1.611 visninger
|
Oprettet:
forskel på 6x9" og 6,5"???? {{forumTopicSubject}}
Hej Bg..
Jeg skal lige til at bestille et bare højtaler til min polo 6n..
Jeg havde besluttede mig for at bestille et par Hertz 6x9", men så snakkede jeg med en ven som havde hørt at 6x9" højtaler ikke var godt når man osse havde subwoofer sæt til..
Er det noget sluder eller hvordan kan det være??
P.s de højtaler jeg kigger på er dem her http://knot.dk/shop/item.asp?id=7913&info=Hertz-Dieci-DCX690-6x9-Coax-enheder-2-stk.&InfoCat=Hojtalere-Fuldtoner-6x9-150x225mm
feb 2010
Følger: 9 Følgere: 9 Biler: 1 Emner: 98 Svar: 3.036
jan 2012
Følger: 4 Følgere: 3 Emner: 8 Svar: 880
trykket fra subwooferen går op og påvirker højtaleren rigtig meget... jeg havde en normal (hverdags) subwoofer og et sæt Alpine Type G hattehylde højtalere (tidligere ejer havde monteret dem), selvom højtalerne ikke var sluttet til bevægede membranen sig helt ud og ophænget var strukket helt ud...
trykket har stor indvirkning på membranen og vil dermed også få lyden til at forvrænge voldsomt...
så det er ikke fordi det er 6x9 højtalere, det er så snart der er højtalere i hattehylden...
generelt er hattehylde højtalere også noget lort hvis man vil have god lyd...
apr 2010
Følger: 22 Følgere: 20 Biler: 3 Emner: 15 Svar: 232
feb 2010
Følger: 9 Følgere: 9 Biler: 1 Emner: 98 Svar: 3.036
jan 2012
prøv at slå højtalerne fra...
eller også laver de 3 Type R subwoofer ikke meget tryk...
højtalerne skal være slukket... ellers vil man ikke se den rene indflydelse fra trykket...
okt 2005
Følger: 74 Følgere: 73 Biler: 3 Emner: 41 Svar: 1.281
jan 2012
Følger: 29 Følgere: 27 Biler: 1 Emner: 7 Svar: 18
jan 2012
jan 2012
jan 2012
tro mig, hvis du er ikke er helt dum til det med at montere så bliver lyden så meget bedre af det...
jan 2012
jan 2012
lydbilledet vil være ikke eksisterende med dominerende baghøjtalere, du vil få en diskoteks lignende lyd... men hvis du går bare en smule op i lyden, så vil det gå og irriteret dig hver gang du skruer op...
hvilken bil har du... ?
jan 2012
Jeg har en polo 6n fra 97
maj 2010
Følger: 28 Følgere: 27 Biler: 2 Emner: 11 Svar: 443
Det er rigtigt at det ikke er perfekt, og ikke duer på konkurrenceplan, men til Brian der skal fræse op og ned ad gaden er det helt fint. Og til de fleste andre i øvrigt
jan 2012
dec 2011
Følger: 3 Følgere: 2 Svar: 3
jan 2012
har du overhovedet læst hvad der er skrevet... ??
Anders K:
du kan få sidepaneler til en Polo 6N med plads til højtalerne foran...
maj 2010
jan 2012
idet du kan skrive den her kommentar:
''Slap nu af. Sæt du bare et sæt 6x9 i hattehylden.
Det er rigtigt at det ikke er perfekt, og ikke duer på konkurrenceplan, men til Brian der skal fræse op og ned ad gaden er det helt fint. Og til de fleste andre i øvrigt ;-)''
betyder at du intet har fattet af hvad jeg har skrevet...
maj 2010
Jeg har, som mange andre, kørt med sub og 6x9 i hattehylden, og det kan sagtens spille fint nok til en bil. Hvis man ikke er super perfektionistisk omkring stereoperspektiv, og hifi oplevelse
jan 2012
jeg går højt op i lyd, men jeg ved bedre end andre at ikke alle folk har det på samme måde...
en ting er at have hattehylde højtalere i, som ødelægger lyden på en irriterende måde, og en anden ting er at anbefale noget som direkte går ind og ødelægger lyden i form af forvrængning...
jeg beklager, men du har som så mange andre, elendige ører eller ekstrem lav krav til lyden hvis du mener at 6x9 højtalere i hattehylden og subwoofer lyder godt... sorry to say, men det er den bare sandhed...
maj 2010
Jeg ved skam masser om bilstereo, og har rodet med det i knap 15 år. Og er i øvrigt, på ingen måde ophidset, jeg er bare lidt træt af at læse dine indlæg, når folk nævner hattehylder, eller 6x9ere. Det er det de fleste gerne vil ha for det er nemt, og ofte bedre end standard pap
jan 2012
hvis du har rodet med det i 15 år vil du også vide hvilken indflydelse subwooferen har på lyden når der sidder højtalere i hattehylden...
du vil også vide hvad der giver bedste resultat...
maj 2010
De fleste mennesker vil bare gerne ha lidt mere lyd end det originale anlæg kan, og det gør et sæt 6x9ere helt fint.
Der er trods alt stor forskel på arbejdet i at bygge nye dørsider eller sætte noget i hattehylden
jan 2012
du har ingen anelse om hvor stor en indflydelse subwooferen har på højtalerne i hattehylden... sikkert fordi du har haft nogle lavkvalitets højtalere i hattehylden og en alt overdøvende subwoofer, så kan du ikke høre forvrængningen...
men prøv at fjerne tilslutningen til højtalerne i hattehylden og så skru op for bassen, så skal du bare se... og så kræver det ikke megen logisk sans at regne ud hvor stor indflydelse der er...
der er ikke meget forskel på at lave nogle huller i hattehylden og så sætte nogle dørpaneler på som gør at der er plads til højtalere foran... ikke når man tænker på hvor meget lyden bliver forbedret af det...
lige et sidste spørgsmål... hvordan føles det at anbefale noget som man selv ved er LANGT fra det meste optimale... ?
maj 2010
Du behøver ikke forklare hvad der sker, det er simpel fysik!
Om jeg, og flere venner bare har været heldige med de ting vi har købt, billigt som dyrt, er svært at sige. Men jeg har set mange biler med 6,5" foran 6x9" bag og en 10" i rummet spille fint, ikke perfekt, men fint, der er forskel der!
Det er naivt af dig at tro at kun den perfekte installation kan spille godt. 80-90% vil blive rigtig glade for ovenstående løsning
forskel på 6x9" og 6,5"????