{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  HJÆLP TIL INDSTILLNING AF BAS
  • #1   15. feb 2013 BEDST MULIGT

• #2   15. feb 2013 Du instiller den bedst muligt ved at skrue lidt på knapperne på forstærkeren, derefter trykke lidt på knapperne på headunit.

Tag en sang du kender og sæt den på og spil den hele tiden. til det lyder rigtigt?

• #3   15. feb 2013 nu har jeg snart indstillet en del anlæg, men det bedste råd er nok at stille så det passer bedst til dine øre smiley
    da jeg startede prøvede jeg bare at stille på de forskellige skruer, bare at prøve sig frem indtil jeg selv syntes det lød bedst smiley
    og jeg har nu altid ramt meget godt..
    håber du kan bruge det til noget, mvh ftp

• #4   15. feb 2013 delefrekvensen synes JEG skal stå omkring 80hz

• #5   15. feb 2013 jamen har prøvet mig frem den sidste time og sys satme det er svært med hvordan det low pase, phase, subsonic og alt det pjat der (:
    vil gerne have nogle korte og kontante slag og ikk alt for meget rungen (:

• #6   15. feb 2013 Kan kun sige besøg den lokale forhandler. Eller hvis der en venlig sjæl herinde fra der vil sælge sig selv til indstilling af det.

Ellers er der kun slave metoden, tag en skrue af gangen og find ud af hvad den gør..

• #7   15. feb 2013 Der er op til forbrugeren, få evt. en kammerat til at hjælpe, luk bagklappen, sæt dig ind på førersædet, og lyt dig frem til hvad du syntes lyder bedst, mens du/i indstiller radio'en / forstærkeren.

• #8   15. feb 2013 Subsonic ca 30hz. Phase 0 lpf /hz ca 80 og gain start op laveste. Sæt din radio på 80% af max vol. Skru op på gain til bassen forvrænger. Og så lige en mm ned igen . Så har du en nogen lunde grund justering.
    Og alt efter hvordan dine spoler er koblet sammen har meget at sige. Parralel eller seriel..

• #9   15. feb 2013 Hvilken radio har du? som udgangspunkt helt ned for bass-boost, delefrekvensen 80-100hz og subsonic filter skruer du også bar helt ned for.. Gainen afhænger lidt af din radio specs, men ville sige at hvis du skruer 2/3 dele op for radioen og så skruer op for gainen til lige for den forvrænger lyden.. Men lyt efter selv..

• #10   15. feb 2013 Delefrekvensen 80 - 100??? Hvorfor skal der deles så højt oppe??? Når man deler så højt oppe vil subwooferen spille så høje frekvenser at den nu ikke længere bare spiller omnidirektionalt men man faktisk kan høre hvor i bilen subwooferen er... dette kan da på ingen måde være ønskeligt...

60 hz bør man da dele ved... og ikke højere...

Og at skrue op til bassen forvrænger er farligt da alt for mange slet ikke kan høre når den forvrænger...

• #11   15. feb 2013 Jeg har personelig delt ved 80på forstærkeren og så 63 tror jeg det er på min HU.. hvilket passer fint til mine amboss.

Men ja den med justering er gain er ikk noget man bare lige gør . da det netop ikk er mange der kan lytte sig til det..

for mit vedkommende har jeg sat gain på 80% på forstærkeren og så bruger jeg min Remote til min ipaul til at finjustere fra 0 og så op til de 80% den står til. og oftest står den ikk højere end noget der reelt ligner 25-40% alt efter musik der spilles.

Men som jeg skrev så var det en grundlæggende justering. og absolut ikk en endegyldig metode . smiler..

Har Set et par guider på Youtube omkring gain justering med Multimeter og Oscope. og det vil jeg have forsøgt mig med når nr 2 Dm2000 er monteret ..

• #12   16. feb 2013 har en 2 din radio i fra LG den kan det hele dog os mega indviklet og med ekstemt mange indstillingsmuligheder til lyden (:

• #13   16. feb 2013 cody, i skal lige have noget på det rene, for der er to termer her, og inden der rodes rundt i det hele

ved 100hz mister den menneskelige hørelse til at triangulere oprindelsesstedet.

ved ca 80hz bliver lavfrekvent lyd omnidirektionel.

men jeg synes man skal have sin delefrekvens ved de 80hz, da mange højttalere som sidder i dørene ikke naturligt uden at pille ved EQ kan spille ret meget lavere

• #14   16. feb 2013 louise H

Pænt elendige højttalere du har haft med at gøre så hvis du ikke mener de kan spille lavere end 80 hz...

Kommentér på:
HJÆLP TIL INDSTILLNING AF BAS

Annonce