1.123 visninger
|
Oprettet:
Subwoofer {{forumTopicSubject}}
Hej BG
Jeg havde 2 stk. DLS Subwoofer i min bil og de spillede rigtig godt og gav et godt tryk i bilen som kunne mærkes.
Nu har jeg så købt en Pioneer Subwoofer på 1200W som skal være den som markere igennem i bilen og hvor DLS'erne holder sig i baggrunden. Har fået special lavet en ny kasse til dem alle 3 med skille spor så de alle har det rette litermål.
Mit problem er at jeg slet ikke er tilfreds med trykket i bilen nu da det er faldet voldsomt for ikke at sige næsten forsvundet ihvertfald i sammenligning af hvad det var før.
Nogle gode forslag? :).
mar 2007
Følger: 20 Følgere: 19 Emner: 57 Svar: 269
men hvad er det du vil?
skal de spille i forskellige Hz områder ?
nov 2008
Følger: 6 Følgere: 5 Emner: 1 Svar: 7
Mit problem er at uanset hvad er der ikke noget tryk i bilen.
Havde håbet nu hvor jeg havde 3 subwoofers ville det sparke mere røv, men tværtimod er det blevet dårligere.
mar 2007
er det portet eller lukket
mar 2012
Følger: 13 Følgere: 12 Biler: 1 Emner: 6 Svar: 34
nov 2008
Der er forstærker på 1200W til Pioneer og en til DLS'erne som til sammen er på 800W
mar 2007
mar 2012
mar 2007
hvor store er enhederne og hvor mange liter er de enkelte kamre, og hvilken Hz er de tunet ind til
mar 2007
mar 2012
mar 2011
Emner: 1 Svar: 198
mar 2007
problemet kan også ligge i at hans kabler ik er tykke nok eller hans bil ikke kan levere strømmen.. du har vel en kondensator på ?
jun 2009
Følger: 76 Følgere: 122 Biler: 1 Emner: 8 Svar: 13.367
nov 2008
Men Pinoneeren spiller skide godt og danner også et tryk, men spørgsmålet er bare, hvis vi laver et nyt hul, om den så vil danne et bedre tryk ?
Lars H: Jeg har tjekket alle kablerne igennem - og der er ikke noget som skulle være forkert - alt sidder som det skal, og kablerne er "21mm" (de store fede ledninger) - Og jeg har ingen kondensator på lige nu, men kan godt montere den, men tvivler på at det vil hjælpe, men det er et forsøg værd og prøve og montere den, men igen... Det jeg er ude efter, at jeg vil have mere TRYK på.. så vi mænd kommer i bukserne på forsædet!
Cody: Jeg har selv lavet hul på 2 af dem, og det hjalp for DLS'erne - men de var bygget til at være lukket hele vejen rundt. - og hvorfor jeg kører rundt med forskellige "mærker" er fordi, jeg håbede på at den nye vil danne meget mere tryk
nov 2008
jun 2009
Du har lavet hul i kasserne??? Du vel for helvede lavet rigtige porte og ikke bare et hul... for så tror da fanden du ikke har noget tryk... I stedet for at fucke SÅ meget op som du har indtil videre... Hvorfor så ikke lave tingene korrekt... Portede kasser skal af gode grunde være større end lukkede... Tager du et lukket kabinet som passer til enheden, og laver en port i den, vil tuningsfrekvensen helt naturligt blive for høj... i et sådan tilfælde vil det føles som om der ikke rigtig er noget tryk... Nyt grej giver ikke bedre lyd... hvis du ikke kan få ordentlig lyd ud af det grej du har i forvejen får du ikke mere tryk eller bedre lyd ud af at købe nye enheder... og slet ikke hvis du ikke kan finde ud af at lave en korrekt portet kasse...
Det der forhindrer dig mest i at få ordentligt tryk fra dine DLS enheder er ikke dit udstyr,.. det er dig selv... Sæt dig ind i tingene...
nov 2008
jun 2009
Men, og dette er ikke for at svine dig til, det du har lavet er mildt sagt noget lort... Hvilken forstærker du har på er lidt ligegyldigt så længe du ikke har lavet kabinettet ordentligt... I stedet for at bekymre dig om forstærker og indstillinger, så lad mig give dig et forslag til subkasser til dine DLS'er, hvor du vil få mere tryk end du har nu uden at ødelægge lydkvaliteten.... Oven i det bliver din pioneer enhed overflødig...
Jeg behøver ikke engang høre dit anlæg for at kunne sige at det på ingen måde lyder godt.. (Ja så kan du tro jeg er arrogant men det er sandheden)
Desværre bor du i Jylland, det havde været nemmere at vise dig fejlene i det du gør, Måske også mere overbevisende... Hvis det var kunne jeg bygge anlægget op for dig, og så vil jeg garantere du ikke ville mangle lydtryk...(Og det vil lyde godt samtidig)
nov 2008
men okay.. jeg havde bare troet at det var forstærkerne som var for små siden den ikke kunne "trykke" af - men hvad vil du sige at vi skal gøre, for at få det forbedret ?
nov 2007
Følger: 50 Følgere: 51 Biler: 3 Emner: 31 Svar: 422
Væk med pioneeren og så lav en ordentlig kasse til de 2 DLSer!
Prøv med at linke til hvilke dls enheder du har og hvilke forstærkere du har
jun 2009
Når kabinettet er udregnet = Litermål, portstørrelse osv. Så skal vi lige se på hvilken bil du har, Er det en sedan skal kassen udformes anderledes, (Måske endda ændres helt til et Båndpass kabinet, Er det en hatchback vil de fleste kabinet konstruktioner fungere... I en stationcar, skal du specielt kigge på placering af kabinet og enheder...
Godt lydtryk er meget mere end subwoofere og større forstærker... Skal du virkelig have grejet til at levere noget Bass så kræver det at du tager højde for flere ting end Watt og liter...
nov 2008
jun 2009
dec 2003
Følger: 88 Følgere: 113 Biler: 9 Emner: 42 Svar: 6.598
Og hvilken forstærker er det du har til at trække dem?
og igen, hvad er det for en bil?
Hvis du ik kan komme med den info, kan INGEN fortælle dig hvad der er galt med dit anlæg, udover inkompetence fra montøren, no offence
Subwoofer