{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
912 visninger | Oprettet:

Omega B, 1-din headunit flip montering {{forumTopicSubject}}

Hej

Jeg forsøger forgæves at installere en 1-din headunit i min Opel Omega.

Problemet er at jeg sagtens kan få den gamle ud og få sat kabler, ramme osv. i, men der er ikke plads til den nye pga. der er så mange ledninger på den nye headunit i forhold til den gamle. Når først jeg har sat den lidt i, kan jeg jo ikke længere guide ledninger ned og til siden.

Hvad er den nemme løsning på dette. Handskerummet er lidt sværere at fjerne end på min gamle bil, da der er aircon og alt muligt skrammel i den smiley

Nogen med gode ideer ?

Headunit'en er en Clarion NZ501E og en bunke af dens kabler er forbundet til selve HU'en (alle video og audio composite kabler, så dem kan jeg ikke montere inden.

Link til HU:

http://carsound.dk/produkt.asp?id=9830&pk=


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Omega B, 1-din headunit flip montering
  • #1   10. mar 2012 Det giver ikke meget ved at tage handske rummet ud. Du kan "propp" nogle af ledningerne ned langs højre side. En ide kunne være at binde en tynd snor/ledning rundt om nogle af radio ledningerne og så trække dem bagud ved at føre snoren ud ved fødderne i højre side.

  • #2   10. mar 2012 Tak, jeg tror jeg prøver med en kombination af begge forslag smiley stripse ledninger og så en snor i smiley

  • #3   10. mar 2012 det kan man sagtens... bare ha tålmodighed.. jeg kørte med pioneer flipskærm i min b'er inkl. 3 sæt liniekabler så det kan man sagtens.. ta evt handskerummet ud.. det sidder med 4 skruer. så kan man stikke hånden ind den vej og hjælpe ledningerne lidt på plads

  • #4   10. mar 2012 Jeg har ingen tålmodighed, og nu har jeg forsøgt lidt igen, har haft hele handskerum osv ude, og der er bare intet "hul" ind til HU'pladsen. Jeg har haft den lille org. Phillips nav skærm ude og se om jeg kunne gøre noget der, og jeg har forsøgt med snore, strips osv. Den mangler 2 cm lige meget hvad jeg gør.

    Er der ikke et sted i jylland, hvor man kan få sat det i til en fornuftig pris ? Der må være folk der er vant til at sætte bilsterio i biler smiley


Kommentér på:
Omega B, 1-din headunit flip montering

Annonce