{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.705 visninger | Oprettet:

Antenne problemer passat 3BG {{forumTopicSubject}}

Hey folkens...

Nu har jeg efterhånden prøvet alt for at få min antenne til at fungere optimalt på min passat variant.

Jeg har monteret en antenneforstærker, monteret ny antenne samt renset gevindet på taget af bilen. Jeg har stadig ekstremt svært ved at finde signal. Kan ikke engang høre P3 på vej mod jobbet, hvor der i alle andre biler er fin dækning hele vejen.

Min bil er fra fabrikken født med noget original vw navigation, så der sidder sådan en lille boks oppe på taget, hvor antennen er monteret i.... Kan denne være helt iret indeni, eller andet så forbindelsen er dårlig ned til radioen??

Er ved at være lidt lost, og meget frustreret over ikke at kune høre radio.. smiley

Håber på lidt hjælp.. På forhånd tak.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Antenne problemer passat 3BG
  • #1   27. nov 2012 Har du skiftet det originale VW-system ud?

  • #2   27. nov 2012 Ja ? Har det noget at sige ? smiley

  • #3   27. nov 2012 Ja...
    Der sidder med stor sandsynlighed en aktiv antenne-forstærker, som skal aktiveres. Dette gøres via en ACC/rem, som normalt kommer fra det oprindelige anlæg, men i og med at det er skiftet, er det ikke sikker at den pågældende ledning er koblet til.

    En anden mulighed er at du skal have en impedans-tilpasser på, da "universal" anlæg benytter en anden antenne-impedans end det oprindelige.
    En "antenne-forstærker" er et begreb som forvirrer meget, da det dækker over forskellige ting, og ikke altid har til opgave at "forstærke" signalet, men oftest "impedans-tilpasse" det.
    Der findes 3 forskellige slags, og at du kun har prøvet med én type, siger nærmere noget om manglende vejledning/udbud.

    Hvis du har et sted i nærheden der beskæftiger sig med sådan noget, og som rent faktisk ved en smule om det, så skulle det ikke tage lang tid at fixe...


Kommentér på:
Antenne problemer passat 3BG

Annonce