{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.755 visninger | Oprettet:

forstærker slår fra? {{forumTopicSubject}}

Hey Bg.. jeg er træt af at min forstærker slår fra hele tiden..

jeg har i dag været ude for at købe kabler som let skulle kunne klare over 3000 W.. altså nogle store fede kabler.. og har indstalleret dem i bilen ved at (STEL) er blevet sat på et sted i carossen.. hvor jeg sleb malingen væk for at få optimal forbindelse.. så burde ikke være der den er gal.

jeg kan sagtens få det til at spille men lige så snart at jeg vil smække noget bass igennem så slår min forstærker fra..

min opsætning lyder:

2x Boxter basser af 1600 W stk.
og en MC-hammer af 1200 W. (4-kanal) brokoblet.
jeg også en godt nok xsound kondensator på 1farb... ?
og den står på 13.6-8 når bilen spiller stille og roligt.. og går ned på 12.2 når jeg spiller det op.
jeg har prøvet at sætte kabler direkte til forstærker.. og det hjalp heller ikke noget..

hvor ligger mit problem??

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  forstærker slår fra?
  • #1   8. okt 2011 Hvis du er 110% sikker på at dine elektriske forbindelser er iorden, så er der kun batteriet tilbage.. Men husk nu at du ikke kan forvente at bilen leverer strøm nok før motoren går med 1000omdr/min. Før lader generatoren ikke.

• #2   8. okt 2011 HUSK at opgradere stelforbindelse ved batteri også!

• #3   8. okt 2011 tror nu ikke at det er batteriet.. skulle være underligt hvis det var det.. kondensatoren ville jo ikke kunne trække nok størm hvis batteriet var fuckt..

• #4   8. okt 2011 Min gamle mc hammer slog fra når den sku trække lidt for meget.. Prøv at pille din ene sub fra.

• #5   8. okt 2011 mr.polo det har jeg også prøvet det ændre ikke noget..
    tænkte også at det kunne være sådan noget men er det ikke??

• #6   8. okt 2011 Har du prøvet med en helt anden, mindre sub..? din forstærker er jo en gammel sag, den kan være blevn træt.. Min gamle MC måtte lade livet pga alderen og overbelastning.

• #8   8. okt 2011 har ikke en disse forstand på det med ohm... og har desværre ikke en anden forstærker at teste med da min gode gamle JBL forstærker gik død en dag smiley

• #9   8. okt 2011 Jeg hælder også mest til at forstærkeren er synderen.

• #10   8. okt 2011 Hvordan har du koblet enhederne til forstæren ? lyder som Brian også siger som om du har kørt dem for langt ned i impedans i forhold til hvad forstærkeren kan klare

• #11   8. okt 2011 jamen altså kan ikke sige så meget om hvordan jeg har sat det sammen.. der går en + og en - til en bass og den har jeg kørt op i Rear på forstærkeren hvor de er sat i brokobling.. altså + helt ude til ventre og - helt ude til højre.. og så har jeg en gain og en hz knap på den anden side af forstærkeren..

• #12   8. okt 2011 Ja og nede på de lave spændinger yder forstærkerne slet ikke det de kan. Så sørg nu alle sammen for at jeg "batteri-bank" er iorden:-) Normalt er forstærkeres max-effekt målt ved 14,4V. Så Mikkel P, din forstærker yder eksempelvis kun 300-350W RMS ved 12V, og endnu mindre under 12V.

• #13   8. okt 2011 jeg=jeres

• #14   8. okt 2011 Så bør du jo egentlig gøre noget ved dit spændingsfald. Snakker vi med motor i tomgang eller hvordan? For det kan man jo ikke regne med. Den skal mindst gå med 1000rpm før der er ordentlig ladespænding og strøm.

• #15   8. okt 2011 Ja okay..

• #16   8. okt 2011 er der ikke en som lige kunne lave en tegning over hvordan det skal gøres for må indrømme at jeg ikke fatter så meget at jeres svingspole osv smiley

• #17   8. okt 2011 jeg forstår bare ikke hvad det er jeg har gjort forkert .. det er jo ikke min første gang jeg laver anlæg.. og har gjort som jeg altid gør... ?

• #18   8. okt 2011 du skal lade være med at brokoble din forstærker..........

• #19   8. okt 2011 Godt råd . find en ordentlig forstærker i stedet for det mc hammer skrammel der .. den er helt sikkert ikk stabil under 2ohm . og generelt noget pis når det skal trække noget bare lidt seriøst .. IMO er det kun en højtaler forstærker.

Noget Rainbow Ipaul DM2000 / hertz / Alpine pdx / ville være et godt bud på noget seriøs forstærker der ka arbejde ..

der sikkert mange flere der dur . men de 3 er lige dem jeg har erfaringer med ..

X sound Madness monoblock arbejder faktisk heller ikk fandens tosset . hvis det skal være lidt budget.

• #20   8. okt 2011 Tommy . han skal da netop brokoble den. men sørge for hans basser er koblet rigtig så de ikk kommer under det ohm den er stabil ved . .

min makker havde nøjagtig samme problem med 2 10 tommer alpine type r1222 på en M350 alpine .. der skulle det netop serie kobles på enhederne i kasserne så hver sub kørte 4 ohm og så parralen på forstærkeren i bridge . så endte det i 2ohm og spillede lækkert ..

• #21   8. okt 2011 Kim A. hvis du kommer forbi fredericia . skal jeg gerne hjælpe / vejlede dig i opsætningen ..

• #22   9. okt 2011 Kim A

Jeg har en idé... Smid det mvhammer lort ad helvede til og så køb noget der i det mindste bare ligner kvalitet...

Man bruger desuden ikke en 4 kanals til at trække 2 subwoofer af den type der... Det er sgu da for sindsygt...

• #23   9. okt 2011 cody:

hvis du kun har lort at lukke ud så find et andet sted at gøre det..

det jo ikke alle der har penge til at smide det vildeste anlæg i deres bil..
    så hvis man kun har en 4 kanals så har man kun en 4 kanals og må arbejde ud fra det.. !

• #24   9. okt 2011 Kim A

Æhm bassemand... Jeg kender ikke en forhandler der ikke kan fås rabat ved hvis man kan finde ud af at snakke om tingene... Og så findes der det der fantastiske koncept der kaldes "At Spare op"... Så at man ikke har råd til tingene er jo den dummeste undskyldning nogensinde... samtidig så må man godt bruge sin hjerne en gang imellem og se på hvad man køber... hvis enheden er rated til 1600 watt tror du så selv du får noget godt ud af at sætte en 4 kanals til der slet slet ikke har kræfterne???

PS: Fortæl mig hvad du har givet for det Mchammer lort så skal jeg vise dig noget der er bedre og max koster det samme... Det kræver kun man lige kigger sig for... Så nej jeg har på intet tidspunkt lukket lort ud... Jeg har faktisk 100% ret i det jeg siger her...

• #25   9. okt 2011 hehe.. kan så fortælle dig at det er noget som jeg har bytte for min gamle scooter som jeg ikke brugte mere.. og det med at spare op.. jaaaah det bliver sku lidt svært med en husleje, bil, mad, vand og varme. Når man er på SU.
    så man må jo klare sig for det man kan..

• #26   9. okt 2011
    Kim A

Igen elendig undskyldning... Jeg havde bil husleje, mad vand varme osv der skulle betales da jeg studerede... og jeg havde komplet Ground Zero Nuclear i min bil... Så måtte man jo ofre nogle byture osv... det handler kun om at prioritere... Drop det unødvendige så har man pludselig råd til mere...

• #27   10. okt 2011 jamen du er jo også så hellig.. men jeg sætter nu mere pris på venskab, sjov og ballade. ind at sidde hjemme og trille tommelfinger for at kunne få noget dyrt anlæg.. men gider enlig ikke diskutere det med dig.. jeg oprettede tråden for at få noget hjælp.. og det er noget af det eneste du ikke er kommet med
    så bare glem det.

• #28   10. okt 2011 Cody: Respekter nu for fanden at det ikke er alle der prioriterer bilstereo som det første. Utroligt med den konstante smøre om at du havde dit og dat på SU...Det ændrer jo ikke andres måde at prioritere på, og ting som tøj, indretning, oplevelser mm er for andre mere vigtigt. Så arbejd ud fra det, istedet for at belære andre om hvordan de skal prioritere!!!

Kim: Sagt på en pæn måde, så er den forstærker ganske simpelt for lille til at drive de enheder.
    Det er nogle meget kraftige subs, der kræver en forstærker med kraft, nogenlunde kontrol og et bedre "greb" om enheden. Udgangs-delen i den forstærker er virkelig ikke kraftig, og de "1600W" er nærmere 50-80W.
    De 12.2V du måler er mere end fint, hvis det er under belastning, så problemet ligger ikke i din strøm-tilgang.
    Som Cody -trods alt- er inde på, så er det nogle enheder der aldrig bør drives fra en 4-kanals forstærker, og slet ikke af den type du har.
    Til enheder som disse bør du vælge en god monoblok, hvis du skal have bare en smule ud af det.

• #29   10. okt 2011 Essal:
    jeg takker for dit indlæg og støtte hehe smiley
    men jeg må prøve at se om jeg ikke kan finde mig en bedre forstærker alla monoblok..

Kommentér på:
forstærker slår fra?

Annonce