{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.323 visninger | Oprettet:

forskel på aktiv bas og alm sub? {{forumTopicSubject}}

Har siddet og kigget lidt anlæg til bilen. og er blevet lidt forvirret over om forskellen på en aktiv subwoofer og en normal subwoofer er at den aktive er med indbygget forstærker?
og i så fald. er det bedre med seperat forstærker eller er en Aktiv lige så god?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  forskel på aktiv bas og alm sub?
  • martin p
    martin p Tilmeldt:
    apr 2012

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 15
    #1   15. jan 2013 Har aldrig haft aktiv sub i min, men ville da tro det var det samme...
    Om du har forstærkeren i kassen eller seperat kan vel være det samme i min logik ?
    Fordelen ville være at det er noget nemmere at skifte forstærkeren ud hvis det skulle være nødvendigt, men omvendt ville du slippe for alt kabel rodet... ?!?

• #2   15. jan 2013 En aktiv subwoofer har forstærkeren indbygget... en aktiv subwoofer kan være pladsbesparende, men der er også eneste fordel... du vil næsten altid medmindre du er helt inkompetent kunne få en alm, passiv subwoofer til at spille højere og bedre end en aktiv...

• martin p
    martin p Tilmeldt:
    apr 2012

#3   15. jan 2013 Det skal jeg se noget dokumentation på, det kan kun lade sig gøre fordi du kan sætte en bedre og kraftigere forstærker til en passiv sub.. hvis du har den samme forstærker til både passiv og aktiv ville du få samme resultat..

Og så det jo bare et spørgsmål om at købe en aktiv med en god forstærker...

• #4   15. jan 2013 Din teori er som sådan fin nok, men præcis som Cody siger, ér det bedre med en passiv.. En aktiv er pladsbesparende og det er fordi forstærkeren er kompakt og monteret i kassen. Disse forstærkere har ikke tilnærmelsesvis samme effekt, som en ordentlig forstærker ved siden af.

Skulle man afprøve din teori, ville "pladsbesparende" ikke længere være en del af det, hvilket gør hele ideén med en aktiv subwoofer ligegyldig så.
    Faktisk ville bassen jo så fylde mere, da forstærkeren skal være indeni. Så god teori, men komplet ligegyldigt i praksis.

Aktiv hvis man vil spare plads
    Passiv hvis det skal være ordentligt

• martin p
    martin p Tilmeldt:
    apr 2012

#5   15. jan 2013 Yes, lidt anden måde at se vinklen på men alligevel præcis det jeg skrev smiley

• #6   15. jan 2013 Man kan eks. få en aktiv designet til at ligge i reservehjulsbrønden, så du eks. i en station car stadig kan ha klapvogn og hele skidtet med, uden at sku flå 50tons mdf plade og kabler ud af bilen hver gang smiley

• #7   15. jan 2013 tak for svarene smiley det blir en passiv med separat forstærker så smiley

• #8   16. jan 2013 godt valg! smiley

• #9   18. jan 2013 martin p

lad os sige jeg køber 2 aktive subwoofere... den ene lader jeg spille som den er konstrueret...

Den anden, skiller jeg ad... jeg tager enheden og bygger ny kasse til ud fra T/S parametrene... Bruger forstærkeren som før nu ender du bare med et alm, setup, som vi for sjov skyld her kan kalde passivt... Jeg vil garantere dig for at det "passive" setup vil spille bedre og højere... For nu hra jeg haft muligheden for at tage cabingain, og bilens egenresonans med i beregningen, samtidig har jeg kunnet bygge kassen kraftigere, og stærkere og af bedre materialer... = Bedre lyd og større tryk... Dette er ikke en teori... dette tør jeg gerne gøre i praksis også, hvis du vil have det bevist... der er ikke tale om en teori men om beviselige facts...

Kommentér på:
forskel på aktiv bas og alm sub?

Annonce