{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.392 visninger | Oprettet:

Pioneer avic-f930bt - forklaring på 2 ledninger {{forumTopicSubject}}

Godaften folkens!

Jeg har købt mig sådan en pioneer Avic-F930BT, 2din.
Vil have det monteret imorgen, men er lidt usikker på hvor 2 af ledningerne skal monteres, og hvordan.

Den ene står beskrevet som; "Car speed signal input (pink)"

Og den anden ; "Reverse gear signal input (violet/white)"

Er godt klar over det er noget med bevægelse og bakgear, men hvordan monteres de nemmest?

Bilen det skal monteres i er en Vw passat 3bg variant fra 04

Håber på nogen brugebare svar

Mvh kenneth


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Pioneer avic-f930bt - forklaring på 2 ledninger
  • Thomas H
    Thomas H Tilmeldt:
    sep 2010

    Følger: 1 Emner: 53 Svar: 1.053
    #1   8. nov 2011 Har du bakkamera???

    Ellers er Reverse gear signal input (violet/white) ligegyldigt.

    Den anden er så radioen skruer op, i takt med at du kører hurtigere.....


  • #2   8. nov 2011 Der står i brugsforvirringen at den der "Car speed signal input" er noget med at navigationen kan se hvor meget bilen bevæger sig? Sådan får jeg det i hvert fald...

    Og den anden noget med hvis ikke man sætter den til kan navigationen ikke finde ud af om man kører fremad eller bakker? Eller er det mig der misforstår det?


  • Thomas H
    Thomas H Tilmeldt:
    sep 2010

    Følger: 1 Emner: 53 Svar: 1.053
    #3   8. nov 2011 Det var bare den første tanke der slog mig???

    Har ikk læst i brugsforviringen... smiley


  • #4   8. nov 2011 Håbede på du vidste lidt om det hehe

  • #5   8. nov 2011 "Car speed signal" er din bils Tacho signal, altså den "pulsning" der kommer hvergang hjulet har kørt en omgang. Det er det samme signal der giver besked om bilens hastighed, til speedometeret.
    Det har ikke noget at gør med fart-afhængig volumen, men benyttes for at give navigationen en højere opdaterings-frekvens, og dermed en større præcision. Samtidig vil du i tunneller, og andre "ikke dækkede" områder, alligevel kunne se din bevægelse på navigationen.

    "Reverse gear signal" skal tilkobles dit baklys (ledningen hertil) i tilfælde af, at du ønsker et automatisk skift til bak-kamera, når bilen sættes i bak-gear..


  • #6   9. nov 2011 Okay, hvor dælen finder jeg den ledning jeg skal koble mig på, i min passat, for at det car speed signal kommer til at virke som det skal?

  • #7   9. nov 2011 Kenneth: Du kan købe oplysningen for 15 euro, hos Beijer Automotive. Det er der montører plejer at købe oplysninger som dette.
    Ellers kan du søge på Google, og håbe at der er nogle der har oplyst det.


  • jan i
    jan i Tilmeldt:
    nov 2011

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 6
    #8   18. nov 2011 Hej kenneth ,lad os høre om du fandt ud af det .har et mage med nemlig,så vil gerne have lidt hjælp dertil om muligt

  • #9   18. nov 2011 Hej jan!
    Jeg fandt ud af det, den ledning med "reverse signal input" skal du kun bruge hvis du har bakkamera.

    Den anden skal til signal ledningen fra dit speedometer for at give en mere præcis navigation smiley


  • #10   28. jan 2012 Købte en adapter fra det orginale ledningsnet til pioneer, der var de 2 ledninger med i, så det virker med radioen , min bil er en opel, men mon ikke også Vw har de ledninger ud til radioen

Kommentér på:
Pioneer avic-f930bt - forklaring på 2 ledninger

Annonce