{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
741 visninger | Oprettet:

bio-amp / aktiv deling / 2 komp sæt? {{forumTopicSubject}}

hva er mest at fortrække?? smiley

overvejer nemlig noget mere avanceret lyd når jeg snart ska til at bygge igen.. smiley

har en 5 kanals forstærker og går lidt og overvejer om jeg ska finde et sæt bio-amp komponentsæt eller finde et fedt sæt højtalere og smide delefilteret væk og lave aktiv deling eller smide 2 kompnentsæt i.. muligvis 2 mellemtoner og 2 diskanter i de foreste døre..

tænker mest på lydkvali men ska nu os ku skrues op for.. smiley

hvilken løsning vil være den bedste? smiley

ska lige siges jeg ik har rodet med aktiv deling før, men hvor svært ka det være? smiley ska lige siges jeg godt ka finde ud af at indstille forstærkere og sådan.. smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  bio-amp / aktiv deling / 2 komp sæt?
  • L H
    L H Tilmeldt:
    mar 2011

Emner: 1 Svar: 198
    #1   28. mar 2012 Hvis du ønsker at bruge forstærkeren til aktiv deling, skal den jo gerne have et high pass filter der går op til 4-5 kHz, alt efter hvilke diskanter den skal drive. Det er bestemt ikke alle forstærkere der kan det.

• #2   28. mar 2012 den går kun til 150 smiley

så det ska jeg ikk lege med.. smiley

• L H
    L H Tilmeldt:
    mar 2011

Emner: 1 Svar: 198
    #3   28. mar 2012 Hvis din headunit til gengæld kan gøre det samme er det jo ikke noget problem. Ellers kunne du finde dig en forstærker der kan det du ønsker.

Ang. bi-amp højtalere kan jeg ikke rigtig se ideen, det ville vel bare svare til at brokoble to af kanalerne på din forstærker til et 'almindeligt' sæt højtalere. Det kan du jo sagtens prøve og se hvordan det yder med noget mere effekt bag.

Det sidste ang. flere sæt højtalere i fordørene er jo helt op til, om du har mod på at fabrikere noget der er besværet værd.

• #4   28. mar 2012 mht 2 sæt fronthøjtalere var det mere om det går ud over lydkvaliteten.. smiley

• #5   28. mar 2012 Madsen

Det går ud over lydkvaliteten... så hellere vælge det der hedder et dobbelt sæt... eller køre aktivt... så du kan dele enhederne rigitgt...

• #6   29. mar 2012 Cody

jeg takker for info'en.. smiley

Kommentér på:
bio-amp / aktiv deling / 2 komp sæt?

Annonce