{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.123 visninger | Oprettet:

Subwoofer {{forumTopicSubject}}

Hej BG

Jeg havde 2 stk. DLS Subwoofer i min bil og de spillede rigtig godt og gav et godt tryk i bilen som kunne mærkes.
Nu har jeg så købt en Pioneer Subwoofer på 1200W som skal være den som markere igennem i bilen og hvor DLS'erne holder sig i baggrunden. Har fået special lavet en ny kasse til dem alle 3 med skille spor så de alle har det rette litermål.
Mit problem er at jeg slet ikke er tilfreds med trykket i bilen nu da det er faldet voldsomt for ikke at sige næsten forsvundet ihvertfald i sammenligning af hvad det var før.

Nogle gode forslag? :).

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Subwoofer
  • #1   15. nov 2012 lav en ny udmåling af kabinetterne med Thile small.

men hvad er det du vil?
    skal de spille i forskellige Hz områder ?

• #2   15. nov 2012 Har sørget for indstillingen.
    Mit problem er at uanset hvad er der ikke noget tryk i bilen.
    Havde håbet nu hvor jeg havde 3 subwoofers ville det sparke mere røv, men tværtimod er det blevet dårligere.

• #3   15. nov 2012 hvilken kabinetter har du bygget. og er enhederne i seperate kabinetter.
    er det portet eller lukket

• #4   15. nov 2012 kommer jo lidt an på hvad de bliver fødet med....nogle skal ikke ha så meget power for at gi et ordentlig tryk, hvor andre skal ha væsentlig mere for at rykke sig

• #5   15. nov 2012 Pioneer er lukket og DLS er portet.
    Der er forstærker på 1200W til Pioneer og en til DLS'erne som til sammen er på 800W

• #6   15. nov 2012 det kommer jo også an på om han er gået fra portet kabinetter til at bygge lukket kabinetter... det ændre også på hvor villige de er til at flytte luft. eller om enhederne sidder i samme kabinet og udligner hinanden. der kan være mange fejlgrupper

• #7   15. nov 2012 har du modelnummer på forstærkeren....kan være den er opgivet til max watt...du skal kigge på RMS watt

• #8   15. nov 2012 hvorfor har du bygget Pioneeren i et lukket kabinet når det er den du vil have til at spille fremtræden?
    hvor store er enhederne og hvor mange liter er de enkelte kamre, og hvilken Hz er de tunet ind til

• #9   15. nov 2012 har du haft den samme forstærker på dine DLS efter ombygningen . for så er det ikke dine forstærker der er problemet men kabinetterne eller kabeltrækket

• #10   15. nov 2012 kan jo sagtens være forstærkeren til pioneeren der er for lille hvis det er 1200 musik watt den er på....mens subben er på 1200watt RMS.....eller den er koblet forkert(dobbelt svingspole)

• L H
    L H Tilmeldt:
    mar 2011

Emner: 1 Svar: 198
    #11   15. nov 2012 Manglende output efter man har rodet med anlægget skyldes ofte. at enhederne spiller ude af fase. Det kunne være værd at efterse hvordan du har forbundet enhederne.

• #12   15. nov 2012 det har du helt ret i.. men hvis allerede han har lydtab i DLS enhederne i forhold til før så er der jo et eller andet der fejler i konstruktionen af kabinetet.. og så en pioneer der skal kæmpe med et lukket kabinet og samtidig kunne spille i forgrunden af 2 stk der spiller i portet kabinetter. det er ikke helt sansynligt.
    problemet kan også ligge i at hans kabler ik er tykke nok eller hans bil ikke kan levere strømmen.. du har vel en kondensator på ?

• #13   15. nov 2012 Lukkede og portede kasser samtidig? Wow hvem har givet dig den retarderede idiotiske idé??? DET KAN NEMLIG VÆRE DIT PROBLEM.... Og hvorfor køre med subs af forskellige mærker og typer??? det er da helt ude i hampen det der...

• #14   16. nov 2012 U W D: Der er ikke blevet rørt ved indstillingerne - De står på samme måde, da jeg kun havde dls'erne sat i. - og det var en lukket kasse. - også fik jeg bygget en ny kasse, hvor jeg kiggede på nettet, og fandt antal liter de skulle have - men der stod ingenting om, de skulle være åbne eller lukket, så jeg lavede et hul i dls'erne's kasser, og det gav en bedre lyd/bass. - men dls'erne sad på en forstærker som var monteret bag på basskassen (den gamle) - og nu sidder den på de på en større forstærker - så kan ikke selv se hvad problemet er..

Men Pinoneeren spiller skide godt og danner også et tryk, men spørgsmålet er bare, hvis vi laver et nyt hul, om den så vil danne et bedre tryk ?

Lars H: Jeg har tjekket alle kablerne igennem - og der er ikke noget som skulle være forkert - alt sidder som det skal, og kablerne er "21mm" (de store fede ledninger) - Og jeg har ingen kondensator på lige nu, men kan godt montere den, men tvivler på at det vil hjælpe, men det er et forsøg værd og prøve og montere den, men igen... Det jeg er ude efter, at jeg vil have mere TRYK på.. så vi mænd kommer i bukserne på forsædet! smiley

Cody: Jeg har selv lavet hul på 2 af dem, og det hjalp for DLS'erne - men de var bygget til at være lukket hele vejen rundt. - og hvorfor jeg kører rundt med forskellige "mærker" er fordi, jeg håbede på at den nye vil danne meget mere tryk

• #15   16. nov 2012 og btw Cody, det var ligesom at DLS'erne ikke kunne trækket vejret i kassen, derfor lavede jeg et hul i dem, og nu spilller de også bedre, og de spiller bedre end før ( i den nye kasse )

• #16   16. nov 2012 Alexander n

Du har lavet hul i kasserne??? Du vel for helvede lavet rigtige porte og ikke bare et hul... for så tror da fanden du ikke har noget tryk... I stedet for at fucke SÅ meget op som du har indtil videre... Hvorfor så ikke lave tingene korrekt... Portede kasser skal af gode grunde være større end lukkede... Tager du et lukket kabinet som passer til enheden, og laver en port i den, vil tuningsfrekvensen helt naturligt blive for høj... i et sådan tilfælde vil det føles som om der ikke rigtig er noget tryk... Nyt grej giver ikke bedre lyd... hvis du ikke kan få ordentlig lyd ud af det grej du har i forvejen får du ikke mere tryk eller bedre lyd ud af at købe nye enheder... og slet ikke hvis du ikke kan finde ud af at lave en korrekt portet kasse...

Det der forhindrer dig mest i at få ordentligt tryk fra dine DLS enheder er ikke dit udstyr,.. det er dig selv... Sæt dig ind i tingene...

• #17   17. nov 2012 Cody: kan du så svare mig på, at bassen (dls'erne) er blevet bedre, efter vi lavede et hul i dem end den var i lukket kasse. - og vi fik en til at lave kassen, efter enhederne's liter mål. - men dls'erne var "døde" i den lukkede kasse, så der tog vi et kop-bor på omkring 50mm - og der blev det bedre. - men pointen er jo bare.. om det er forstærkeren som ikke er stor nok til at trække dem, eller hvad nu det er. da alle indstillingerne er sat rigtig, og ledningerne sidder også rigtig.. - men dls'erne spiller bare ikke nær så meget bass som i den gamle kasse jeg havde. - men der var de også koblet til en "mono-block" forstærker fra LF-Audio (i basskassen) - for jeg har jo 3 forstærker i nu - hvor Pinoneer'en har en forstærker for sig selv - og dls'erne på en - også højtalerne går via den sidste forstærker.

• #18   17. nov 2012 De spiller bedre fordi du søger en anden lyd end du får fra en lukket kasse... Oven i det er enhederne nok mest egnet til Portet konstruktion...

Men, og dette er ikke for at svine dig til, det du har lavet er mildt sagt noget lort... Hvilken forstærker du har på er lidt ligegyldigt så længe du ikke har lavet kabinettet ordentligt... I stedet for at bekymre dig om forstærker og indstillinger, så lad mig give dig et forslag til subkasser til dine DLS'er, hvor du vil få mere tryk end du har nu uden at ødelægge lydkvaliteten.... Oven i det bliver din pioneer enhed overflødig...

Jeg behøver ikke engang høre dit anlæg for at kunne sige at det på ingen måde lyder godt.. (Ja så kan du tro jeg er arrogant men det er sandheden)

Desværre bor du i Jylland, det havde været nemmere at vise dig fejlene i det du gør, Måske også mere overbevisende... Hvis det var kunne jeg bygge anlægget op for dig, og så vil jeg garantere du ikke ville mangle lydtryk...(Og det vil lyde godt samtidig)

• #19   17. nov 2012 Cody: Jeg ved udmærket godt, at du er ude for at hjælp mig, og forsøger kun at forklar os hvad vi skal gøre osv.

men okay.. jeg havde bare troet at det var forstærkerne som var for små siden den ikke kunne "trykke" af - men hvad vil du sige at vi skal gøre, for at få det forbedret ?

• #20   17. nov 2012 Er fuldstændig enig med cody

Væk med pioneeren og så lav en ordentlig kasse til de 2 DLSer!

Prøv med at linke til hvilke dls enheder du har og hvilke forstærkere du har

• #21   17. nov 2012 Som bjarke er inde på... vil du have mest ud af dine subwoofere så dropper du den pioneer enhed, eller dropper de 2 dls'er... Og så sørger du for at lave et kabinet der er afstemt korrekt, med port... En port er altså en form for RØR, ikke et tilfældigt hul i en kasse... For at hjælpe med udregning af kabinet kræver det jeg ved præcist hvilke enheder der er tale om...

Når kabinettet er udregnet = Litermål, portstørrelse osv. Så skal vi lige se på hvilken bil du har, Er det en sedan skal kassen udformes anderledes, (Måske endda ændres helt til et Båndpass kabinet, Er det en hatchback vil de fleste kabinet konstruktioner fungere... I en stationcar, skal du specielt kigge på placering af kabinet og enheder...

Godt lydtryk er meget mere end subwoofere og større forstærker... Skal du virkelig have grejet til at levere noget Bass så kræver det at du tager højde for flere ting end Watt og liter...

• #22   18. nov 2012 Nu har vi taget fat i den gamle kasse, og der kom det vi ledte efter.. og nu køber vi en ny Pinoneer - så vi har 2 af dem

• #23   18. nov 2012 What?? Sig mig ignorerer du bare det der bliver skrevet? Det er jo idioti det du har gang i... Hold dog op med at spilde flere penge... Hvis du ikke kan få dine DLS'er til at yde ordentligt får du heller ikke de pioneers til at yde ordentligt... og kom så med info på de enheder... Hvilke enheder er der præcist tale om? Og hvorfor vil du absolut have de pioneers i bilen? Håber da det er for at erstatte DLS'erne... fordi du er direkte retarderet hvis du tror du får et godt resultat af at kører dem sammen med...

• #24   19. nov 2012 Ja igen, som andre forespørger, hvilke DLS enheder er det? Der er jo himmelvid forskel på deres enheder smiley

Og hvilken forstærker er det du har til at trække dem?

og igen, hvad er det for en bil?

Hvis du ik kan komme med den info, kan INGEN fortælle dig hvad der er galt med dit anlæg, udover inkompetence fra montøren, no offence smiley

Kommentér på:
Subwoofer

Annonce