{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.485 visninger | Oprettet:

Forstærker spiller urent {{forumTopicSubject}}

Godaften der ude i landet smiley

Jeg har her for en lille uge siden købt min første Bil forstærker til mine højtalere, det er en Alpine MVR-F345 ( http://www.crutchfield.com/S-GPZGQA5nllg/p_500MRVF345/Alpine-MRV-F345.html#overview-tab )

Radioen er en Blaupunkt TrafficPilot Rome NAV55E ( http://www.bluespot.co.uk/car-audio.aspx/rome-nav55e-navigation ) Hvor der køre to sæt phono kabler om til forstærkeren.

Jeg har Alpine højtalere både i for og i bag,
For nogle Alpine 6,5¨ kan ikke lige huske model, men er i den lidt billiger ende.
I bag er det Alpine SPG-13CS 5,25¨
Begge sæt er Komponent Sæt hvor de bageste køre med et delefilter også.

Højtalere kablerne der er trukket i bilen, er noget 1,5 eller 2,5mm2 højtaler kabel, så burde være fint.
Phono kablerne er Caliber Signalkabel 5M ( http://www.astina.dk/signalkabel/caliber-signalkabel-5m-p-101776.html )

Problemet ligger i, at når jeg sætte forstærkeren til, så får jeg en meget ringe lyd, det spiller, men lyder som noget rigtigt ringet konverteret musik (svært at forklare, men kort sagt, forfærdelig! )

Jeg har prøvet at pille først de forreste højtalere fra, og der efter sætte de forreste til og pille de bagerste fra, men lyden er stadig dårlig.

Prøvet at sætte en mobil til med et jack til phono stik direkte i forstærkeren, for at udelukke støj på dem i bilen, samme problem.

Køre nogle tykke start kabler for batteriet direkte til forstærkeren, for at udelukke dårlig forbindelse (køre med et 10mm kabel både til + og et kort et til stel), samme problem.

Hvis jeg køre højtalerne direkte over radioen, spiller de helt fint.
Jeg har ved siden af Alpinen er Pioneer TS-WX20LPA ( http://www.pioneer.eu/dk/products/archive/TS-WX20LPA/index.html ) Som har kørt over samme strøm- og phono kabel som forstærkeren nu er sat til uden problemer.

Håber der er nogle kloge mennesker der ude, men nogle gode råd til hvad der er galt, og hvad jeg evt kan prøve for at få det til at spille ordenligt smiley




Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Forstærker spiller urent
  • #1   5. okt 2012 Har du tjekket om delefiltrene er slået fra, så du får fuldtone igennem til alle højtalerne??

  • #2   5. okt 2012 Har prøvet på både OFF, LP og HP, På LP er det ikke så slemt (ikke så dårlig lyd, men stadig ringere end via radioen alene) men på de andre lyder det stadig af bæ smiley

  • #3   5. okt 2012 Hvordan har du trukket dine kabler..? Hvilke kabler i hvilken side...? Vær opmærksom på at alle kabler sidder rigtigt på højttalerne og forstærker så + til + og - til - så de ikke er faset forkert. Bare en højttaler er faset forkert så lyder alt af lort.

  • #4   5. okt 2012 + i venstre side,
    Højtalere, phono og desværre Remote i højre side.
    Har tjekket og dobbelt tjekket + og - på både højtalere og forstærker, og som sagt prøvet kun med og for højtalerne og derefter kun med de bagerste, samme problem


  • #5   5. okt 2012 Startkabler ... ?

    Og 10mm? Det er jo det mindste af det mindste.


  • #6   5. okt 2012 ?

    Det var kun for at udelukke dem der var trukket i bilen.
    Uden held.


  • #7   5. okt 2012 Nårh.

    Jamen prøv at jurstere på de forskellige parametrer der er .. LPF osv.


  • #8   5. okt 2012 Har prøvet både LP, HP og off på filter delen,
    Sat Input fra 0.2 til 4V
    Samme resultat


  • #9   5. okt 2012 Så er det nok en defekt forstærker.

  • #10   5. okt 2012 Er jeg efterhånden desværre også bange for smiley

  • #11   5. okt 2012 Så er det bare at håbe at bilens strømførende kabler også ligger i venstre side... For hvis dine phonokabler ligger i samme side som dem så kan det os være problemet.

  • #12   5. okt 2012 PoloSten

    Så vil han få generatorstøj og ikke mudret lyd.


  • #13   5. okt 2012 * Yes Im Arrogant * ville jeg også mene,
    og har prøvet at pille Phono stikkene fra, og tage et kabel direkte fra en mobil og til indgangen på forstærkeren.
    Så må desværre nok indse, at det var en dårlig handel jeg har lavet på den forstærker smiley


  • #14   5. okt 2012 Der kan godt være brændt nogle komponenter af i forstærkeren desværre.

  • #15   5. okt 2012 Ja det er os rigtigt. Prøv forstærkeren af i en anden bil og se hvad den siger der. Det kan være at den er i stykker.

  • #16   5. okt 2012 Har desværre ikke lige andre jeg kender der køre med sådan noget i deres bil, så må nok se om jeg ikke lige kan låne en af en jeg kender, der har en til at ligge, godt nok en Xsound, men kan da næsten kun være bedre hehe

  • #18   6. okt 2012 . husk at vis forstærkeren er over 800 watt kan problemet ligge i at dit batteri ikke er stærkt nok og du kan derfor mangle en kondensator. 1farad pr 1000watt.,. der efter skal du lige tjekke dine stel forbindelser. der hvor forstærkeren for stel fra.. har du slebet med sandpapir og kradset godt? og går ud fra at du trækker stel fra bilen? så skal du huske at give bilens batteri et ekstra stelkabel smiley af samme tykkelse som +kablet. sidst men ikk mindst.. er der en af højtallerne der rør noget metal får det osse stel og vil derfor prøve at spille modsat.. = lege microfon..

  • #19   6. okt 2012 alt der der med strøm osv, er ikke fejlen her..
    det kun ved hård belastning det vil vise sig, jeg går ud fra det forekommer ved alle lydstyrker?


  • #20   6. okt 2012 Tommy A:
    Forstærken er købt brugt, og synes efterhånden jeg har været alle indstillinger igennem.

    Nicolaj d:
    Der er kradset godt af ved stel punktet bag i.
    Har tjekket alle højtallere, og prøvet dem hver for sig, samme problem, og de spiller som sagt ganske fint via radion kun.

    alex s:
    Det spiller faktisk værst ved en lydstyrke på under 20 af 40, der over spiller det lidt bedre, men stadig noget ringere end radioen.

    Alle:
    Jeg prøver at få fat i en anden engang her i løbet af weekend og teste med, så må vi se hvad den siger til det.


  • #22   19. okt 2012 Jeg har nu fået smidt den lånte XSound forstærker i, og den spiller i hvertifald bedred end Alpinen, så må nok desværre også erkende, at Alpinen er købt defekt smiley

    Det skal siges at det ikke er en person her inde fra den er købt af (ved ik om han er her inde, men ikke købt her igennem)

    Så det hedder nok en ny forstærker her engang når der er penge til det igen, hvis jeg ikke bare nøjes med en radio i starten der har HPF og LPF indbygget (Tænker på en Pioneer DEH-8400BT)


  • #23   19. okt 2012 Havd med den 9800BT jeg har til salg? Den er lige et par tænder større og bedre end en 8400BT.

  • #25   20. okt 2012 Regner da stærkt med, at den kan lave LPF ud på Bas udgangen til min bas? smiley
    Og ja, de 4 højtalere udgange skal til at starte med, trække 4 højtalere smiley


  • #26   20. okt 2012 Har en aktiv sub, så det er der styr på smiley

  • #29   21. okt 2012 Tak for inpunts folkens smiley

    Tommy A, Rart med lidt mere viden på emnet, og så hvor lavt man skal sætte HPF til at kotte af smiley
    Og det giver da faktisk god mening, at det kræver lidt flere watt at rive de lave frekvenser igennem, end de højere. smiley

    OG jeg kan nemt høre, efter jeg har lånt den Xsound, som står på HPF, at mine højtalere kan spille højere, men stadig bedred end via min Bluapunkt HU.

    Så det bliver nok i første omgang til en ny HU, og valget ligger vidst rimelig fast på en Pioneer DEH-8400BT.
    Og så nok en forstærker til højtalerne senere hen, hvis det bliver nødvendigt smiley


  • #31   21. okt 2012 Du har vel brugt din sub udgang på din HU...? Den er nemlig uafhængig af HPF og LP Filter.

  • #33   23. okt 2012 Du har vel både en phono rear og sub udgang på din HU...? Hvis din sub ikke har sagt noget så kan det være fordi du har haft den på phono rear udgangen og har du cuttet bass og mellemtone af på højttaler udgangene vil subben ikke sige det store på phono rear udgangen.

  • #35   24. okt 2012 Nå okay.. ja hvis du har rear og sub i samme udgang så er det ikke nemt. Det er dog ikke optimalt. Du kan nøjes med den 4 kanals og koble den på rear udgangen. den har sikkert en LP/HPF knap på hvert af de to sæt udgange. Så er dit problem jo løst.

Kommentér på:
Forstærker spiller urent

Annonce