{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.507 visninger | Oprettet:

Hvordan får jeg min bass lyd ind i bilen?? {{forumTopicSubject}}

Jeg har en mitsubishi sigma sedan model som er bygget op på debn måde, at den er helt lyd tæt hvilket gør at når jeg sætter min basst il at spille, så kan jeg godt høre bassen, men der skal MEGET power på før den rigtig gør i gennem.

Jeg tænker lidt om man evt. kunne sætte et slags rør ned igennem hattehylden så bassen kan komme ud??

Lige pt. har jeg en lukket kasse med en 10" og det skal som sådan ikke laves om for liger jeg sæderne ned så kommer der sygt meget bass ind i bilen, men lukker jeg dem, så fjerner man også 60% af alt bassen lyden fra min 10"

Jeg har andre højtalere som laver kick bass og en lidt mere dyb bass.

Det skal lige siges der er tale om rene toner ikke bare larm..

Jeg havde en 10" xsound i åbenkasse engang og den kunne satme får bilen til at ryste og åbned man bagtil kunne man holde den vildeste fest, men med en lukket kasse falder den oplevelse med hmm 80% man kan faktisk ikke spille ud af bilen, men lukker du alt og sætter dig ind i bilen har du den vildste fede lyd (som om lyden kun bliver inde i bilen).

Men nu vil jeg jo gerne have lidt af den vilde bass ind i bilen. Er løsningen et rør??

Eller kan man få en kasse som ikke fylder så meget som er portet?

Lige pt. er min bass i en 15L kasse hvilket er super fedt. Der er en masse plads i bilen. En åben kasse fylder jo halvdelen af baggaerumet.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvordan får jeg min bass lyd ind i bilen??
  • #1   22. sep 2012 Lave et tube gennem hattehylden ja fx, eller hvis du kan åbne en port mellem bagsæderne, som Opel bla. kan.

• #2   22. sep 2012 Jamen har et arlæn som jeg kan lukke og ågne, men frygter lidt den måske ville larme hvis jeg lukker den bassen pumper.

Jeg er mere til et rør igennem hattehylden tror jeg, men hvor stort skal sådan et rør være??

• #3   22. sep 2012 du skal IKKE have et rør i hattehylden det er HELT forkert og dem som anbefaler det aner som regel ikke hvad de snakker om

prøv at tænk lidt over hvad der sker når man har et rør, det har du i et basreflekskabinet, dvs at du får en porttuning ind i kabinen, det gør at den lyd du får ind i kabinen er den porttuningsfrekvens som porten er på, og det ønsker du ikke.

det du derimod skal gøre, er at kigge efter om i hattehylden ikke er pre lavet huller til højttalere, og så skal du skære dem ud, så kan du ligge noget højttaler frontstof over, og så ligge en gang filt over, ligesom jeg har gjort under min vento.

det er den ENESTE rigtige måde

alternativt kan du prøve og løsne dine beslag til bagsæderne og justere dem lidt så du får noget luft igennem sæderne

• #4   22. sep 2012 Jeg vil også sige et rør i hattehylden smiley og størrelsen, vil sige 100mm det skal nok give dig mere bass smiley

• #5   22. sep 2012 ENDNU en der ikke fatter noget som helst

• #6   22. sep 2012 Hvad gik der galt her:

" Lave et tube gennem hattehylden ja fx, eller hvis du kan åbne en port mellem bagsæderne, som Opel bla. kan. "

"der er jerg i hans baggerum. så han skal lave det igennem det en af sædder fx. "

"Jamen har et arlæn som jeg kan lukke og ågne, men frygter lidt den måske ville larme hvis jeg lukker den bassen pumper. "

Hvad gik der galt der? Slog i alle sammen lige over i; ja jeg ved ikke engang, hvad man skal kalde det sørgelige forsøg på at skrive på dansk. Er der ingen af jer, der kan stave og/eller bruge bare et minimum af tegn, aka. grammatiske tegn smiley

• #7   22. sep 2012 Jeg har plads til 6*9 højtalere og der sidder nogle rigtig gode nogle som er super gode ti, at lave bass.

Problemet er at når jeg spiller med portet bass kasse så skubber det mine højtalere i stykker pga. trykket altså på mine 6*9 højtalere.

Nu har jeg så fået en lukket og nu kan de højtalere igen spille med bass og det har en super god lyd som jeg ikke vil bytte ud.

Så det jeg kan gøre er, at lave lidt luft i mellem sæderne altså løsne beslagene og rykke dem lidt??

Det kan ikke lade sige gøre med en bass oppe i hatte hylden vel?? altså en 10"??

• #8   22. sep 2012 *Hamsteren* - Et pelsdyr med attitude!

Jeg skriver for hurtigt og for sendt mine meddelser inden jeg lige får læst dem igennem og ja så er der tryk fejl og må nok inderøme det med komma er jeg nok ikke en haj til smiley

• #9   22. sep 2012 du stiller for mange krav. lukket kabinet. på 15L og meget rent bass i en sedan. portet giver mere smæk det har man brug for i en lukket sedan.. men kør ned til hilmars auto idag og snak med nogle af nørderne om det de kan hjælpe dig og ved hvad de laver

• #10   22. sep 2012 Det var også meningen jeg skulle der ned i dag, men knægten er blev sløj og så må jeg lige vente til konen kommer hjem..

Ja der er mange krav smiley Vil gerne have god effekt uden at fylde for meget smiley

HAr tænkt at hoppe tilbage til portet kabine, men ja, så kan jeg bare ikke spille med bass i mine 6*9 da bassen ellers bliver skubbet op, så skal jeg skrue helt ned for bassen i højtalerene. hvilket ikke giver så god en lyd inde i bilen..

Jeg må nok bare prøve at vende mig til at jeg ikke kan blande disse 2 opsætninger sammen og så må jeg vælge hvilken opsætning jeg best kan leve med smiley

Kommentér på:
Hvordan får jeg min bass lyd ind i bilen??

Annonce