{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.408 visninger | Oprettet:

højtaler "skratter" kun, spiller ikke musik {{forumTopicSubject}}

jeg har været ved at lave anlæg min bil

det består af:
Pioneer DEH-P88RSII
Rainbow CS265.25 Germanium
supra dual RCA signalkabel + supra RCA stik
Impulse sd1000 5kanals forstærker
+ højtaler og strøm kabler self

mit problem er at når anlæget tændes, begynder højtalerne at skratte højt og der kommer ingen musik... dette sker selvom jeg skruer helt ned for gain på forstærker kanalerne

jeg har testet at højtalere virker ved at slutte dem direkte til radio uden om forstærker og der spiller de umiddelbart fint, så min mistanke er nok forstærkeren, men hvad siger I??

forstærkeren og højtalerkabler er det eneste der ikke er helt af nyere dato, vil tro det er fra 2005/6 ca. dog har forstærker været pillet ud af bilen og ligge og samlet støv siden ca. 2007/8

det har spillet med forstærkeren på men ved ikke om jeg bare var heldig der...

Håber der er nogen som kan hjælpe med at lokalisere fejlen


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  højtaler "skratter" kun, spiller ikke musik
  • #1   18. aug 2012 Forstærkeren eller phonokablerne ville jeg sige

  • #3   18. aug 2012 phono kablerne er lige blevet skiftet og den gør det både med de gamle og nye

    Da den gjorde det først pillede jeg lidt ved forstærker og byttede om på nogle kabler og så spillede det, men nu er det begyndt igen...

    altså ved ikke om man kan sige skratter men wooferne i kombonent sættet bevæger sig så meget i membranen at jeg næsten er bange for de river sig skil af hvis ikke jeg stopper... går også ud fra der kommer lyd fra diskanterne men det har jeg dog ikke lagt mærke til


  • #4   18. aug 2012 Hvordan er det tilsluttet? lyder mere som at du kører forkerte ohm på forstærkeren.

  • #6   18. aug 2012 Hvis phono og plus kabelet ligger op af hinanden kommer der støj, så hvis det er tilfældet så træk plus i den ene side og phono i den anden side smiley

  • #7   18. aug 2012 Muggi, ved for høj ohm vil wooferen hoppe og danse. Læs lige den sidste besked han skrev. "altså ved ikke om man kan sige skratter men wooferne i kombonent sættet bevæger sig så meget i membranen at jeg næsten er bange for de river sig skil af hvis ikke jeg stopper... går også ud fra der kommer lyd fra diskanterne men det har jeg dog ikke lagt mærke til "

    Derfor mener jeg at han kører med forkerte ohm smiley


  • #9   18. aug 2012 Rasmus Ønstergaard:
    det er da kun tilfældet hvis motoren er startes, og så ville det være generatorstøj, men de ligger ikke tæt op af hinanden... phonokablet ligger lidt i bilen og plus ligger i en af siderne

    det er tilsluttet sådan at diskant og woofer går til delefilter og da delefilter har noget Bi-amp input (der er 2 minus og 2 plus), har jeg lavet en lus mellem de 2 minus og de 2 plus og så kørt et højtalerkabel om til 1 kanal på forstærkeren

    lige nu bruger jeg kun kanal 1 og 2


  • #10   18. aug 2012 Ups, lige en skrivefejl forresten... det er self Impulse sd-700, 1000watt forstærker og ikke sd1000

  • #11   18. aug 2012 Muggi, du har tydeligvis ikke lejet med ligegyldigt anlæg. Jeg har både prøvet det på stue anlæg og i bilen. den gang da jeg gik på efterskole, havde jeg et mini anlæg af mærket aiwa hvor de 2 højtalere var parallel koblet over en udgang og en sony sub over den anden og der gjorde de det med at bassen bevæger sig selvom der er skruet helt ned men det holdte op jo højere jeg spillede.

    Ikke alle forstærkere cutter ved forkert ohm brug selvom langt de fleste gør.

    Jeg har også oplevet de samme symptomer ved dårlig stel


  • #12   18. aug 2012 der er lavet en ny stel til forstærker og både + og - kablerne er 25mm^2 og ca. 1 meter lange

    og har også trukket ny stel til HU


  • #13   18. aug 2012 Fjern den lus på delefilteret og tjek igen

Kommentér på:
højtaler "skratter" kun, spiller ikke musik

Annonce