Split signalkabel eller højtalerkabel til forstærk {{forumTopicSubject}}
Hej
Jeg står i den situation at jeg skal udvide anlægget i min touran.
Desværre er der indbygget en MFD2 navigation, hvori der som standard ikke er nogle linieudgang, dette er dog løst med et tysk kabel der giver en enkelt udgang, som tidligere har været brugt til min sub.
Men da jeg har en 4-kanals Audision forstærker liggenede, vil jeg selvfølgelig smide den i til højtalerne, og heraf kommer mit spørgsmål?
Skal jeg splitte det ene signalkabel til tre (front, rear, sub)?
eller skal jeg lade signalkablet gå til subben, og trækker højtalerkabler fra anlæg til forstærker, som man jo kan på en audison?
Den sidste løsning vil give mig mulighed for at fade/balance på HU, men hvilken løsning giver mig det bedste resultat?
På forhånd tak.
- Stefan Larsen
okt 2007
Følger: 88 Følgere: 110 Biler: 3 Emner: 276 Svar: 3.762
Du vil aldrig kunne bruge din EQ på din radio når du splitter en op til så meget..
Hvis du havde front og rear var det en start men lyder til du kun har front, så ville lade forstærkerne splitte signalet op til de rigtige frekvenser
Det er bare om at trække et phonokabel til bagagerummet og så slippe den op der med Y-splitter eller med kortere ledninger hvis din forstærker har phono udgange.. Men lyder til du ihvertfald skal bruge et sæt y splittere..
Hvis jeg var dig ville jeg havde købt en ordentlig linje converter
har selv brugt en fra audison hvor jeg fik 2 udgange ud af det.. (front og rear)
Også den eneste converter jeg aldrig har haft problemer med når det gælder støj osv.. men du har købt den anden så det er vel overkill at skifte
apr 2005
Følger: 4 Følgere: 3 Biler: 2 Emner: 4 Svar: 7
Altså har jeg stadig både front og rear highlevel tilbage, og deraf kommer jo mit spørgsmål
Det er en Audison forstærker, så der kan jeg tilslutte highlevel direkte, uden en converter.
Men giver det ingen forringelse af lyden at converte high til lowlevel? Tænker bare at det har været gennem forstærkeren i HU, men det har jeg ingen erfaringer med.
Ved ikke om jeg har linieudgang på Audisonforstærkeren, men har ikke på den til subben. Eller ville det selvfølgelig være en mulighed at køre det gennem denne.
okt 2007
Følger: 88 Følgere: 110 Biler: 3 Emner: 276 Svar: 3.762
Altså jeg kørte med det og havde ingen problemer da jeg skiftede til en converter fra audison.. De andre gav støj.. men det problem får du nok ikke..
Men jo når du skruer helt op kunne jeg ihvertfald hører min radio forvrængede.. Kommer du sikkert også til at kunne hører..
Men vil skyde på at det kommer til at virke fint..
Split signalkabel eller højtalerkabel til forstærk