{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.288 visninger | Oprettet:

Toslink kabel, forskel? {{forumTopicSubject}}

Hej BG.

Jeg håber at der sidder nogen der reelt VED noget om det, udfra egne tests, og som kan gøre mig lidt klogere...

Jeg overvejer at benytte optisk overførsel til min DAC, da jeg desværre har lidt "switch-støj", som kun kan fjernes via en galvanisk adskillelse (USB isolator på vej)
Da jeg alligevel har toslink ud, og in på min DAC, har jeg kraftigt overvejet at give det et forsøg.

Hvad er jeres erfaringer med billige vs dyre toslink kabler?
Vi snakker en overførsels-afstand på 3 meter, og et alm 44.1/16 stereo signal.

Håber i kan hjælpe, for aner intet om det, når det kommer til den slags....

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Toslink kabel, forskel?
  • #1   26. dec 2012 Altså det som jeg har af erfaring med dyrere kontra billige toslink kabler er bla. Kvaliteten på stikkene samt hvor blødt kablet er. Da det jo er lysleder er det en del sværere og forstyrre end et almindeligt "signal" kabel. Prøv først med et af de billige, og se om støjen stadig er der. Som sagt, min erfaring er blandt hifi produkter med rotel forstærkere som trækker en del strøm, og også sender støj fra de std. Kabler der følger med.

Håber det hjalp lidt på det smiley

• #2   26. dec 2012 Og 3 meter er ikke så voldsomt et kabel træk smiley så der skulle ikke være de store problemer.

• #3   26. dec 2012 Tak for dit input.
    Har lagt mærke til at de billige ofte ikke er så fleksible som de dyrere, så det er også værd at tage med.
    Mht til støjen, så forsvinder den med garanti, hvis jeg kører optisk. Problemet lige nu er at jeg har en intern stel-sløjfe forsaget af min swithmode strømforsyning, som ryger med på linie-udgangen.

Min største frygt mht til billige toslink kabler er at de forsager jitter, men dog uden at jeg ved det.

Vil gerne undgå at prøve med forskelle slags.
    Bilen er skilt ad i atomer, sæder, paneler osv afmonteret, og kabeltrækket i gang... Så det skal ikke være noget der skal trækkes om efterfølgende...

• #4   26. dec 2012 Som Henrik T skriver, er det jo et lysleder kabel. Du burde ikke høre forskel på dyre og billige toslink kabler, og slet ikke på den korte afstand. På traditionelle signal kabler ligger forskellen jo typisk i isoleringen af kablet, hvilket med gamle kabler giver god mening.

De dyrere toslink kabler er som regel noget nemmere at arbejde med, grundet blødere gummi...

• #5   26. dec 2012 Glemte at nævne at ved dyrere kabler er der også mere skærm på, men som sagt, jeg tror ikke på det gør en forskel ved dig. Mine rotel blokke smider jo 2x480wrms i 8ohm. Så der trækkes MEGET strøm. Jeg har så monster toslink kabler, men kun pga. Den lækre kvalitet af blød gummi til rør føring. Mellen alle andre enheder bruger jeg helt almindeligt og billigt optisk kabel.

• #6   26. dec 2012 Der skal RIGTIG meget til at forstyrre den lysleder som er i kablerne.

• #7   26. dec 2012 ja som nævnt tidligere, så er det kun ved svære knæk du skal være mere påpasselig med de billige. Har de HELT billige (39kr for 2m) og har et dyrere (200ish på 1,5m) og der er ikke en dyt forskel. Ikke hvad jeg kan hører ihvertfald. Den er sikkert målbar, men tvivler man kan hører den med det blotte øre.

har selv Harman Kardon og Elac og kører optisk fra TVet, resten kører via HDMI. Før HDMI kørte jeg alt optisk (Medie center, dvd osv)

• #8   26. dec 2012 Tak for jeres svar. Jeg giver det et forsøg med et billigere kabel...

Kommentér på:
Toslink kabel, forskel?

Annonce