{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
908 visninger | Oprettet:

Finn H
Finn H
Tilmeldt:
14. nov 2011
Følger: 1 Emner: 9 Svar: 26

Anlæg til Saxo. {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen.

Jeg skal have lavet et anlæg i en citroen saxo og er en smule i tvivl om hvordan jeg skal gøre det.

Jeg havde tænkt mig at købe en god pioneer Headunit og så sætte 2x 5,25" i fordørene og 2x 4" ved bagsæderne.
De skal trækkes over HU.
Og så en monoblok bagi med en 12" subwoofer.

Kan dette komme til at fungere? eller skal jeg have en 4 kanals blok , som jeg trækker baghøjtalerne over?

Jeg vil IKKE have 6x9 i hattehylden, da jeg syntes de skriger, når man skruer op smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Anlæg til Saxo.
  • #1   3. okt 2012 Har selv samme opsætning som dig, med andre komponenter og det fungerer fint.
    Tag et komponent sæt foran og så sæt et sæt 4" bagved, 6x9 dur ikke til noget, andet end hvis du ikke har en sub.
    Har selv brugt original kablerne, til højtalerne, da der ikke er forstærker til højtalerne. Dvs har kun trukket kabler til sub og blokken smiley det også begrænset med plads i en saxo.


  • #2   3. okt 2012 det vil da fungere. sådan er der mange der har.

    dog vil jeg sige hvis du vælger at bruge en 4 kanals, så det ikke de 2 baghøjtalere der skal tilsluttes. det de 2 i front.

    sidste udvej er en mono blok og en 4 kanals, eller en 5 kanals forstærker. Så kan alle tilsluttes.

    vedr. 6x9. kommer an på hvilke og hvordan de instillet.


  • Finn H
    Finn H Tilmeldt:
    nov 2011

    Følger: 1 Emner: 9 Svar: 26
    #3   3. okt 2012 Jeg er bare ikke villig til at ofre så meget plads og jeg er også lidt kritisk med prisen. Og bare der er en fornuftig bas, så er jeg glad.

  • #4   3. okt 2012 Er enig i, at det skal være de forreste til forstærker, hvis det endelig er.
    Dog istedet, havde jeg valgt 2 forstærkere, så du har en monoblok der kan yde på subben... eller bare tilslutte dem til headuniten.
    du får ikke nok effekt til subben, hvis du skal have en 4 kanals, til at dele med et sæt højtalere.

    2 forstærkere eller 1 blok smiley ellers skal du op i dyrere domme, hvis de skal dele.


  • #5   3. okt 2012 Køb du en god sub, og en knald hamrende god monoblok eller 2 kanals fu kan brokoble smiley husk ohmne skal passe sammen.
    2 sæt højtalere (4" og 5,25 komponentsæt m diskant), men ikke overkill mhs til watt og pris, da det trods alt kun er til en headunit.


  • Finn H
    Finn H Tilmeldt:
    nov 2011

    Følger: 1 Emner: 9 Svar: 26
    #6   3. okt 2012 tænker på at gå helt igennem med pioneer, hvad er meninger om det? Eller er der andre mærker som kan måle sig med det, til samme/mindre penge smiley


  • #7   3. okt 2012 Hvis du skal have noget rigtig fint til en rigtig fornuftig pris så vil jeg sige at Ground Zero er vejen frem.

    du kan hos www.bd-audio.dk finde nogle pakkeløsninger fra ground zero til gode priser.


  • #8   3. okt 2012 Synes Pioneer er skingre i dikanterne, havde deres kevler serie (den dyre af de billige serier i min 406). Ville selv se efter Hertz eller DLS eller lign.

    hvis du er smart ligger du forstærkeren under sæderne, så spare du plads bagtil, og så ville jeg klart vælge en serie bedre sub i 10" end 12" til en bil i den størelse. HAr selv haft en AXer (omtrængt ligestore) og der har jeg prøvet alt fra 8" bandpass til 4x8" i hvert deres lukket kabinet, 10" bandpass og 2x10" i basrefleks, og en enkelt 10" i lukket kasse. Og det der spillede bedst var en 10" i lukket. Men det sjoveste var nu de 4x8" GAL et tryk der var hehe. (lidt brian er man vel altid smiley )

    Men brug pengene på front system og sub og tag nogle billigere bagtil der så er skruet ned via HU.


  • #9   3. okt 2012 Tony - Enig i at Pioneer er meget skingre i diskanten faktisk... lyder sgu ik fantastisk...

    men at en 10" sgu være bedre end 12" eller 8" for den sags skyld, kan man jo ik helt sige, det kommer an på så mange andre faktorer.
    granted en 12" fylder meget i det lille bagagerum, men det er så også den eneste ulempe, man kan generalisere for alle 12" enheder smiley


  • Finn H
    Finn H Tilmeldt:
    nov 2011

    Følger: 1 Emner: 9 Svar: 26
    #10   3. okt 2012 Er der nogen der har nogle anbefalinger til, hvad jeg skal købe, ud fra det overstående har skrevet? smiley

  • #11   3. okt 2012 Altså det er jo svært når du ik skriver et budget...

    Men hvis det skal være i den prisvenlige ende, ville jeg personligt se på de Ground Zero, som han har ved bd-audio.

    Ellers som Tony siger er Hertz eler DLS slet ikke dårlige bud, du kan evt. kigge efter det brugt og finde det ret billigt ind imellem smiley


  • Finn H
    Finn H Tilmeldt:
    nov 2011

    Følger: 1 Emner: 9 Svar: 26
    #12   3. okt 2012 Jeg har ca 6-7 tusind smiley til HU, 5,25, 4, blok og woofer smiley

  • #13   3. okt 2012 Så skal du helt sikkert se på det Ground Zero og vil så sige en Pioneer HU, ders billigere serier af HU's er efter min mening klart de bedste...

  • #14   3. okt 2012 Hele mit står i den pris ramme, dog havde jeg nogle kabler selv.
    (b) = brugt

    Hertz HSK165 - 1800
    standard bag - 0
    Hertz sub HBX20(b) (8" bandpass) - 600
    Kenwood BT-61U - 1700
    Helix HXA400mkII (til front + bag) (b) - 500
    Rockford Fosgate 2kanals - 900
    Kabler 1000

    totalt - 6500

    Men det er så kun med en 8" sub, men synes selv de små hertz sub gør det fremragende uden de fylder en skid. Et af de mest sammenhængende anlæg jeg har haft, matcher stortset det jeg har i hjemmet, forholdet mellem bas/mellemtone/diskant er lige i øjet. Bevares er også 31 så brian tendenserne er lidt ved at dø ud hvad angår lydtryk, jeg behøver ikke kunne høres på 1km afstand mere (kunne man i de gamle jeg havde.....!)

    forstærkerne i mit ligger under forsæderne, så det kun er den lille sub der fylder lidt i bagagerummet. Og udefra er det kun VIRKELIGE kendere af 206ere der kan se at diskanterne ikke er standard da de er boret ind i den originale 3kant ved spejlene.


  • #15   3. okt 2012 Ja okay det var faktsk en fornuftig nok sammensætning du har der Tony smiley


  • Finn H
    Finn H Tilmeldt:
    nov 2011

    Følger: 1 Emner: 9 Svar: 26
    #16   3. okt 2012 Jeg skal selv installerer anlægget og det er begrænset hvad jeg kan af færdigheder.
    Jeg er sgu ikke så glad for at skulle skære i døren for at få plads til komponent højtalere, så er en fuldtone ikke fin nok?
    Diskanten er alligevel ikke særlig vigtig for mig, derimod en ordenlig bas smiley


  • #17   3. okt 2012 Altså du kan jo altid montere diskanten oppe på instrumentbordet, du får bare noget bedre lydkvalitet ud af et komponentsæt, men et coaxial kan da også være fint nok...

  • Finn H
    Finn H Tilmeldt:
    nov 2011

    Følger: 1 Emner: 9 Svar: 26
    #18   3. okt 2012 Jeg er ikke særlig kritisk mht til lyden udover bassen. Det meste af det musik jeg høre, er der alligevel ikke særlig meget diskant i.
    Jeg er bare stadig i tvivl om hvilket mærke jeg skal købe.


  • #19   3. okt 2012 Altså det bedste råd du kan få er at tage ud og lytte til noget forskelligt...

    Evt. til noget træf eller nogle af dine venner eller bekendte måske har noget... find ud af hvad DU kan lide, da vi alle har forskellig smag...


  • #20   4. okt 2012 Jeg har en masse til salg, af præcis hvad du søger, hvis brugt skulle komme på tale.
    Har også kabler og subwoofere, men de er ikke oprettet herinde endnu.


  • Finn H
    Finn H Tilmeldt:
    nov 2011

    Følger: 1 Emner: 9 Svar: 26
    #21   4. okt 2012 Har været forbi bilxtra i aalborg idag og købe anlæg. Hold kæft en service man får! rabat til den store guldmedalje og så tilbyder de sgu også at indstille anlægget for en, efter det er blevet monteret og hvis man har problemer med monteringen, hjælper de også til smiley

Kommentér på:
Anlæg til Saxo.

Annonce