{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.044 visninger | Oprettet:

Ny sub : ) {{forumTopicSubject}}

Ja jeg vil sku gerne prøve noget nyt og dog. Har pt en peerless xxls som jeg er tilfreds med. Og ville egentlig nok være dumt at udskifte den, men nogen gange skal der prøves noget nyt. Jeg synes denne alpine ser lækker ud: http://www.autobixen.dk/shop/alpine-swr-1043d-10-46036p.html .. Nogen der kan anbefale den? har aldrig været alpine mand. Overvejer også 4 reaudio xxx 6" basser. Bare for at prøve noget nyt smiley .. Hvad siger i til den alpine?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ny sub : )
  • #1   8. maj 2012 Jeg hørte 2 styk i lukket kabinet på striben i Esbjerg da der var Grand Opening... synes det spillede fint. 144,7 db var det blevet målt til... smiley

    Så de kan godt levere tryk... ;b


  • #2   8. maj 2012 Ja, nogen gange skal man sgu bare tage springet og prøve noget nyt...

    Jeg har sjældent hørt så ren og flot lyd fra en sub-enhed som Alpine's Type-R basser, så køb du bare den...
    DOG var det 2x 12" jeg hørte, der var koblet op på hver sin Alpine PDX (digital) monoblok.

    Har du en kraftig nok forstærker?


  • #3   8. maj 2012 Ja synes nu også de ser ret så kraftige ud. Tror dog kun jeg vil ha 1. Troede ikke jeg sku sige det, men er ved at blive gammel. Måske bare en overgang jeg har smiley .. Håber jeg! Men prøver sku, kan ik gå galt til den pris.

  • #4   8. maj 2012 Jeg har faktisk 2 alpine pdx , de må jo være som skabt til dem. Købte dem på ebay i sin tid.

  • #5   8. maj 2012 @ Dalle:
    Jeg har heller aldrig tidligere været til Alpine. Ligesom Sony har det været et mærke, jeg er gået i en stor bue udenom (uden at have noget som helst at have det i), men nu er jeg efterhånden mere og mere overbevist.
    Især er jeg glad for de PDX forstærkere... Jeg har netop købt mig en PDX-5 og selvom mono kanalen "kun" er opgivet til 300W RMS, så rykker den sgu rimelig godt i mine to Cerwin Vega 12" basser! smiley Tjek evt. mine videoer, hehe...


  • #6   8. maj 2012 det sgu fint nok du vil prøve noget nyt

    men lad være med at sælg din XXLS. du vil vende tilbage


  • #7   8. maj 2012 jeg vil mene der er LANGT bedre alternativer til den Type R sub der... generelt er Alpine alt for overvurderet...

  • #8   8. maj 2012 Tror du har ret louise.

  • #9   8. maj 2012 @ Mikkel:
    Overvurderet vil jeg nu ikke holde med dig i - men smag og behag er jo forskelligt. smiley


  • #10   8. maj 2012 ''Jeg har sjældent hørt så ren og flot lyd fra en sub-enhed som Alpine's Type-R basser, så køb du bare den..''

    du hører sjældent bilstereo så... ?


  • #11   8. maj 2012 @ Mikkel:
    Nej, det gør jeg faktisk ret tit!

    Men som jeg sagde: Smag og behag er forskelligt. Og lige så er ørerne der hører.


  • #12   8. maj 2012 Så starter bilgalleri for fuld smæk.

  • #13   8. maj 2012 en ting er smag og behag, en anden ting er fornuft..

    en enhed til 1300kr kan aldrig udspille en sub til 5.000kr...at påstå det, som du gør, er tåbeligt...


  • #14   8. maj 2012 @ Mikkel:
    LOL!
    Hvor i hele verden har jeg påstået det?


  • #15   8. maj 2012 i din kommentar nummer 1 skriver du dette:

    ''Jeg har sjældent hørt så ren og flot lyd fra en sub-enhed som Alpine's Type-R basser, så køb du bare den..''

    jeg spørger så om du hører meget bilstereo, hvilket du svarer 'ja' til... så må man konkludere at du ikke kun hører enheder i prisklassen 1.000kr og nedad... men rent faktisk har en ret store reference med subwoofere helt op i 50.000krs klassen... det har jeg ikke selv, og vil ikke klandre dig for ikke at have det, det må du ikke misforstå... men du påstår at den subwoofer der er en af verdens bedste i det du sjældent har hørt så ren og flot en subwoofer... der må man så gå ud fra at du har en stor reference base som du så henviser til...

    jeg ved ikke engang om jeg ville overveje denne subwoofer når man har en Peerless XXLS liggende... det virker tåbeligt for mig... men det er så der smag og behag spiller ind... det gør det ikke når man påstår at en 1200kr subwoofer spiller op med 50.000krs subwoofer...


  • #16   8. maj 2012 Dalle:
    det eneste typiske bilgalleri herinde er en der plaprer op og spiller smart på noget han faktisk ikke ved ret meget om...


  • #17   8. maj 2012 Nu spørger jeg til bassen. Da jeg selv er i tvivl om jeg vil skifte ud. Så ro på cowboy. Jeg vil skam høre den først, men samtidig høre lidt meninger.

  • #18   8. maj 2012 Mikkel p: Nej det er drenge som dig, der gang på gang bare vil diskutere. Han mener det er en god sub. At du så kører det længere ud end han faktisk mener, det er tåbeligt.

  • #19   8. maj 2012 Dalle:
    hvis du nu kigger efter kan du se at Dj Plexi faktisk starter med at skrive til mig... altså er dit postulat omkring jeg starter diskussioner løgn...

    og jeg har af flere gange givet min mening om bassen...


  • #20   8. maj 2012 Du får ret, vi andre får fred.

  • #21   8. maj 2012 @ Mikkel:
    Du tager denne debat til et niveau jeg IKKE vil være med på, så nu kommer mine sidste ord i "vores interne" diskussion:
    Jeg HAR sjældent høre renere lyd end fra Alpine Type-R, men jeg har ALDRIG påstået, at jeg 1) har hørt ALLE subs i hele verden (det har jeg langt fra - jeg baserede min udtalelse udfra de subs jeg HAR hørt) og 2) synes/mener/tror, at en 1500 kroners sub spiller lige op med en til 50000 (det er jeg sgu klog nok til at vide).
    Disse ting er DIN fortolkning af mine skrevne ord - IKKE den faktiske mening i det, jeg skrev.
    Slutteligt skal du ikke beskylde mig for at udtale mig om noget jeg ikke ved noget om! Jeg kommenterede på Alpine subben som jeg HAR hørt - de andre subs har jeg ikke hørt, så dem så du mig ikke kommentere på, gjorde du?

    End of discussion og peace out! Sagen er lagt bag mig så ingen sure miner fra nu af.
    Vil du mere, så PM mig. smiley
    --------------------

    @ Dalle:
    Gør det du selv føler for, men behold den bas, du er glad for også. Så kan du jo altid sælge den nye, hvis den gamle viser sig at være bedre. smiley


  • #22   8. maj 2012 jeg har hele tiden haft ret... ?

    men en anden form for retræte kunne ha været: 'beklager, jeg tog fejl'... så ville jeg skrive; 'det bare helt i orden, fejl sker... :)'

    utroligt hvor lidt høflighed og respekt der er tilbage...


  • #23   8. maj 2012 Det er godt vi har kloge folk som dig Mikkel P.

  • #24   8. maj 2012 Dj Plexi:
    aner ikke hvilket humør du er i, siden du mener debatten er nedværdigende... ?? jeg skriver ellers stille og roligt, endda med lidt søvn i øjet... så jeg er sgu egentlig ret afslappet...

    jeg påpeger bare en fejl du laver... længere er den ikke... at du vælger at skabe dig er dit valg, der vil jeg ikke stå i vejen...

    og det er faktiske ord du har skrevet, mener du noget andet må du jo udtrykke dig tydeligere... vi er ikke alle clairvoyant...


  • #25   8. maj 2012 suk dalle... simpelthen suk...

    håber du en dag bliver ældre...


  • #26   8. maj 2012 Jeg er skam gammel nok til at vide hvad han mener. Det er dig der sidder og skriver: Han spiller smart og ik aner hvad han snakker om. Wtf smiley Altså come on man.

  • #27   8. maj 2012 så prøv da og se hvad det er han skriver... !!

    ''Jeg har sjældent hørt så ren og flot lyd fra en sub-enhed som Alpine's Type-R basser, så køb du bare den..''

    når man kommer med sådan et statement må man fandme da lige gøre det klart at man kun tager subwoofere til MAKS 1500kr med i regnestykket...

    hvor Peerless XXLS også ligger i... og så er jeg rimelig sikker på at man ikke finder en eneste ikke-Alpinefanatiker der vil mene at den Type R sub spiller bedre end XXLS enheden...


  • #28   8. maj 2012 Men igen et bevis på du bare vil diskutere. Så hop nu bare ud af emnet istedet for at blive ved. Gå i seng eller træk noget frisk luft.

  • #29   8. maj 2012 Ja han sku hives i retten for det han skriver. Så smart som han er, Plexi kan du så opføre dig ordentligt din smartass ;=)

  • #30   8. maj 2012 det jo en tabt sag det her... bilgalleri mentalitet FTW... !! herinde skal man have IQ på 70 for at passe ind...

  • #31   8. maj 2012 ahhh, nu jeg med... det er en troll det her... smiley du var sgu lige ved at få mig... well played Dalle, well played...

  • #33   9. maj 2012 Muggi:
    kommer fra en der ikke kender google... og ingen skaberi fra min side af, kun Plexi der skaber sig... hvilket fremgår tydeligt hvis ens IQ ligger over 70... hvilket ikke gør sig gældene i dit tilfælde... sad shit dude, du er sgu dum...


  • #35   9. maj 2012 Hvor skaber han sig? Sådan helt seriøst, har du en sygdom? eller keder du dig bare? Det er dig der sidder og siger han spiller smart og ik ved en skid. Sådan siger man sku ikke til folk. Ihvertfald ikke i nordjylland.

  • #36   9. maj 2012 jeg skaber mig stadig ikke Dalle... hvor du har de illusioner fra er mig en gåde... jeg har faktisk forholdt mig stille og roligt hele vejen igennem tråden her mens jeg har svaret Plexi... intet andet...

    jeg har heller aldrig påstået Plexi ikke ved noget stereo... det er løgn nummer 2 fra dig af i denne her tråd... (jeg er stadig HELT nede på jorden og afslappet...)
    Jeg har påstået Plexi sidder og spiller smart da det er det indtryk jeg får af ham... om det er korrekt eller ej ved jeg ikke, men det er mit indtryk baseret på hans sætninger og ordstilling...

    hvis du lige fatter læsebrillerne (for læse uden kan du sgu åbenbart ikke) vil du se at jeg forholder mig 100% til emnet her og svarer DIG (mener du jeg skriver til dig for at starte en diskussion med dig ?)...

    så henvender Plexi sig til mig om at han er uenig, i orden... så fortæller jeg ham at han lige har skrevet at han sjældent har hørt så ren en subwoofer før... hvilket får mig til at tænke hvad han egentlig har hørt så... ? hvortil han svarer, en del faktisk... og så begynder Plexi så at grine højlydt mens der kommer udråbningstegn ind i teksten... her i Sønderjylland bruger man udråbstegn (!) når man begynder at være lettere ophidset eller vil slå noget MEGET fast... han kan ikke slå lol MEGET fast, så derfor må han være ophidset...

    så ridser jeg så hele samtalen op og han påstår så at jeg bringer debatten ned på et niveau han ikke vil være med til... det virker for mig mærkeligt da jeg har holdt et højt niveau hele vejen og har taget den stille og roligt... så jeg kommer frem til at Plexi nok sidder og hamrer i tastaturet fordi der er en der ikke er enig med ham... hvor han så skyder skylden over på mig...

    siden du så åbenbart har læseproblemer hopper du på hans side med det samme... jeg er ikke herinde blot for at diskutere, så havde jeg ikke skrevet som jeg gjorde... og ville jeg have diskussioner så var jeg bare gået ind på enhedslistens facebook side... der skulle jeg nok møde en masse hjernevasket papegøjer der fatter intet... jeg tager ikke på bilgalleri bare for at diskutere, det ville være fuldstændig tåbeligt da man bliver mødt af arrogance og uintelligens (har ikke påstået du er uintelligent) hele vejen igennem...
    (ved ikke lige hvordan jeg skulle bøje u-intelligent, så det er nok forkert...)

    Muggi:
    måske, men det er jo nu hamrende ligeglad med... her er en fin hjemmeside for dig nu hvor du ikke vil bruge google...
    www.ask.com
    www.aol.com


  • #37   9. maj 2012 læs venligst hele tråden ellers vil du blive stemplet som arrogant og uintelligent individ der ikke fatter hat af bogstaver... tutelut, nu skal jeg igang med at lave voksen ting...

  • #38   9. maj 2012 Gider ik læse det. Du er den eneste der diskutere med dig selv. At du ikke kan se det gang på gang er bekymrende. Fordi det er bestemt ik første gang folk fortæller dig det.

  • #40   9. maj 2012 Og det er dig der har illusioner om at plexi har sagt en sub til 1500 kan hamle op med en på 5000. Og er heller ik altid pengene det kommer an på ang kval. Jeg ved udemærket hvad plexi mener. 'Mikkel : Det eneste typiske bilgalleri herinde er en der plaprer op og spiller smart på noget han faktisk ikke ved ret meget om... Og nu skal du ik kom og sige det ik er plexi du mener. Det kan enhver regne ud. Men igen du vil diskutere. Selvom du bestemt ik selv mener du vil. Nej det kan vi da allesammen godt se du ikke vil.

  • #42   9. maj 2012 Muggi:
    stop nu inden det her for alvor bliver pinligt for dig... jeg er pinligt berørt på dine vegne lige nu... dine patetiske forsøg på at skabe en mudderkamp vil ikke lykkedes...

    Dalle:
    det er skam ingen illusioner jeg har, det er observationer... det har jeg observeret ud fra denne sætning:
    ''Jeg har sjældent hørt så ren og flot lyd fra en sub-enhed som Alpine's Type-R basser, så køb du bare den...''

    enten har han ikke hørt subwoofere op til 2.000kr+ subwoofere, hvilket er helt fair, har jeg intet imod og det er også et ærligt svar hvis han ikke har så stor en reference... men han sætter det helt fast ved at skrive han tit hører bilstereo... så må denne her subwoofer jo være i toppen af poppen af det han har hørt, ergo må det spille på samme niveau som det bedste der findes siden han åbenbart har hørt RIGTIG meget bilstereo...

    igen må jeg påstå at det ikke er mig der starter nogle diskussioner... DU startede med at skrive til mig og Plexi startede med at skrive til mig... så kom den patetiske Muggi (som ikke ved hvad google er) og skrev også til mig... eller, jeg har så henvendt mig til dig i starten da jeg svarede dig på dit spørgsmål...

    hvad kan man så konkludere, at jeg IKKE starter diskussionerne, men jeg holder ikke tilbage for en... ergo er denne sætning: ''Mikkel p: Nej det er drenge som dig, der gang på gang bare vil diskutere'' forkert... den passer IKKE... har jeg lige bevist... så enten er det en løgn fordi du ikke kan lide mig (mener vi har haft kontroverser tidligere) eller også er det en ærlig fejltagelse som sker...

    det er tilladt at tage fejl, det er der endnu ikke afgift på...


Kommentér på:
Ny sub : )

Annonce