{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.458 visninger | Oprettet:

For meget diskant...? At indstille et anlæg {{forumTopicSubject}}

Hey folkens..

Har i et stykke tid nu været irriteret over at efter jeg har fået sat mine fronthøjttalere i (hertz mille mlk 165) at jeg har for meget diskant... Forstår ikk helt hvorfor..

Men ofte kan man høre det skærer lidt i øret.. Lidt svært at beskrive men i kender det godt..

Min HU er en DEH-P88RS-II
Og de bliver trukket af en B2 quattro forstærker smiley

Nogle ideer til hvad jeg kan gøre ved det? Nogle tips til at indstille et anlæg..?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  For meget diskant...? At indstille et anlæg
  • #1   6. feb 2013 Er der ikke EQ i den HU, det mener jeg da?
    Så er det jo bare at justere diskantlyden lidt ned smiley

• #2   6. feb 2013 du kan også stille på diskanten i delefilter

• #3   6. feb 2013 indstil det da på delefilteret?

• #4   6. feb 2013 Prøv med de andre kamre der er med til, de gør en verden til forskel

• #5   6. feb 2013 Har den radio egentlig ikke instilling med mikrofon? Audyssey eller hvad det hedder? Jeg havde samme problem med mine audison voce. Og det blev fjernet da jeg indstillede det med alpine imprint. Det er typisk fasen og de øverste frekvenser der skal lidt ned.

• #6   6. feb 2013 - PSA Project -:
    Jo men synes ikk det gør en forskel.. S og T lyde lyder stadig for skarpe i det..

René og Madsen #
    Kan prøve at kigge på delefilteret, men mener ikk det er noget specielt man kan justere på.. Jo dæmpe med 3db men er det ikk for meget??

Klaus J:
    Har ikk andre kamre.. Kun 1 sæt

Henrik C:
    Tror jeg ikk.. Og hvis den har er det noget der koster kassen..
    Derudover burde man jo godt kunne fikse det uden at skulle til at købe alt muligt smiley

• #7   6. feb 2013 Helt sikkert. Men det er jo træls at dæmpe hele diskanten når det f.eks kun er fra 12000 hz og opefter den skal dæmpes. Du skal nok ind i din headunits menu og rode med den høje ende af diskanten. Hvis ikke du allerede har gjort det.

• #8   6. feb 2013 Det kan ofte afhjælpe det der problem at justere den de 3db ned i delefilteret, det er ik så voldsomt meget, men kan tit tage de der ret spidse lyde.

• #9   6. feb 2013 I pakken på sådan et sæt ligger nogen kopper med filt i så man kan skifte bag på diskanten. Der er rigtigt meget at hente på dem alene.

• #10   6. feb 2013 Ja hvis der er sådan nogle med, så burde det ku tage en del af det skingre smiley

• #11   6. feb 2013 Henrik C:
    Har prøvet at rode med de høje freq på HUen og synes det eneste det gør er at gøre diskanten lavere men det skærer stadig når de spiller T og S lyde fx...

- PSA Project -:
    Prøver at rode med filteret lidt så.. Så skal jeg grave lortet frem igen haha..

Klaus J:
    Ja har jeg læst men der var ikk flere med mit.. Er det noget man kan købe ekstra hvis det er..? Ved du noget om det..?
    Mener der skulle være en stor og en lille.. Tror kun jeg har den lille.. Ellers er det kun den store.. Ved ikk hvordan man kan se det..

Men bogen siger også at der ikke følger en med til min.. At det er ekstra..

EDIT:
    Ved nærmere eftertanke tror jeg at jeg har det store.. Den lille er alt for small til at kunne ligne den der sidder på min

• #12   6. feb 2013 Kan se ved at der er noget der hedder HFC (High Frequency Contour) justering i delefilteret.. Kan være det er slået til, selvom jeg mener at det skulle være slået fra..

Men okay tager et kig på filteret imorgen.. Lyder til det nok er der jeg skal rode videre..
    Fordi hvis den har det store kammer så burde det ikk være det.. Og har prøvet med pc og HU at fikse diskant problemet og det hjalp heller ikk.. Hmm haha..

Kommentér på:
For meget diskant...? At indstille et anlæg

Annonce