætte en anden højttaler til og lytte om den siger noget... Især fordi du kan få en falsk aflæsning ved at måle på den måde...

    Samtidig så har jeg ikke fortalt dig det er noget lort du har siddende i din bil... det er bare en kendsgerning alle i danmark kender... Altså at Xzound er noget affald for at sige det mildt... Så det troede jeg da du vidste... At du vælger at beholde det betyder bare du ikke har de store krav... fred være med det... Ikke alle ønsker god lyd... at jeg så fortæller dig hvad der desværre nok kræves for at det virker, behøver du jo ikke blive fornærmet over vel? Fordi det ikke er kvalitet betyder jo ikke at det ikke skal afgive noget lyd, (Nægter at skrive det skal spille musik, for det er fysisk umuligt for xzound)


  • #8   7. sep 2011 Jeg er skam ikke fornærmet, jeg troede bare du var en af de der flabede unger der ikke kunne komme med noget konstruktivt..

    Jeg vil ikke sige at jeg ikke har krav til lydkvaliteten, Jeg er på lærlingeløn, så derfor ikke det store budget. og så samtidig vil jeg bare gerne se om jeg kan få tingene til at virke smiley når nu at der er sat ting fra xsound i, kan jeg vel ligesågodt få det til at spille "lyd" indtil jeg får råd til noget bedre.


    kan du fortælle mig om mine 12" fra lightning audio. i serien fast and furious. er noget billigt skrammel?

    De 2 6x9 der sidder i hattehylden er af mærket Twister USA, jeg har slet ikke kunne finde nogle ting uden dette navn? noget du kender til?


  • #9   7. sep 2011 Æhm 6x9" enheder er noget fanden har skabt... og grundet idiotiske sælgere bliver de placeret i hattehylden fordi sælgerne åbenabrt ikke ved hvordan sådanne enehder bruges rigtigt...

  • #10   7. sep 2011 Lightning Audio tilhører Rockford Fosgate... Det er ikke skrammel på samme måde som Xzound...d et er dog heller ikke ligefrem noget der giver lytteglæde...

  • #11   7. sep 2011 VIl du anbefale nogle Mærker og evt størrelser, nu du siger at 6x9 ikke er det "bedste" eller hvordan den skal siges smiley

    Evt. samme Opsætning jeg har nu bare med nogle gode komponteter i stedet, smiley


  • #12   7. sep 2011 Allerførst vil jeg sige at du kun bør skifte hvis du er utilfreds med det du har... Min mening er min egen mening og den reflekterer jo på ingen måde din smag...

Kommentér på:
Hjælp til anlæg.

Annonce