{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.631 visninger | Oprettet:

Indstilling af DLS anlæg. spiller ikke godt. hjælp. {{forumTopicSubject}}

hej har brug for hjælp . med indstilling af midt anlæg.

det drejer som et komplet DLS anlæg:)

DLS komponentset RS6 6.5
DLS R1070 coxialhøjtaler i hattehylde.
DLS Nordica 12" sub
DLS A4 forstærker til højtalerne
DLS CAD 11 til subben.
DLS 1 farad kontensator.
Bmw originalradio med cd.
hjemmelavet subkasse ca 32 liter. '

Det spiller slet ikke ordentligt. bassen er ikke dyb, med slag.
mere sådan rungene og meget træls at høre på.

højtalerne kan ikke spille ret højt før de forringer.

har skruet lidt på forstærkerne. i hz og det. men hvad skal jeg sætte dem på.

håber der er en venlig sjæl der vil hjælpe med midt problem.
på forhånd tak smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Indstilling af DLS anlæg. spiller ikke godt. hjælp.
  • #1   29. okt 2012 Passer kassen til din bas ? er det ordentlig afstivet ? Jeg havde lignende problem med min bas, jeg pillede enheden ud og beklædte hele indersiden af kabinettet med lyd dæmpningspap og hold da kæft en forskel det gjorde

• #2   29. okt 2012 Den er lavet af 22 mm plyfferplade. ikke afstivning andet end mange skruer og silikonefuge til tætning. ingen lyddæmpnining i den.

tror du det vil hjælpe.
    er det bare noget man klistrer på indersiden af kassen smiley

• #3   29. okt 2012 ja. lyddæmpningspap fra harald skrald. Det kan gøre mirakler i lyden, giver markant mere ro i lyden hvis man kan sige det sådan, det tager en halv time til en time og det er bestemt det værd

• #4   29. okt 2012 okay tak, det prøver jeg.

er meget træt af. det runger sådan. meget flad bas vis man kan sige det sådan.
    slet ikke de slag det giver i andres anlæg. smiley

• #5   29. okt 2012 så som vejledende ville jeg få bassen til at spille fra 80 hz og ned og resten fra 80 hz og op

• #6   29. okt 2012 okay. det prøver jeg.

der er også en der hedder subsonic. det er den man kan høre størst forskæl i.
    er det den du mener. der skal være på 80 ca smiley
    og højtalere fra 80 og op. smiley

• #7   29. okt 2012 Nej, den ville jeg sætte på 25 ca. Det derunder hører du ikke rigtig og det tager rigtig meget krudt fra forstærkeren. Det er dit lowpass filter der skal stå på 80 på forstærkeren til subben. Den til resten af højttalerne ville jeg sætte HPF (High Pass Filter) til 80

• #8   29. okt 2012 Men det er kun vejledende. så ville jeg justere lidt ud derfra

• #9   29. okt 2012 ja det prøver jeg.
    mange tak skal du have. smiley

så er vi .

ellers kontakter jeg dig nok.

• #10   29. okt 2012 Lyt til Tim - det er ok retningslinjer det der smiley

Et andet problem kan måske være at du har vendt nogle faser forkert, altså sat plus og minus forkert nogle steder, det vile give et meget mudret lydbilled og megt af basslyden vil forsvinde, samt at højtalere ik vil lyde til at spille særligt højt før de forvrænger...

• #11   29. okt 2012 PSA : hvad mener du med pluds er sat forkert.

men noget andet.

Den A4 forstærker kan man ikke se hvordan man skal sætte + og - lineudgang på. der står kun right Left. hvad er plus og minus på dem.
    har det noget at sige smiley

• #12   29. okt 2012 det har meget at sige. det gør om højttaleren slår fremad eller bagud og bagud giver ofte en diffus lyd men desværre også forvrænget

• #13   29. okt 2012 Linieudgangene er ikke plus og minus, det er højre og venstre, så dem skal du ikke bekymre dig om...

Jeg mener at hvis du har sat plus og minus omvendt på, på en eller flere af enhederne, så laver det noget værre rod i lyden...

Nu når du har den originale HU i, må jeg gå ud fra du har en hi/low converter på, og hvis du har sat plus og minus forkert på nogle af tilkoblingerne dertil, vil det højst sandsynligt give samme problem...

• #14   29. okt 2012 har en hi/low converter. på. sat på højtalerkablerne.

men er der nogen måde man kan se hvad der er pluds og minus på dem.

er nemlig forskællige farver. smiley

• #15   29. okt 2012 Hehe ik sådan rigtigt...

Du kan sætte de originale højtalere i og sætte et 9v batteri, eller lign, på ledningerne omme bagi, hvis du så sætter plus fra batteriet på plus kablet og minus på minus, så skal højtalere bevæge sig udaf...

på den måde kan du finde ud af hvilken ledningsfarve der er plus og hvilken der er minus...

• #16   29. okt 2012 kommer lige til at tænke, men er ik sikker på om det kan lade sig gøre, men med et voltmeter, kan du måske måle noget spænding på de højtalerlednigner, når anlæget spiller...

Ved sgu bare ik om voltmeteret kan opfatte det smiley

• #17   29. okt 2012 det burde bare spille, men eneste ting jeg ser som et problem for dig, det er kabinettet til den 12" det ikke ret stort da, kører du trykkammer eller lukket?

noget helt andet, hvor sidder dine baghøjttalere?

for sidder de i hattehylden, så har du dælme et problem hvis du ikke ar hul ind i bilen andre steder.

så kommer subben til at trække dine baghøjttalere som en slags slave enheder.

• #18   29. okt 2012 hvis det var mig ville jeg KLART lave et større trykkammer kabinet, 50L ca, det kan LIGE gå så ender du på 0,76 i Q

det man ønsker at ramme er 0,707, der får man mest ydelse ud af enheden, men så skal kabinettet være 65L

det kabinet du har i nu, HVIS det er trykkammer, så ligger vi på et Q på systemet på 0,87 det er ALT for højt, og der er alt for meget kompression på bagsiden af enheden, så det eneste den kommer til er at forvrænge når den får noget vandring på.

kabinettet skal ses som en slags fjeder der skal styre enheden og hvordan den arbejde

er det for lille, så bliver trykket for stort og du får forvrængning. er kabinettet for stort, så får du en totalt slap bas, hvor du ikke har noget modhold på enheden, og du risikerer at enheden banker i bund og smadrer svingspolen

• #19   29. okt 2012 er en 32 liter lukket..

der er skihul i sæderne bag i.

her er min enhed.
    der anbefaler de 30-33 liter lukket. smiley

• #20   29. okt 2012 det er sgu for lille, det er helt sikkert, selvom DLS skriver det skal være sådan, så er det altså ikke altid deres kabinet foreslag er lige vellydende, trust me

købte engang nogle enheder som KUN kunne spille i lukket kabinet ifølge DLS, men når man så regnede enhedens EPB ud, så kunne den faktisk kun spille i basrefleks

• #21   29. okt 2012 når okay. hvad ville du så gøre med sådan en her. kan det hjælpe med en port i smiley

• #22   29. okt 2012 ville sådan en her være god til den. så http://www.autobixen.dk/shop/sinuslive-lg30-42961p.html

• #23   30. okt 2012 den er da bedre, men du skal helt sikkert forbedre det kabinet

Kommentér på:
Indstilling af DLS anlæg. spiller ikke godt. hjælp.

Annonce