{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.483 visninger | Oprettet:

lydisolering.. Silent coat vs stp {{forumTopicSubject}}

skal til at have lydisolering på dørene i min bil men er gået lidt i stå..

Har valget imellem silent coat og stp hvor stp er en lille smule dyrer..

Dog har jeg læst at stp gold og silver skulle være toppen af poppen når det gælder lydisolering.. Er silent coat virkelig skrammel eller har jeg bare misforstået kritikken på diverse forums??

Hvad synes i jeg burde købe?
Nogle af jer der har prøvet begge produkter?

og hvor meget skal man overhovedet have for at kunne fikse 4 døre på en ordentligt måde på min 207er??
Tænker på om et lag overhovedet er nok eller?
Kan jeg dæmpe store plastikdele med det her? Mine dørpaneler raser ret meget.. heh

Og kan jeg kombinere sådan et produkt med andre ting så jeg kan få mindre vejstøj?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  lydisolering.. Silent coat vs stp
  • #2   23. apr 2012 har fået at vide at bitumen er svært at arbejde med + at det holder ret dårligt iforholdet til butyl dæmpning så tror jeg holder mig fra det..

    Men ja så lidt på stp's hjemmeside at stp bomb fx skulle isolere lidt af hvert.. men ved det ikk


  • L H
    L H Tilmeldt:
    mar 2011

    Emner: 1 Svar: 198
    #3   23. apr 2012 Har kun hørt godt om Silent Coat, har lige dækket stort set hele bilen i det, men da jeg mangler resten af installationen kan jeg ikke kommentere på hvor godt det virker. Det var dog rigtigt nemt at arbejde med.

    Hvor meget skal u give for hver af de to ting?


  • #4   23. apr 2012 det er det her sæt silent coat..

    http://knot.dk/shop/item.asp?id=9257&info=SILENT-COAT-OKOPAKNING-20-ARK&InfoCat=Stojdempning-Vibrationsdempende
    Dog kan jeg få det en smule billigere..

    og så det her stp
    http://www.bd-audio.dk/?c=1095&p=3344


  • L H
    L H Tilmeldt:
    mar 2011

    Emner: 1 Svar: 198
    #5   23. apr 2012 Jeg gav cirka 1600 for hvad der svarer til fire af de pakker fra knot.dk. hvor meget er en smule billigere?

  • #6   23. apr 2012 500 pr pakke... Hvor har du købt dine?
    lyder sku da super billigt smiley

    Jeg skal helt ud til sverige for at få dem til den pris.. det er dog med fragt..
    stp ved jeg ikk engang om jeg kan skaffe...


  • L H
    L H Tilmeldt:
    mar 2011

    Emner: 1 Svar: 198
    #7   23. apr 2012 Købte det fra en forretning i Estland mener jeg, ser lige om jeg kan finde et link. De 1600 var for 81 ark, altså knap 20 kr pr ark, hvorimod knot tager 35 kr pr ark. Noget af en forskel skulle jeg mene.

  • L H
    L H Tilmeldt:
    mar 2011

    Emner: 1 Svar: 198
    #8   23. apr 2012 http://www.autosound.ee/eng/

    her er linket. Det viser sig jeg kun betalte 1250 kroner for 2 pakker af 4 kvadratmeter. Prisen per pakke er godt nok 89 euro på siden, men man kan give ham en tilbud. Jeg tilbød ham 160 euro for de to pakker, og han klarer fragten når man køber for over 150 euro, å jeg fik de to pakker til ca 1250 kr.



  • #9   23. apr 2012 tjekker lige siden ud smiley

    vil dog stadig på en eller anden måde høre om stp er bedre/dårligere/samme niveau som S C


  • #10   23. apr 2012 Det du spørger om kan man ikke rigtigt svare på.

    Hvilke parametre vil du have folk skal bedømme det på? Hvor godt det dæmper pr. mm pålagt? Pr. vægtenhed? Hvordan det er at arbejde med?
    Det eneste svar du vil kunne få er på folks samlede følelser, lyden af lyddæmpningen er individuel og afhænger iøvrigt også af hvem der har installeret det og hvor godt det er gjort smiley


  • #11   23. apr 2012 Smølfen !:
    en del af de forums jeg så kom folk ind på lidt af det hele..

    Har nogenlunde fundet ud af det er lige godt at arbejde med nogenlunde.
    SC er billigere end stp men folk siger at for den lille smule ekstra får man så meget mere.. stp dæmper bare generelt bedre siger folk..

    Så jo man kan skam sagtens svare på det smiley Men kræver bare at man har erfaring med begge materialer..

    Personligt har jeg ikk rørt noget af det og har ingen venner der har..
    Og det med at snakke med en forhandler kan gå begge veje.. Selv med en der sælger begge produkter.. Ved jo ikk om han tjener mere på den han anbefaler..


  • #12   23. apr 2012 silent coat skulle være bedre siden det er gamle disignere fra stp der står for silentcoat. Efter sigende, syntes de der manglede udvikling .
    Men vha faen det sku nok bare et salgstrik mere ;).
    Jeg har lavet flere biler med begge produkter og kan sku ikke bedømme vilken der er bedst, dog er jeg mest vild med 4mm til taget da den gør det dødt som bare fanden hvor med 2 og 3 mm er der stadig en lille syngen. Så tror bare man skal tage det der falder en bedst ind.


  • #13   11. maj 2012 ved at denne tråd er død
    men hvis der var nogen som mangler billigt lydisolering skal i tjekke denne :
    http://www.blekingebilradio.se/product.html/silent-coat-41-ark?category_id=1877

    de har tilbud på Stp og silentcoat ..

    har selv lige købt 41plade silent coat for 700kr med fragt .
    forsæt god fredag smiley


Kommentér på:
lydisolering.. Silent coat vs stp

Annonce