{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.404 visninger | Oprettet:

clarion "amp guard" ? {{forumTopicSubject}}

har for en uge siden købt ny headunit i carsound, hvor de har indstillet den..
clarion cz702e
men ligeså snart man skruer lyd højere en 25 går den i amp guard..
til at starte med havde jeg højt. til headunit, hvor lyden gik ud og kun sub spillede..
nu sidder højt. til forstærker og lyden går selvf. ikke ud, men headunit går i amp guard og man kan ikke se man skruer volume op..

jeg køre i carsound imorgen og spørg..
men kunne være rart hvis jeg ved hvad det skyldes, så de ik bilder mig noget ind ..

??? mvh ftp

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  clarion "amp guard" ?
  • #1   26. aug 2012 Det opstår typisk ved for lav impedans, eller kortslutning på højttaler-kablerne.
    Gå ind i din menu, og deaktiver amp: "Amp cancel"....

• #2   26. aug 2012 der er ikke kortslutning på højt.ledninger, det er tjekket smiley
    hvad vil det sige med for lav impedans ?
    okey det må jeg prøve smiley

• #3   26. aug 2012 For lav impedans vil sige at der eks er sat 2 højttalere parallelt over én udgang, og at de derved er en for stor belastning for den indbyggede forstærker, når der skrues op.
    Men AMP guard skal kun kunne forekomme når enhederne bliver drevet fra HU, og ikke som i dit tilfælde fra en forstærker.
    Derfor mistænker jeg lidt et kabel for et brud.
    AMP cancel slår den indbyggede forstærker fra, og har samme "funktion" som hvis du afmonterede ISO-højttaler-stikket (hvilket også er en oplagt mulighed).

• #4   26. aug 2012 okey tak for forklaringen smiley
    men havde kun 4 højt til så der blevet ikke koblet flere på ..
    iso stikket er fjernet, for der var klippet i mit org. ledn.net, så har loddet det sam de rigtig steder, der skulle ikke være nogen brud...

men den går kun i amp guard efter et stykke tid, når man har spillet højt..

• #5   26. aug 2012 Det lyder meget underligt. Amp guard er en betegnelse der bruges for den interne forstærker, og hvis denne ikke bruges, burde det ikke fremkomme...Bliver HU varm?

• #6   26. aug 2012 syntes også det er underligt, da jeg ikke har hørt om det før..
    den blir lidt varm, men ville ik mene det er nok til den slår fra smiley

• #7   26. aug 2012 og den sidder jo det normale sted i en civic, så kan ikke se hvorfor den skulle blive varm :s

• #8   8. apr 2013 Hej, jeg har fået det samme problem med nøjagtigt den samme HU som jeg lige har købt, så ville lige høre om du fandt ud af at få den til at holde op med at gå i AMP guard?

• #9   9. apr 2013 nej har ik helt præcist fundet fejlen, jeg lader bare vær med at skrue op på fuld styrke indtil videre..

men har snakket med carsound, de siger mine stel kabler til forstærker er for lange og evt mine phono kabler er dårlige, så den hiver stel gennem dem..
    men her indenfor de næste måneder, montere jeg nye kabler i hele systemet og korter mine stel kabler ned osv...
    så håber på det hjælper smiley

skriv endelig hvis du selv finder fejlen ? smiley

• #10   9. apr 2013 Helt i orden. Det skal jeg nok smiley

• #11   9. apr 2013 Jeg har "måske" fundet problemet nu. jeg prøvede i dag at rode lidt med det for at finde ud af problemet. og så kom jeg til at tænke på at mine fronthøjttalere jo er org. højtalere (det er i en carina e) mens resten er udskiftet. og fronthøjttalerne er ikke af den bedste kvalitet, så jeg prøvede af stille "fader" til at spille mest på de bagerste højttalere, og så skruede jeg op på 40 hvor den spillede rigtig godt og fint i 2-3 minutter hvor jeg så stillede ligeså stille hen til de forreste højttalere, og lige da "fader" stod på "0" altså lige balance melem front og baghøjttalere, der gik den på amp guard med det samme, så min teori er at det er fronthøjttalerne der er for dårlige i mit tilfælde, da den slet ikke har gjort det siden jeg har stillet den til at spille mest på baghøjttalerne.

• #12   10. apr 2013 okey godt du fandt ud af det hjalp smiley
    men det er ikke det i mit tilfælde, for jeg har udskiftet alle mine højtalere og de køre over forstærker alle sammen..
    men jeg har også prøvet at stille dem lidt ned på forstærker og det hjælper også, men syntes ikke det spiller højt nok så... smiley

• #13   10. apr 2013 Har den samme radio og har snakket med carsound i Svendborg og de siger at alle af den model gør det min gør det hvis jeg skruer op på med end 32 hvis der er go bas i så de siger man bare må skrue ned på radio og mere op på forstærker

Set er en general fejl på den model

• #14   10. apr 2013 min gør det stadig selvom jeg skruer ned på radio og op på forstærker, men dog ik lige så meget som hvis jeg skruer op på radioen ...
    men mit anlæg spiller dog også meget højt, trykker omkring 137db hvis ik lidt mer smiley
    + diskanten også er rigtig høj

men fandme da surt det er en fejl selve modellen har :S

• #15   10. apr 2013 Min gør det kun ved et bestemt nummer nu men prøv og skru ned på 2 på radio så kan man høre hvor meget støj radioen gir

• #16   10. apr 2013 ja okey det må jeg prøve smiley

• #17   30. apr 2013 burde garanti så ik dække til at man skal have en ny der ik gør det eller en helt anden hu?

det kan jo ik være rigtigt man køber en hu som kun kan spille halv styrke smiley
    jeg er nød til at spille på 20 ellers går den i amp guard, men kan faktisk skrue helt op på 30 hvor alt lyder fint, men så går den i amp guard med det samme smiley

har prøvet at skrue på det men den gør det stadig :s

• #18   30. apr 2013 Prøv og snak med carsound i Svendborg han har styr på tingene er der jeg handler han er pisse dygtig

• #19   30. apr 2013 okey jeg må ringe og høre ham, for har købt mit i roskilde smiley
    men de er nu også rigtig flinke der smiley

• #20   1. maj 2013 Ham i Svendborg ved med sikkerhed hva du skal høre med din radio

• #21   1. maj 2013 fedt ringer til ham en af dagene smiley

Kommentér på:
clarion "amp guard" ?

Annonce