952 visninger
|
Oprettet:
Hjælp til 4" valg {{forumTopicSubject}}
Hey derude
Har et lille problem med mine fronthøjtallere i min volvo S40
Jeg har haft 2 sæt 4" i på 2måneder, og begge er sprunget med tiden, de begynder og skratte helt vildt i bassen, selvom der skruet helt ned for denne, da jeg har sub på.
Jeg ville derfor høre om der nogen som har nogen gode erfaringer med nogen vilde 4" højtallere som man bør investere i.
første sæt jeg havde i var 160W alpine, de ku ikke klare det
nu sidder der 110W pioneer som også et gået.
SÅ jeg tænker vi skal op i samme W klasse, men hvilke skal man vælge ??
Nogen der har nogen gode bud ??
feb 2009
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 29 Svar: 979
Det virker ihvertfald
jun 2006
Følger: 3 Følgere: 157 Biler: 5 Emner: 194 Svar: 4.630
Jesper.. Nu nøvner du peakwatt, hvilket er en fløjtende ligegyldig måleenhed.. Det eneste watt man går efter er RMS watt.
Men hvis du har sprunget 2 sæt højttalere, har du et større problem, end bare vaælget af enheder. Enten må du skrue ned, ellers skal der en forstørker på..
apr 2007
Følger: 13 Følgere: 11 Biler: 1 Emner: 12 Svar: 71
nov 2004
Følger: 51 Følgere: 48 Biler: 8 Emner: 21 Svar: 189
De forvrænger bestemt heller ikke, så meget anlæg har jeg haft gennemtider til og høre forskel, og jeg spiller bestemt heller ikke for højt :)..
Højtalleren kører gennem et delfilter, og dernæst til en forstærker, og der skruet ned for dem, så det brude ikke være der problemet ligger. Det hele skal gåes efter en dag, men lige pt mangler jeg bare nogen højtallere som kan sparke røv, og det skal ikke være et komponent sæt ;). er der ingen som kan linke til et godt sæt, som kan tåle og blive brugt ;;)
nov 2011
Følger: 5 Følgere: 4 Svar: 118
Jeg kan anbefale dig denne enhed:
http://scan-speak.dk/datasheet/pdf/10f-4424g00.pdf
Når man vælger at benytte 4" til at drive fronten skal man være meget opmærksom på de begrænsninger sådan en lille enhed har, og derfor syntes jeg langt fra det er optimalt.
Hjælp til 4" valg