{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
871 visninger | Oprettet:

Jan H
Jan H
Følger: 2 Emner: 3 Svar: 8

Forstærker problemer {{forumTopicSubject}}

Hej BG

Har et problem, som jeg håber en herinde evt kan løse!
Har lige lavet anlæg i bilen, alt er fint bort set fra en ting. Når der bare tænding på så funker forstærker og basboksen ( kun basen er forstærktet ) . Men tændes bilen spiller det ikke længere ? I stedet for at lyse med begge blå dioder, blinker den ene på forstærkeren bare og basboksen spiller ikke.
Hva kan problemet være? Har svært ved selv at se det, har prøvet flere ting. Dog uden held!

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Forstærker problemer
  • #1   25. feb 2013 Det kunne da være du skal komme med noget info på udstyret, hvordan det er kablet, hvad de forskellige dioder der lyser/blinker betyder, osv. Ellers får du ikke meget hjælp.

• Jan H
    Jan H Tilmeldt:
    maj 2012

#2   25. feb 2013 Altså bassen er denne http://www.thansen.dk/product.asp?c=8476521112&n=1200266498&pn=1220721527

Forstærker kender jeg ikke meget til da det er en jeg fået. Men det er en 2 kanals jeg har brokoblet til en. Og så har jeg taget signal fra selve tændingen. Der er 2 tændings kabler, 1 når man drejer nøglen og 1 når jeg tager den ud, har koblet den på den første.
    Det hele virker med tænding på bare, men ikke når bilen tændes, det er det jeg slet ikke forstår?
    Håber uddybbelsen hjæper lidt mere på det

• #3   25. feb 2013 Prøv at lave en lus fra 12V + ledningen til Remote/Signal indgangen på Forstærkeren, og se om den så vil tænde korrekt..

• Jan H
    Jan H Tilmeldt:
    maj 2012

#4   25. feb 2013 Altså den tænder med tænding på uden problemer. Er bare når bilen startes den ikke vil :S. Den lus er vel bare en midlertidig løsning hvis det skulle virke? Ved ikke om det vil gøre en forskel at tage signalet fra den anden tændingsledning?

• #5   25. feb 2013 hej Jan. såvidt jeg kan forstå er det tændingen der går ind og forstyrrer remoten, eller lidt strøm-
    bruger du remoten i signalkabel? for så vil jeg trække en ny.
    prøv dig lidt frem.
    mvh
    Arne

• Jan H
    Jan H Tilmeldt:
    maj 2012

#6   25. feb 2013 Hej Arne

Ja det virker lidt sådan, kan ikke vel finde ud af hvad der egentlig sker. Ærligt ved jeg faktisk ikke om de brugte phonokabler er med eller uden remote ( de virkede dog fint på en tidligere forstærker), de skal dog uanset hvad skiftes pga manglende plads. Synes jeg har prøvet lidt forskelligt, intet synes dog at virke. Altså selve ledningen til REM på indgangen er som skrevet trukket fra den tænding der forsvinder når nøglen drejes og ikke når den tages ud. Ved ikke om det ville gøre en forskel at tage den fra den anden eller hvad med ellers kan gøre? Har gjort som jeg før har på en anden forstærker, som jeg dog mistede under indbrud.

Mvh Jan

• #8   25. feb 2013 du skal bruge remoten fra radioen, og ikke fra tændingen på bilen.

• #9   25. feb 2013 Træk din Remote over din head Unit. Så er det Problem løst,

• Jan H
    Jan H Tilmeldt:
    maj 2012

#10   25. feb 2013 Altså den der hedder system Remote control? Har bare altid fået at vide det skulle være fra tændingen så man var sikker på forstærkeren slukkede

• Jan H
    Jan H Tilmeldt:
    maj 2012

#12   25. feb 2013 Tak for hjælpen alle sammen! Det virker sku nu smiley
    Lavede det bare som jeg gjorde med det gamle anlæg i den gamle og der virkede det. Derfor jeg ikke lige kunne forstå fejlen her smiley

Kommentér på:
Forstærker problemer

Annonce