1.378 visninger
|
Oprettet:
Trække strøm i den ene side {{forumTopicSubject}}
Hej BG
Skal lige gøre mig helt klar på, når folk siger at man skal trække strøm til anlæg i en ene side mener man så at det KUN er pluskablet i den ene side og phono, remote, højtalerkabler i den anden, eller er et BÅDE pluskabel og remote i en ene side og phono og højtalerkabler i en anden side, for at undgå generatorstøj? Mvh nick
okt 2007
Følger: 88 Følgere: 110 Biler: 3 Emner: 276 Svar: 3.762
jun 2009
Følger: 76 Følgere: 122 Biler: 1 Emner: 8 Svar: 13.367
jul 2003
Følger: 21 Følgere: 19 Biler: 4 Emner: 47 Svar: 3.494
Vil man være sikker så lægger man strømmen for sig og og phono og højtallere for sig.
Køb evt nogle gode phono kabler med skærm så er man fri for at bøvle med generatorstøj.
jun 2009
mar 2006
Følger: 78 Følgere: 78 Biler: 10 Emner: 38 Svar: 783
Og jeg har aldtid smidt højtaler kablerne som det passede mig.
Remote har jeg forøvrigt altid ladet hænge ved Phono kablerne!
Essensen i dette emne er KØB ORDENTLIGE KABLER!
Det er SÅ vigtigt..især i en bil hvor der er så mange kabler på kryds og tværs.
Desuden så skal strømkablerne ligge i den side hvor bilens originale strømkabler er trukket, og phono i modsatte side, ellers er man ligevidt
God vind
aug 2009
Følger: 26 Følgere: 26 Biler: 1 Emner: 15 Svar: 640
Og i min bil er der trukket strøm i begge sider, så den regel kan du ikke bruge generelt
okt 2007
Fik at vide at højttaler kabler ikke er så følsomme som signalkabler og derfor gør det ikk så meget at de er ved siden af strømkabler..
Man kan jo heller ikk komme udenom at de er ved strømkabler.. Eller skal de trækkes den modsatte vej???
Rasmus C:
Ellers er det muligvis fordi du har kørt en sub som det eneste over forstærkeren hvilket ikke kan afspille højfrekvens strøj..
jun 2009
jun 2009
Rasmus C har i flere år deltaget i både EMMA og dB-drag, han er bestemt ikke uerfaren... og nej han har så vidt jeg ved ikke kun subwoofer på forstærkeren...
Højttalerkablerne er mindre følsomme med hensyn til støj... men ikke helt ufølsomme... Støjen resulterer ikke i en hyletone men kan resultere i susen i højttalerne, støj ved nummerskift på cd... osv...
Der er en risiko... Man kan ikke undgå at højttalerkablerne kommer i kontakt med strømkabler, men man kan mindske det så meget som muligt...
okt 2007
Ja okay.. Altså ved godt at kabler gør meget.. Slap for den sidste mini støj der var da jeg skiftede thansen kabler ud med audison.. Men lyder til mig mere som om man er heldig i sådan et tilfælde.. Eller tager jeg fejl? Ville aldrig montere strøm og phono i samme side om kablerne så er afskærmet af nasa.. haha
Ahhh ok, se folk bør jo bare sige det sådan.. Så giver det mening..
Så okay man skal bare prøve at holde dem så langt fra hinanden så muligt..
Hvad med sådan..
Højre side af bilen: strøm
Venstre side: phono
Fra døre til tag og så til forstærker: højttaler..
haha
jun 2009
Tja jeg ville ikke grine for jeg har faktisk set det gjort som du lige beskrev...
Trække strøm i den ene side