{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.584 visninger | Oprettet:

Nyt Car-PC system på vej! {{forumTopicSubject}}

Dette er et smugkig på vores Car-PC frontend som vi i øjeblikket arbejder på! Hvis nogen allerede kender Centrafuse eller Roadrunner/Riderunner, så er det et system som dette..

Screenshot:
http://offtware.dk/app.PNG

Konceptet går basalt set ud på, at man erstatter sin autoradio med en 2DIN Touch skærm, typisk 7-9", installerer en Car-PC (kan købes specielt til formålet og fylder meget lidt) samt en forstærker der trækker højtalerne.
Dette giver helt unikke muligheder i bilen, samt en lyd kvalitet der overstiger autoradioer i høj grad!

Af funktionalitet som enten er der eller kommer kan bl.a nævnes:
Musik afspiller, understøtter formaterne wav, mp3, flac, ogg, aif og wma, flere kommer muligvis
Video afspiller
Radio, FM og DAB (kræver USB radio modul)
Navigation (Sygic)
Bluetooth telefon support
WIFI
OBD (udlæsning af data via OBD stikket, kræver OBD adapter)
Mixer (lyd filter)
Browser
og meget mere!


Designet er stadig på forsøgs basis, men vi nærmer os noget vi selv er tilfredse med.

Kom gerne med kommentarer, ris og ros, så skal jeg forsøge at besvare det!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Nyt Car-PC system på vej!
  • #1   13. feb 2013 Der bliver desuden mulighed for at benytte knapperne i rattet, hvis man har det, til at skifte nummer, skrue op og ned osv..

  • #2   13. feb 2013 Kun software. Man har fri mulighed for at lave sit setup som man ønsker.

  • #3   13. feb 2013 Det skal lige nævnes at dette projekt stadig er i et tidligt stadie og vi forventer at have et fungerende produkt til sommer!

  • Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    apr 2006

    Følger: 22 Følgere: 60 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.597
    #4   13. feb 2013 Hvilke krav bliver der til hardwaren?
    Vil de kunne køres på noget ARM processor?


  • #5   13. feb 2013 Systemet vil som udgangspunkt udelukkende køre på Windows. Så har du en Windows version der kan det, vil det også være en mulighed, ja.

    Isaksen, lige præcis, det er også derfor vi har valgt at starte dette, og bygge det op HELT fra bunden.


  • #6   13. feb 2013 Lasse O>> Kan software køre på Windows CE Platform eller hvordan? Hvad er boot/load tiden fra "slukket" til klar til betjening?

  • #7   13. feb 2013 Det vil højst sandsynligt blive muligt at køre på Windows CE ja, det kan jeg dog ikke sige noget om på nuværende tidspunkt.

    De fleste Windows 7/8 PC med SSD kan boote på få sekunder. Selve programmet starter op med det samme.


  • #8   13. feb 2013 I øvrigt, hvis nogen har et forslag til et navn så sig endelig til!

  • #9   13. feb 2013 Hvis i er super gode software udviklere kunne det være yderst interessant at lave sin "egen" software til eks. sådan en radio her:
    http://www.astina.dk/vw-sharan/vag-autoradio-med-navi-dvd-usb-skaerm-type-p-113664.html

    Disse radioer fåes til mange modeller og kører Windows CE, på den måde er opstartstiden super hurtig fordi det er lagret på flash drev, så er startet på få sekunder, men softwaren kunne være super lækkert selv at kunne styre samt få det på dansk... radioerne fåes til rigtigt mange biler OG som universal 2DIN... :o/

    Er det noget du/i kan løse? :o)


  • #10   13. feb 2013 Synes bestemt det ser lovende ud. Thumbs up herfra indtil videre.. smiley

  • #11   13. feb 2013 Vi har styr på det vi laver og stræber efter at lave et utroligt velfungerende produkt!

    Det vil måske være muligt ja, men jeg ville personligt foretrække at have en stor touchskærm og ingen fysiske knapper i sådan et tilfælde her. Desuden er de enheder ofte ret langsomme og har ikke mulighed for at opgradere og udvide.

    Men det vil tiden vise smiley


  • #12   13. feb 2013 Frederik:

    Mange tak for feedback!


  • #13   13. feb 2013 Vel der være mulighed for evt. "skins" .. måske endda nogen man selv kunne implimentere? smiley

  • #14   13. feb 2013 Ja det vil der også være mulighed for, samt fuld Plugin understøttelse.

  • #15   13. feb 2013 Super .. Det lyder lovende! smiley

  • #16   13. feb 2013 Tak smiley

  • #17   13. feb 2013 er der et sted kan kan følge jer evt facebook ? eller hvordan ? ser godt ud og glæder mig til at se det færdig produkt

  • #18   13. feb 2013 YEAH, YEAH, YEAH...Vi er mange der glæder os...Ser mega lækkert ud...

  • #19   13. feb 2013 Var jeg den eneste der troede det var Essal der var trådstarter da jeg så titlen? .. Hehe

  • #20   13. feb 2013 Ja... smiley

  • jonas p
    jonas p Tilmeldt:
    jan 2010

    Emner: 2 Svar: 29
    #21   14. feb 2013 hvis det kunne komme til at køre ordenligt, på en Raspberry Pi kunne det blive rigtig interessant! smiley

  • #22   14. feb 2013 Freaka: Hehe, det kunne det også have været. Har kun været inde over med et par idéer, og ellers bare fulgt spændt med. Har store forventninger til det, så glæder mig for vildt til at kvitte Centrafuse for altid...

    Jonas: Det er en front-end, ikke et OS. Raspery er lavet til helt andre appliktioner, end som brug til car-pc.


  • #23   14. feb 2013 Hehe, Essal er skam en del af projektet smiley Som sagt, så stræber vi efter at lave det bedste produkt på markedet, og det kræver naturligvis de bedste folk smiley

  • #24   14. feb 2013 Vi har pt ingen facebook gruppe eller hjemmeside, da vi endnu ikke har fundet et navn til produktet.. kom gerne med forslag!

  • #25   14. feb 2013 Nux smiley

  • #26   14. feb 2013 Lasse : skal jeg stadig teste systemet for dig må,du loge skrive smiley

  • #27   14. feb 2013 Hej Niklas, har du en car-pc? smiley

  • #28   14. feb 2013 Nux lyder umiddelbart lidt for kort og intetsigende synes jeg smiley

  • #29   14. feb 2013 Ja, kan du ikke huske vi skrev om det for er stykke tid siden smiley

  • #30   14. feb 2013 Jeg har snakket med en del om det, så beklager at jeg ikke har tænkt på dig smiley

    Jeg kan se det er helt tilbage i oktober 2011 vi snakkede sammen, så det er også ved at være noget tid siden!

    Jeg skriver lige en pb til dig.


  • #31   14. feb 2013 Haha, kom bare til at tænke Linux.. smiley
    Men, det er jo ikke derhen af..


  • #32   14. feb 2013 Nej hehe smiley

  • #33   9. mar 2013 Hvis nogen er interesseret i at følge projektet, har vi nu oprettet en Facebook side.

    https://www.facebook.com/pages/Car-PC-projekt/520566241315603


  • #34   12. mar 2013 Jeg har haft min carpc liggende i kælderen i mange år da jeg synes der mangler ordentligt software.. Så hvis det bliver godt så skal den da i min nye bil.. Kan det passe at man ikke kan få Cap. Touchskærme til bilen endnu?

  • #35   12. mar 2013 Hej Fabian, det lyder godt smiley

    Hvad mener du med Cap. Touchskærme?


  • #36   12. mar 2013 Kapacitiv touch-skærm.

  • #37   12. mar 2013 Ah okay, selvfølgelig.. nej det tror jeg faktisk ikke, har i hvert fald ikke set det.

  • #38   17. mar 2013 Nu kommer det til at regne med spørgsmål..

    Kører det ovenpå fx windows eller??
    Fuld understøttelse af telefon bog og opringing osv fra andorid og ios telefoner og bt?
    Installation og brug af apps fra diverse andre systemer?
    Multi touch skærm?
    Justerbar gui med diverse oplysninger af bilen igennem odb stikket?
    Digital lydudgang?
    opgradering af diverse ekstra komponenter som kan integreres til gui'et??


    Altså no offence men det er ret bagud hvis det ikke kan mere end hvad du har listet.. Det er selvfølgelig fedt, men nu skal du tænke på at flere og flere biler får stock systemer med skærm som kan mere end det der..


    Hele ideen med carpc er jo at tage fuld kontrol over bilen smiley Skal ikke være en konkurrent til en normal hu, fordi det kan de efterhånden ikk hamle op med


    Centrafuse fx.. kræver ALT ALT ALT for meget at køre i baggrunden og sænker pcens ydelse drastisk.. Og hvad kan det ekstra? intet stort set smiley Pt kører jeg selv med win 8 og det fungere fint.. Igang med at fikse noget til linux så jeg kan gå helt amok med gui og funktionalitet smiley

    Men ellers nice arbejde.. Hvor mange er i i det team?


  • #39   17. mar 2013 Hej Emre, dejligt med noget feedback!

    "Kører det ovenpå fx windows eller??"
    Ja, det kører som et almindeligt desktop program på Windows. Blot som fullscreen. Der vil dog være mulighed for at køre det i et vindue, hvis man f.eks vil prøve det på en desktop maskine.

    "Fuld understøttelse af telefon bog og opringing osv fra andorid og ios telefoner og bt?"
    Bluetooth telefon support ligger stadig et stykke ude i fremtiden, da det er noget funktionalitet jeg skal købe mig til. Det bliver dog bestemt muligt.

    "Installation og brug af apps fra diverse andre systemer?"
    Kan du uddybe det?

    "Multi touch skærm?"
    Det vil bestemt også være en feature som kan tilføjes

    "Justerbar gui med diverse oplysninger af bilen igennem odb stikket?"
    ALLE OBD oplysninger kan allerede nu hentes ud. Så alt er muligt smiley

    "Digital lydudgang?"
    Kan du uddybe dette?

    "opgradering af diverse ekstra komponenter som kan integreres til gui'et??"
    Kan du uddybe dette?

    Det jeg har nævnt herinde er blot det helt grundlæggende, et sted skal man jo starte! Der kommer naturligvis support for alt det CF kan, og forhåbentlig meget mere! Jeg vil mene at det her system bliver LANGT mere fleksibelt end CF nogensinde kan blive.

    Ja, CF er utroligt langsomt! Jeg fokuserer meget på at det skal være så lidt krævende som muligt og at det ikke skal føles langsomt på nogen måde!

    Vi var 2, men jeg har smidt ham ud af projektet da vi desværre ikke kunne samarbejde konstruktivt. Men jeg må indrømme at udviklingen har taget fart efter det.

    I øvrigt, har du Facebook? så må du meget gerne tilmelde dig den gruppe jeg har oprettet for projektet.

    https://www.facebook.com/pages/Car-PC-projekt/520566241315603


  • #40   18. mar 2013 Lasse O:
    Haha så lidt.. Roder selv med sådan noget så ved hvor vigtig god feedback er smiley

    Det jeg mente med apps osv er fx om man kunne få android eller windows 8 apps osv ind i programmet.. Kunne jo være fedt hvis i kunne lave et gui som kan tilpasses af brugeren smiley Nu hvor det er gui basseret smiley Det mangler jo fx i de nye radioer man kan købe smiley

    Det med bt roder jeg selv med pt.. Og det er ondt i hovedet.. Du tænker sikkert på at købe bluesoleil ikk?
    Det virker af lort desværre.. Har prøvet det..

    Digital lydudgang er mere fordi det er faktisk noget jeg har købt et lydkort til min pc for at kunne bruge.. Optisk udgang.. Og så forbinder jeg den til en audison bit one for optimal kvalitet smiley Så slipper man for støj og alt muligt lort da det ikk er analog smiley

    Fed det med obd stikket smiley Er det så også som jeg skrev med at man kan bruge de obd oplysninger til at fikse sit eget gui op? Lidt ligesom med widgets i android smiley

    Det med at opgradere var mere bare fordi jeg fik trip over at CF kun var bundet til enkelte programmer.. Hvis de fungerede af lort så fuckede det..
    Kunne være fedt hvis man kunne sætte nogle af "genvejene" i gui'et til at kunne starte egne programmer op, også selvom de ikk passer i interface'et smiley
    Og også det med at kunne custom bygge det...

    Synes CF var et af de programmer der var med til at dræbe carpc ideen.. Så at det er bedre end det skulle jo gøre det godt smiley men du skal målrette dig mere efter at kunne rive konkurrenterne rundt.. Altså både eftermonteret HU'er men også integreret systemer som fx hvad der er i alle de nye biler stort set smiley

    1 ting som jeg ved kan overtale mange brugere er at det kan custom indstilles så det ser ud som man selv vil have det smiley og det system skal være let smiley Lidt alla androids desktop system smiley Det er jo selvfølgelig når vi antager at det fungere hurtigt.. Ingen kan lide ting der hakker smiley


    Ja okay sku da et lille team... Men du er da noget okay langt.. Har du ikk rodet med det i et års tid nu?

    Tjekker lige dit link smiley


  • #41   18. mar 2013 Essal AKA Aze .:
    Hvorfor bruger du CF?? smiley Skift til win 8..
    Det fungere super godt hvis man lige fikser et par ting smiley


  • #42   18. mar 2013 Programmer skrevet til Android kan ikke køre på et Windows system, så det kommer ikke til at ske desværre. Men det bliver muligt at embedde et eksternt program ind i frontenden, altså f.eks Notepad, Word, Paint, whatever.

    Jeg har tænkt mig at benytte BT Framework's API ( http://www.btframework.com) Det er nok det bedste bud på markedet. Desværre benytter de sig også at BlueSoleil til visse funktioner. Men der er vidst ikke andre alternativer, overhovdet.

    Der vil være mulighed for at vælge lydudgang, som f.eks S/PDIF udgange, og vidst også eksterne lydkort. Det har jeg dog ikke testet endnu da jeg ikke ejer et, men det vil komme til at virke i så fald, uden tvivl.

    Ja alle OBD oplysninger vil være tilgængelige for plugin udviklere, så man vil kunne lave sine egne plugins til at vise data i gauges osv.

    Der vil forhåbelig være mulighed for at customize interfacet en del, og måske enda fuldstændig, men det er noget jeg vil kigge på noget senere i processen.


  • #43   18. mar 2013 Han benytter ikke CF mere, for det virker ikke mere på hans PC smiley han venter spændt på at jeg levere noget han kan bruge, hvilket han får så snart han har tid smiley

  • #44   18. mar 2013 Tja har da fået en masse til at virke smiley tjek bluestarcks.. Hvis du kan få smidt det ind fx kunne det være fedt.. smiley

    Kommer lige til at glo lidt på det der BT framework.. Skal lige se hvad det kan smiley
    Nej det er det der er problemet.. Folk laver det ikk da der ikk er nogle der vil forbinde en telefon til en pc..


    What CF ikk virker på pcen?


  • #45   18. mar 2013 Okay, vil jeg se på..

    Nej hans installation er fucket op og han gad ikke fikse det fordi det er noget lort alligevel!


Kommentér på:
Nyt Car-PC system på vej!

Annonce