{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
776 visninger | Oprettet:

Linke mellem forstærkere ? {{forumTopicSubject}}

Jeg er ved at montere et anlæg for en kammerat. Der er en 4 kanals dls og en sub. Der er 2 udgange på HU.
Mit spørgsmål er så hvad der er smartest ?

1: At køre 2 phonokabler om til den dls 4 kanals forstærker og så linke videre til subben ?

2: at køre et phonokabel direkte til subben og et til 4-kanals forstærkeren og så dele dem med et Y-split ?

Kablerne hen har kø'bt til at gå fra til højttalerne i dørene er ikke ret tykke og synes der mangler en del mellemtone, kan det afhjælpes med tykkere højttalerledninger ?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Linke mellem forstærkere ?
  • #1   25. maj 2012 ska det være ordenligt bruger du IKKE splittere.. for så er radioen for ''lille'' smiley

link videre fra 4 kanals til monoblokken eller hva de nu ska i.. smiley

• #2   25. maj 2012 Hvor mange forstærker er der monteret ?

• #3   25. maj 2012 du bruger bare et sæt Y-splitter

Madsen # hvorfor bliver det ikke ordenligt med Y-splitter (det eneste der sker ved der er at der mangler lidt justerings muligheder, og det ikke er muligt at justere lyden mellem front og bag, da de får det samme signal) du får jo ikke dårligere lyd ved at del et signal

• #4   25. maj 2012 Tommy P

jo du får faktisk et dårligere signal med Y-splittere... Når du bruger Y-splittere halverer du Spændingen på udgangssignalet... De betyder dog ikke at du halverer støjen... (Den procentmæssige støj i forhold til signal forbliver den samme) Det betyder at når du bruger en Y'splitter vil den del af signalet som er ren lyd blive mindre i forhold til den del der er støj... (Håber det er til at forstå... Er ikke sikker på det er den bedste måde at forklare det på)

• #5   25. maj 2012 Uanset hvad, er det MEGET få mennesker, der kan høre om der er Y splitter på eller ej.. Har sekv 6 forstærkere i min demobil, ergo er der y splittere på.. Sidst jeg kiggede, kunne man ikke få en tadio, med dobbelt udgange af alt, så lad os bare sige, at problemet her, IKKE er at radioen er for lille.

• #6   25. maj 2012 Her er løsningen nem... Hvis den 4 kanals har mulighed for at linke videre til en forstærker mere, så ælink da subforstærkeren på der = Intet tab af signalstyrke...

• #7   25. maj 2012
    **BDOG** _

Psst... Man kan få signal forstærkere... De booster samtidig signalet så signal / Støjforholdet bliver endnu bedre...
    Jeg har f.eks. en Vibe Delta Box liggende... den kan booste signalet op til 9 volt og dele det ud til 3 forstærkere samtidig... dvs. 3 sæt udgange på 9 volt... Zapco Havde noget lignende til deres forstærkere... Og ved at mange DSP'er også gør lidt det samme...

• #8   25. maj 2012 Er det at anbefale at få sådan en delta box på ? Hvor køber man en dsp ?

• #9   25. maj 2012 En Delta Box er sådan set kun en fordel når alle forstærkere skal have samme signal... I dit tilfælde vil du sagtens kunne nøjes med bare at linke signalet videre til subforstærkeren... Så nej lad være med at bruge 700 kr på et...

• #10   25. maj 2012 Tak for hjælpen cody

• #11   27. maj 2012 Fandt ud af at y-split tog en del lyd

• #12   27. maj 2012 Tim R

Det er netop det det gør... Y-splittere er aldrig en god løsning... Det undrer mig faktisk at nogle bruger det mere...

• #13   27. maj 2012 Så vidt jeg ved bliver det faktisk brugt meget ofte. Jeg fandt ud af at jeg bare kunne køre 1 kabel ud til 4-kanals forstærkeren og få dem til at køre parallelt. Altså a og b kanalerne kører parallelt med c og d kanalerne. Men når jeg får et ordentligt kabel vil jeg alligevel prøve det med at give den 2 kabler og linke over til subben for en få flere indstillingsmuligheder

• #14   27. maj 2012 Det er noget fis, at det tager meget lyd.. Medmindre man selvfølgelig vælger billige lorte kabler, så vil alt blive dårligere..

• #15   27. maj 2012 Jeg har de bedste dls kabler ud til forstærkeren og havde splittet dem for enden med y-split af en fin kvalitet. Men kunne tydeligt høre forskel da jeg fik dem fjernet

• #16   28. maj 2012
    **BDOG** _

Arh det er nu ikke noget fis... en halvering af signalstyrken kan altså høres... Ret tydeligt endda... Hvis der ikke kompenseres på forstærkerens gain...
    Halvere man signalstyrken vil man være nødt til at skrue lidt højere op for gain for at få samme lydstyrke som uden Y-splittere... Samtidig forringes signal / støj forholdet... Såeh man kan altså godt høre forskel...

Kommentér på:
Linke mellem forstærkere ?

Annonce