Bilen vibrere / højtalere. {{forumTopicSubject}}
Hej BG, nu har jeg snart lavet alt for mange indlæg på rigtig kort tid men her er lige et spørgsmål jeg bare må have svar på..
Jeg sætter en rigtig fed sang på http://www.youtube.com/watch?v=cZLNGhNAeTo
- Bassen er for kraftig og hele bilen vibere og kan panelerne begynder at vibere. Kan dette skyldes at selve de orginale VW højtalere ikke kan spille de bestemte bass områder eller kan det være en anden grund?
- Selve højtalerene lyder utroligt dårligt forvrænger selv ved lav volume og ved lav bass -3.
- Ville et sæt rainbow kunne levere en dyb bass som der kræves ved sådan en sang?.
Jeg har prøvet at høre efter hvor det rasler/vibere fra og det lyder som om det kommer fra dør-siderne.
Håber i kan hjælpe mig..
mvh,
Ricki
jul 2010
Følger: 22 Følgere: 24 Biler: 1 Emner: 16 Svar: 865
Smid evt lidt data op om dit setup.. man løser ikke problemet ved bare at skifte ud og tro det hele ordner sig.. de nye skal osse justeres ind korrekt.. Right?
Lad høre..
nov 2012
Følger: 31 Følgere: 21 Biler: 1 Emner: 37 Svar: 153
jul 2010
Det er bare og prøv dig frem.. sluk for LOUDNES og skru en anelse ned for bas.. juster dig langsomt op.. og hør dig frem!
Mange gange er det bare enkelt og gå til... og du spare lidt håndøre i sidste ende
jun 2009
Følger: 76 Følgere: 122 Biler: 1 Emner: 8 Svar: 13.367
Det har intet med indstilling at gøre... Forklaring følger.
jul 2010
Hvis man har LOUDNES og bas på +10 og spiller på maks.. så det satme af lort og vibrere lortet i stykker..
Egenresonans og lydteori.. kom endelig med lærdom! Jeg mangler sikkert en del..
Men hør lige en gang.. mit svar var enkelt til en normal bruger, og ikke en hifi tosse som du og jeg... RIGHT?
jun 2009
Du forsøger at spille en sang med en meget kraftig Bass... Men du har ingen subwoofer... Du forsøger at spille den højt på et anlæg der levere max 4x15 watt... Håber du selv nu kan se en del af problemet... men der er mere... Dine standard højttalere er omtrendt lige så anvendelige til musik som 4 øldåser ville være.. Ja mange biler leveres standard med et rimeligt ok anlæg... En polo er desværre ikke en af dem... Det er primært lavet til du lige kan høre lidt radio, uden noget fancy noget i det... Din indstillinger er nok som Corty er inde på sat med lidt rigeligt bass, og en Loudness indstilling der er sat til ON? Sluk det lort... Loudness indstillingen er gift for god lyd...
Oven i det... Det som rasler er ikke noget du kan indstille dig ud af... det kræver dæmpning af din bil... Med resonansdæmpeplader, Helst Af Butyl varianten, Og evt. støj dæmpning... men hold det så simpelt som muligt hvis det kun er raslen der generer... Uanset hvordan du indstiller din Radio vil det kunne få bilen til at rasle...
Og så vær knap så ivrig med volumen knappen... det er kun et standardanlæg jo...
og ja du prøver lige nu at spille en sang der indeholder langt mere bass end standard anlægget er designet til...
nov 2012
Følger: 31 Følgere: 21 Biler: 1 Emner: 37 Svar: 153
- Nye højtalere samt HU
- Dæmpning af sidedøre
- God subwoofer samt forstærker
Så burde den være der ikke sandt?
jul 2010
Det jo præcis det jeg lige sagde!
Hva angår resonans.. det jo ligegyldigt så længe det er 4xøldåser der spiller!
Klart der skal Butyl i, hvis manden vel og mærke vil smide penge efter sit stereo, og gi den gas som os andre! men sku da ikke før.. det ændre intet med nuværende setup...
ja.. en sub ville klart gøre underværker i denne sang..
Mener sku selv mit svar var nok i sig selv til trådstarter.. men tak for lærdommen Cody;)
jun 2009
Jo så burde den være der, men start med dæmpningen... og ikke kun dørene... du har også en bagklap... Nye højttalere hjælper ikke en skid hvis det stadig rasler så man er ved at få pip af det...
jun 2009
Selv det billigste setup drager fordel af at spille under optimale forhold... en bil der rasler som en indsamlingsbøsse, i hænderne på ar parkinsonspatient, er vidst alt andet end optimale forhold... Ved at dæmpe bilen får selv de elendige paptingester VW kalder højttalere, bedre forhold at spille i... jo bedre bilen dæmpes, jo bedre vil selv standard anlægget lyde...
Men du kan ikke indstille dig ud af problemet som du gav udtryk for... selv med bassen skruet helt ned vil du kunne få bilen til at rasle hvis dens egenresonans ligger lidt højere... eller sangen bare har en bass der er kraftig nok...
jul 2010
og ja.. rasle bøssen kan lyde bedre med vat i og pude på ydresiden!
jun 2009
jul 2010
Bilen vibrere / højtalere.