{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.435 visninger | Oprettet:

forstærker tænder ikke ? {{forumTopicSubject}}

Go' aften BG

har et lille problem med en forstærker som ikke vil tænde ville bytte den forstærker ud jeg har i bilen med en større idag , men når jeg sætter den til vil den kun lyse i den røde lampe og ikke i den grønne for at den er tændt,

og når jeg sætter den gamle til er der intet problem ?

hvad kan problemet skyldes ?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  forstærker tænder ikke ?
  • Thomas H
    Thomas H Tilmeldt:
    sep 2010

Følger: 1 Emner: 53 Svar: 1.053
    #1   16. sep 2011 er den "nye" brugt???

• #2   16. sep 2011 remote???

• #3   16. sep 2011 den er brugt ,

• #4   16. sep 2011 skadet?, eller løs forbindelse, min remote på mit kable var lidt dårligt , selvom det er connectzion smiley .

• #5   16. sep 2011 remote er det den der fortæller at forstærker skal tænde eller ? hvad kan jeg gøre for at tjekke det o.s.v =

• Thomas H
    Thomas H Tilmeldt:
    sep 2010

#6   16. sep 2011 Hvis du bruger præcis den samme installation, så tror jeg sgu du har købt katten i sækken.... smiley

• #7   16. sep 2011 enig med thomas H. din forstærker på i protect mod, dette kan skyldes evt kabel rør ved hinanden eller den forstærker på godt dansk er død

• #8   17. sep 2011 For mig lyder det som om, at ledningen ikke er tyk nok til den nye forstærker. Hvis ledningen ikke er tyk nok, skal forstærkeren reagere som du beskriver det..
    Hvilken tykkelse ledning bruger du?

• Thomas H
    Thomas H Tilmeldt:
    sep 2010

#9   17. sep 2011 Mathias

Den holder sgu ikk den der???

• #10   17. sep 2011 tror sgu at den er død hvis den går i protektion med det samme

• #11   17. sep 2011 Thomas H@ Jeg skulle hjælpe nogen med et roskildeanlæg for noget tid siden. De havde en bilradio til at trække et par højtalere, så havde de sat flere større højtalere i + en forstærker. Den lille røde lampe lyste så på deres forstærker. Så satte jeg nok tykkere ledning fra batteri til forstærker og så virkede det..
    De havde brugt noget tykt højtalerledning som strømkabel førhen...
    Nu får vi ikke mange oplysninger om hvilke forstærkere der er tale om, ledningstykkelse el. andet, så det kan være svært at svare på lige umiddelbart, men det var mit bud...

• #12   17. sep 2011 ''Nick'' L

Det er meget simpelt... Din forstærker går i protect... Der er nogle muligheder for hvad det kan være... den ene... højtalerkabler rører hinanden et sted evt. ved en højttaler eller ved forstærkeren... Den anden... samme som før men ved at du ikke har sørget for at der ikke er noget der kan gnave i dine kabler... derfor er dine højttalerkabler uisolerede på et punkt og slutter til stel...

Og den tredje: Din forstærker er død... Testes nemt ved at montere den i en anden bil... da din gamle forstærker virkede fint lyder dette som en fair antagelse at den nye er død...

Og dog... Du kan jo have skiftet fra en JBL med plastik "ben" til montering og så til en anden forstærker med metalbund... Ser du en forstærker til bilen må IKKE monteres direkte på en del af bilens karosse da forstærkerens chassis derfor bliver stellet... Hvilket vil medføre at forstærkeren går i protect...

• Thomas H
    Thomas H Tilmeldt:
    sep 2010

#13   17. sep 2011 Sikke pænt du skriver Cody smiley

Ved at være træt smiley

• #14   17. sep 2011 Mathias R har faktisk lidt ret... visse forstærkere vælger at gå i protect hvis de tændes uden at de har mulighed for at få tilført nok strøm... men det sker kun i meget meget sjældne tilfælde... og så skal kablet seriøst også være tyndt...

• #15   17. sep 2011 Thomas H

I et tilfælde som dette hvor knægten bare har brug for hjælp til et problem som mange nybegyndere render ind i, Ser jeg ingen grund til at skrive om andet end selve problemet...

• Thomas H
    Thomas H Tilmeldt:
    sep 2010

#16   17. sep 2011 Ingen kritik herfra smiley

• #17   25. okt 2011 Det kan være din stel, oplevede det samme med min Renegade, for 3 mdr siden.. Smed en stel direkte på rammen af forstærkeren i stedet for indgangen, det viste sig at stellen var røget af inden i forstærkeren.

Kommentér på:
forstærker tænder ikke ?

Annonce