{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.061 visninger | Oprettet:

Android Bluetooth {{forumTopicSubject}}

Hej

Jeg har en Android telefon som jeg lige har fået et tdc play abb. til. Jeg i forvejenen monteret telefonen i forruden da jeg i flere år har brugt den som GPS.

Jeg vil nu gerne bruge min telefon som musikafspiller, da jeg ikke har købt en cd i årevis. Min nuværende radio har hverken aux input eller bluetooth, så skal ud og have en ny radio.

Skal jeg gå efter noget aux input eller skal jeg gå efter bluetooth. Hvis det skal være aux input jeg vil helst have i røven af radio'en, da jeg gerne vil lave en skjult installation.
Hvor let er det bluetooth og virker det så snart jeg har sat mig ind i bilen?

Mvh

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Android Bluetooth
  • #1   7. dec 2012 Jeg har en JVC i min, det funker bare smiley
    Når bluetooth er tændt i telefonen, forbinder den automatisk med HU og jeg skal bare sætte musik på smiley
    Ligeså nemt som at bruge Aux, du slipper bare for ledninger osv

• #2   7. dec 2012 har prøvet den billigste xsound 2 din med bluethoot, det virkede ganske udemærket og connectede automatisk efter første parring, men sluger en hel del strøm, men opkaldende kom også ind over og der fik jeg afvide at folk ikke kunne høre hvad jeg sagde så godt, så nok også en ide med en ekstern microfon hvis du har tænkt dig at bruge den som mere end bare "mediecenter" smiley

• #3   7. dec 2012 Vil anbefale at du vælger aux input da de radioer med BT jeg har hørt mest af alt lyder som en mobil håndfri når man afspiller musik gennem BT forbindelsen

• #4   7. dec 2012 Cool!

Fungere det sådan at den overføre lyd via bluetooth, eller overfører den en mp3 som radio'en så afspiller?

• #5   7. dec 2012 Der er oplader i telefonen, når den sidder i bilen.

Hvad synes i andre om lydkvalitet i bluetooth kontra aux?

Det bliver absolut ikke et 10.000,- anlæg der kommer til at side i bilen. Men bare en radio og to højtalere af okay kvalitet.

• #6   7. dec 2012 man kunne godt høre forskel på lyden, men det var ikke det vilde.. du for bedre lyd ud af AUX og også en lidt mere stabil forbindelse smiley

• #7   7. dec 2012 Bluetooth er da at foretrække? Nogle vil påstå at kvaliteten over BT er ringere, men det er så kun fordi de så har prøvet noget gammelt lort engang. I starten var lyden over BT utrolig ringe, men i dag med stereo A2DP over BT så er kvaliteten den samme som via et kabel. (A2DP giver mulighed for lyd med fuld båndbredde).

Jeg har BT audio streaming i min bil, det var standard da jeg købte den. Der foregår således:

Jeg går hen til bilen, jeg åbner og sætter mig ind og starter, bilens BT registrere at min telefon er i nærheden og laver en forbindelse, trykker så på "media" på mit rat og over på BT, den begynder så at afspille mit musik som ligger på telefonen, jeg køre så afsted.

Om det kan fungere på samme måde ved dig kommer jo an på din telefon og den radio du vil købe. Men det burde være noget i samme stil. Der er ingen forskel på lydkvaliteten i min bil om jeg afspiller via BT, CD eller via en USB stick, dog er det også infinity der sidder i bilen, så det er også kvalitet.

Vælger du BT løsningen så køb noget KVALITET og vær sikker på der understøttes "stereo A2DP". Måske hvis du endda kan teste radioen i en butik (demo stander) så ville det være endnu bedre, så du direkte kan høre kvaliteten over BT.

• #8   7. dec 2012 Jeg har god kvalitet med bluetooth, ok bas osv smiley Mener ikke at det er dårligere fordi det er over bluetooth smiley
    Jeg bruger telefonens musikafspiller, vælger en sang og så kommer den ud af højtalerne smiley
    Der fulgte ekstern mikrofon med til min JVC, så nu kan jeg også snakke håndfri smiley Det fungerer også godt! Afbryder musikken når nogen ringer, og starter igen når der er lagt på smiley

• #9   7. dec 2012 Det er en efterhånden oldnordisk telefon jeg har, en HTC desire HD. Godt nok en top model, men en 2010 topmodel. Har det noget at sige angående kvalitet?

Hvad vil i forelså af radio. Jeg er ligeglad med display's, smarte farver, fjernbetjening, aftagning af front. Dog skal der bare være bluetooth og gerne aux indgang i røven hvis bluetooth desværre ikke spiller 100%

• #10   7. dec 2012 hvis du vil køre over bluetooth, så skal din android være version 3.0 ICS eller højere, da den ellers ikke understøtter ret god kvalitet over bluetooth, men er det iorden så kører det fint.
    jeg kan ikke høre forskel, dog kan acid! soundmod fobedrer det en del.

• #11   7. dec 2012 Der er kun standard android 2.3.5 på den, men kan sagtens roote den og smide ICS på den.

• #12   7. dec 2012 Hvad siger I til en JVC KD-SD80BT

Den er på tilbud til 1500,- og er på lager i den lokale thansen

http://www.thansen.dk/product.asp?c=8039258253&n=-2100663142&pn=-867859805

• #13   7. dec 2012 Dennis G:
    Tag ned og prøv den.. Det der Bluetooth har det ikk altid med at virke som det burde.. Lidt fordi der findes så mange forskellige android udgaver og sku ikk altid producenten laver en ordentligt bluetooth driver..

Men den har aux.. Og hvis bluetooth virker som det skal så er den jo fin nok.. smiley

android 2.3.5 levere helt fint lyd, man skal bare ind og rode med et par ting på nogle..

• #14   7. dec 2012 Jeg har en pioneer deh-8400bt i bilen, og det virker bare med min s3 både med afspilning og med opkald, har ikke oplevet nogle problemer endnu...

• #15   7. dec 2012 Jeg har denne
    http://carsound.dk/produkt.asp?id=12602&pk=&produkt=JVC_KD-X50BT_Autoradio

Kan ikke se hvad den 5-600 kr dyrere kan smiley Den har dog ikke Cd, men som du selv siger, er der sjældent brug for cd smiley

• #16   7. dec 2012 Jacob K, det er da snedigt, troede bare slet ikke man kunne blive fri for CD. Jeg køber da helt sikkert den uden CD til næsten halv pris.

• #17   7. dec 2012 Der er godt nok mange forskellige farver på displayet at vælge imellem, men det er nu meget rart at kunne vælge den der passer en bedst smiley
    Den har ikke aux på bagsiden, men der har den Usb, hvor du jo også kan tilslutte telefonen smiley Jeg har mit usb kabel trukket igennem handskerummet så det er pænt skjult smiley

Efter jeg havde købt den hos carsound, blev jeg gjort opmærksom på at den fandtes langt billigere på ebay, så det er da værd at undersøge smiley (Hvis du kan leve med den lidt længere leveringstid) smiley

• #19   7. dec 2012 På et af billederne her, ligner det at der er et lille lyserødt mini jack i røven af den, er det ikke aux in?
    http://carsound.dk/produkt.asp?id=12602&pk=&produkt=JVC_KD-X50BT_Autoradio

Min erfaring af pakkepost fra england er super, plejer sjældent at tage en hel uge. Tror jeg bestiller den.

Tak for hjælpen alle sammen. Skriver igen, når jeg ikke kan finde ud af at få det til at virke smiley

• #20   7. dec 2012 Det er til tilslutning af den eksterne mikrofon der følger med smiley
    Ved ikke om du kan bruge stikket som aux smiley

Kommentér på:
Android Bluetooth

Annonce