8. okt 2007 Følger: 88 Følgere: 110 Biler: 3 Emner: 276 Svar: 3.762
en form for forvrængning..? {{forumTopicSubject}}
Er så småt begyndt at sætte mit anlæg op igen i bilen og da jeg kører uden subs kan jeg selvfølgelig hører hvordan højttalerne spiller tydeligere..
Har lagt mærke til at de spiller lidt underligt og ved ikk helt hvad der er skyld i det..
Har en pioneer P88 og den er sat til en pc med jack stik..
pcen er skruet op til 65% for ikke at belaste stikket (hvis muligt)
Filerne er flac så der er ikke noget med dem..
Oplever at når jeg skruer op så især ved baslydene, begynder den pludselig efter 10sek afspilning at spille bassen højere DOG dårligere.. altså den forvrænger bassen tror det hedder at den chipper??
Min forstærker bliver ikke varm og HUen er skruet op til 40, så det er heller ikke helt op.. Forstår bare ikk hvorfor den laver det..
Nogle der kan forklare om hvad det kan være?
Og så om jack stik inputet overhovedet kan blive for kraftigt for en HU? (derfor min pc ikk spiller på fuld)
apr 2006
Følger: 2 Følgere: 2 Biler: 1 Emner: 29 Svar: 2.403
okt 2007
Følger: 88 Følgere: 110 Biler: 3 Emner: 276 Svar: 3.762
Tænkte også på det..
Min gain er på ca 70%.. Har ikk oplevet problemer ved at have den så højt før.. Især ikk når den ikk blev varm.. Synes altid det fuckede efter den blev varm, men det er vel det så..?
Hvad med det med jack stik?
er det muligt at jack stikket kan have et så højt input at HUen ikk kan håndtere signalet og forvrænger det? Fordi hvis det ikke rigtig er muligt og man sagtens kan sætte en pc til som spiller med 100%, så vil det give en del mere lyd fra "bunden".. Pcens lydkort forvrænger nemlig ikke når den er på 100
dec 2005
Følger: 3 Følgere: 2 Biler: 1 Emner: 25 Svar: 91
Mht jack stikket, så er jeg på bar bund her, men jeg kan ikke forstille mig at det skulle kunne have noget med det at gøre, prøv evt at skrue helt op for pc'en også, når du justerer gain.
en form for forvrængning..?