{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.108 visninger | Oprettet:

alpine type x 1043 {{forumTopicSubject}}

hej folkens, har været ved at smide noget anlæg i en kammerats bil.. problemet er at jeg ikke kan få bassen til at spille som den skal..
- bassen er en alpine type x 10 tommer..
http://www.alpine.dk/p/Products/type-x-subwoofers41/swx-1043d
forstærkeren dertil er en magen til denne
http://www.soundstormlab.com/main/620
, der er trukket gode tykke kabler, og den får det stel den skal have..
og der er brugt gode dyre phonokabler også..
Radioen er en pioneer der både kan tage SD kort og usb, osv.. kan ikke lige huske modelnummeret. men kigger lige lidt på google efter en lignende model.. der er 3 udgange bagpå til forstærkere. og bruger lige pt kun SW udgangen til mono forstærkeren..

det lyder bare ikke optimalt.. Som om at bassen forvrænger, selvom der ikke er skruet særlig meget op for bassen.

Forstærkeren er sat til at spille Low pass filter, og når man så skruer op for Gain, så lyder det som om bassen er ved at hoppe ud af sit gode skind..

Hva kan der være galt ? kan det bare være radioen der simpelthen er noget så elendig ?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  alpine type x 1043
  • #1   28. apr 2012 kan evt være kassen er helt forkert størrelses mæssigt, eller bassen er i skidt stand ?

• #2   28. apr 2012 kassen skulle være fin til bassen, den er specialbygget til den i en bil ting forretning., så burde ikke være problemet..
    - kan problemet være om den er serie eller parralel forbundet ?

• #3   28. apr 2012 bassen skal være parralel koblet... så ender i på 2 ohm hvor den forstærker der smider 3000watt RMS, altså 3 gange så meget som bassen kan klare...

jo højere du skruer op på gain, jo mere effekt får subwooferne jo... så skru op på gain indtil bassen spiller maks...

• #4   28. apr 2012 strømmen skulle være helt iorden.. må lige kontrollere hvordan ledningerne sidder på bassen.. for det har jeg ikke fået gjort endnu..
    - parrallel det er når man tager og sætter en plus på plus, og en minus på minus, og så forbinder de 2 andre plus og minus med en ledning ? eller er det omvendt ? kan aldrig huske det?

• #5   28. apr 2012 Kører selv 2 stk Alpine SWX 1243D med hver 2400 wrms foran, og her forvrænger intet...

Tjek om kasse og evt port passer til enheden, og om det hele er forbundet korrekt, samt der ikke er lavet nogle åndssvage indstillinger på HU og forstærker :o)

Men er du i tvivl vil jeg godt hjælpe dig - kommer fra 6900 skjern

• #6   28. apr 2012 det burde være samlet ordenligt smiley har haft det hele ude og i, 2 gange nu for at være sikker.. men det stadig som om den skratter ;S
    er normalt alpine mand, mht radio.. så det pioneer lort er ikke lige mig smiley
    .. Han vi købte bassen af, sagde at kassen skulle passe til bassen, den er dog uden port i ?

• #7   28. apr 2012 Jeg giver som sagt gerne et kig på det hvis i lyster - men nu ved jeg jo ikke lige hvor i er fra...

Kommentér på:
alpine type x 1043

Annonce