3.139 visninger
|
Oprettet:
Meninger om GTO 6000 {{forumTopicSubject}}
hej BG..
jeg skal ud og have mit første anlæg og vil gerne have noget at god kvalitet..
jeg har fundet en JBL GTO 6000 fra 2004.. Den skulle ikke have været brugt ret meget, og den har original emballage..
Men kan det betale sig at købe sådan en ? det er en 6 kanals med 1100w.
Den skal spille 2 6x9 ( JBL T696 ) Og en sub på et tidspunkt nåt jeg får råd..
Nogle der kender nyprisen på forstærkeren dengang ? skal give 1500 for den.. Den skulle vidst ikke have været brugt ret meget..
Mvh
dec 2003
Følger: 20 Følgere: 18 Biler: 1 Emner: 34 Svar: 382
men du skal være sikker på at den virker inden du køber den.. Få ham til at sætte den til så du ikke bliver taget ved næsen
jan 2012
Følger: 51 Følgere: 52 Biler: 5 Emner: 85 Svar: 1.255
Men hvad dælan skal man købe i stedet nu til dags? jeg kan simpelthen ikke finde ud af det..
Han skriver at han garantere for at den virker når den sættes til..
aug 2010
Følger: 2 Følgere: 1 Biler: 1 Emner: 12 Svar: 83
jan 2007
Følger: 27 Følgere: 29 Biler: 2 Emner: 205 Svar: 1.568
Sjovt som alle under 25 år vil have 6x9 højtalere, og alle over, hader dem
jan 2012
Men hvorfor er den ikke 1500 værd ?
Hvad skal man ellers købe? Har ikke alverdens af penge, det er der problemet ligger. Vil gerne have noget som jeg kan have i lang tid.
Mvh
dec 2003
Hvis han ikke kan teste den så lad være med at købe den.. Du ved ikke om den er brændt af
Hvis jeg forstår det rigtigt skal du have en sub (altså kun 1 enhed dvs. 1 ledning altså + og -) og så dine 2 6x9 højtalere.. Dvs du skal bruge 3 kanaler ? har jeg ret??
For så ville jeg lede efter en 4 kanals i stedet og så brokoble kanal 3 og 4 til subben og trække 6x9 på kanal 1 og 2
Så når du vil opgradere med monoblok så kan du trække dine dørhøjtalere over kanal 3 og 4 i stedet
dec 2003
http://www.astina.dk/kanals-forstaerker/magnat-edition-four-limited-p-100086.html?cPath=68_437_888
el.
http://www.astina.dk/kanals-forstaerker/magnat-black-core-four-p-105402.html?cPath=68_437_888
el.
http://www.astina.dk/kanals-forstaerker/magnat-power-core-four-p-116872.html?cPath=68_437_888
Alle 3 gode forstærkere fra Magnat.. Jeg har selv den der hedder Black Core Four LTD som er tanden større end den jeg har linket til
Den der hedder power core four er sindsyg
jan 2012
Det jeg gerne ville er at blive / være fremtidssikret.. Til at starte med vil jeg nok kun have råd til en bil med dørhøjtalere i for dørene.
Men så senere ville jeg opgradere med at der er højtalere i dørene bagi.. dvs 2x fronthøjtalere 2x bagdørs højtalere + 2x 6x9 og en sub.
Så ville jeg køre sub, rear og bagdørs højtalere over den 6 kanals, også fyrer for dørene over headunit
hvis du kan følge mig. Det er for at undgå for meget dyr opgradering hvis du kan følge mig.
jan 2007
Køb dig et komponent sæt til fordørene, og en kvalitets sub, samt en 3-4-5-6 kanals forstærker.
At forstærke alle højtalere i bilen, og så køre fronten over hu, er jo det mest tåbelige man kan gøre
- Lyden skal komme FORFRA !
(Du står vel heller ikke med ryggen til scenen når du er til koncert?).
dec 2003
jan 2012
jan 2007
HVIS du vil have 6x9'ere i, så sørg for at kunne fjerne lyden i dem via din hu, når du kører alene i bilen, eller bare ikke har brug for at spille højt.
- Baghøjtalere er KUN til for dem på bagsædet, og KUN til at kunne give lidt ekstra lyd når du vil spille RIGTIGT højt. Ud over dette, er de ubrugelige, og ødelægger lyden mere end de gavner.
Find dig en fornuftig 4-kanals.
Kør så dine front og baghøjtalere over den. (Eller front og sub).
Når pengene så er der, finder du en mono (1-kanals), og kører din sub over denne, og derefter brokobler du din 4-kanals til dine front, dropper dine baghøjtalere. (Eller kører front og bag over din 4-kanals).
jan 2012
Har dog INTET problem med at lyden kommer bagfra fra et sæt 6x9
hvilken 4 kanals skulle man så kigge på ?
jan 2007
Leder du efter larm, eller leder du efter lydkvalitet, og hvad ligger dit budget på?
Hvor mange udgange har din radio?
Og har du nogle af delene til dit setup allerede?
jan 2012
planer om JBL T696 limited edition 6x9, ellers er resten ikke planlagt endnu.. har kigget på JBL P1222 http://www.jblcar.dk/visvare.php?nr=140
ellers intet.. penge er der ikke så mange af pt men vil dog hellere spare lidt op
jun 2008
Følger: 22 Følgere: 20 Biler: 1 Emner: 63 Svar: 712
og hvilken bil snakker vi om
jan 2012
jun 2009
Følger: 76 Følgere: 122 Biler: 1 Emner: 8 Svar: 13.367
Hej Michael...
Kan se på din profil du er 17 år... Så går ud fra dette er anlæg til din første bil du skal have... du vil lægge 10.000 kr i anlægget... Super fedt...
Jeg har lige et spørgsmål... har du også højttalere overalt på dit værelse/din stue??? Tager du til koncert og stiller dig med ryggen til musikken???
Hvis du svarer nej til disse spørgsmål, hvorfor vil du så have lyden bag dig i din bil? Synes du det lokale diskotek har den bedste lyd i verden?
Dette er ikke en sviner, hvis nogle skulle tro dette... Dette er spørgsmål mange glemmer at stille sig selv...
Mit tilbud nu er: Kan du komme til slagelse? Hvis ja, så kom da ned til en cola og en snak om bilstereo... For dine planer du har gang i der bliver du meget hurtigt trætte af at lytte til... ja det vil spille relativt højt men ikke ret godt... Hvad hvis jeg kan sammensætte noget der kan begge dele? For det grej du kigger på vil efter min mening bare være penge du smider ud...
jan 2012
Har ikke mulighed for at komme til slagelse sådan lige.. Det kræver et kørekort først. Du har helt ret, det er til min første bil. Jeg regner dog med at anlægget skal flyttes med til mine kommene biler et pænt stykke i fremtiden. Derfor vil jeg gerne ofre en god klat penge til projektet.
Jeg har da et fint anlæg på værelset ( Edifier s550) Spiller rigtig fint.
Mht til koncerter osv. Jeg kan godt se hvad der mees med at der kommer lyd bagfra. Jeg ser ikke dette som et problem. Tror jeg har glemt at nævne at jeg naturligvis også meget gerne investere i dørhøjtalere til fronten så der også kommer lyd der. Evt diskanter i a stolpe eller lign. Men jeg vil da meget gerne høre hvad du har at byde på.
Jeg er ny på området så jeg lytter meget gerne til hvad folk har at sige og vil gerne suge en masse godt til mig.
Mvh
jun 2009
Og med tanke på at et Edifier s550 sæt lyder rigitg godt... (Har selv Edifier til min computer... ) Men desværre er et Surround Sæt... Så bliver du ekstremt skuffet i din bil... for surround der er nemlig ret umuligt... intet musik er optaget i surround... Intet der er kommercielt tilgængeligt på itunes osv ihvertfald...
Synes det er rigtig fornuftigt du vil bruge penge nu på noget rigtig godt, og så tage det med dig til næste bil osv... frem for manges, "Bilen skal skiftes alligevel så jeg køber noget billigt lort"
Mit forslag: Drop 6x9" enhederne... ikke nok med at de intet godt vil gøre for lyden... (Ja de ser flotte ud og spiller højt men de lyder ad røv i hattehylden) De tiltrækker også langfingrede idioter der ikke helt har forstået konceptet med Private Ejendele...
Mit forslag vil være: Gode Fronthøjttalere... Et godt komponentsæt af ordentlig kvalitet...
Subwoofer: 1 eller 2 stk 12" enheder som er nem at få til at lyde godt og levere noget lydtryk samtidig...
Baghøjttalere: (Nu du af en eller anden grund er så opsat på det) Et sæt gode 6.5" Coax enheder til bagdørene... (Hvis der er plads, ellers 5.25" selvfølgelig)
Og naturligvis forstærkere til at trække det hele... (Og en god HU selvfølgelig)
Mere er ikke nødvendigt... Nu kører min den gule bil desværre ikke så langt uden ny undervogn, for ellers havde jeg gerne kommet op og ladet dig lytte til hvor vildt det kan blive, KUN med frontsættet... (Spiller 125 db kun på frontsættet) Har ingen baghøjttalere mere i den...
jan 2007
jun 2009
Og din pointe er?
jan 2007
jun 2009
Spøg til side er det vigtigste at han får noget der holder i længden, og som han synes lyder godt... Og for mange højttalere har aldrig været en god idé... Keep It Simple... Giver altid det bedste resultat...
jan 2012
Men er sådan en gto6000 så noget værd?
mht til dørhøjtalere bag er jo kun hvis jeg får en bil med dette naturligvis.
jun 2008
Du kan finde masser af andet grej til samme pris nyere og beder
jan 2012
dec 2003
feb 2007
Følger: 4 Følgere: 3 Emner: 9 Svar: 431
Det er en ganske fin forstærker, men den er ikke 1500 værd i dag - ja det var den jo så ikke engang for 9 år siden
For 10000 kr. kan du komme rigtig rigtig langt hvis du ved hvad du leder efter, og bare fordi der står JBL, Pioneer eller Sony på skidtet behøver det ikke være verdens bedste ej heller at koste næsten det samme som da det var nyt!
Jeg vil holde med i hvad andre allerede har skrevet ovenfor. Søg efter et fornuftigt kompo sæt til fronten og drop de 6x9'ere.
Men samtidig så husk på at det er din bil og bare fordi et par personer på et forum siger at 6x9'ere er djævelens værk og burde brændes på bålet så er det jo i sidste ende op til dig selv at bestemme hvad du vil proppe i din bil.
nov 2007
Følger: 8 Følgere: 11 Biler: 2 Emner: 55 Svar: 6.850
Ideen med at købe brugt er bestemt ikke dårlig, hvis bare man kigger sig for. Selv fandt jeg en STEG k202 og K203 til 2500kr, og du får på ingen måde forstærkere i bare noget nær samme liga til den pris af ny. Og drop nu lyden bagi, uanset hvor meget du har sat dig det i hovedet.
jan 2012
jun 2008
Find ud af hvilket enheder der skal i først derefter kan du bedømme hvilket forstærker og kabler der skal i
jan 2012
jan 2007
jan 2012
jun 2008
http://www.hificarfi.dk/Shop/tabid/80/ProdID/135/Language/da-DK/CatID/53/Gladen_RS_165.aspx
http://www.hificarfi.dk/Shop/tabid/80/ProdID/128/Language/da-DK/CatID/57/Gladen_RC_165.aspx
http://www.hificarfi.dk/Shop/tabid/80/ProdID/95/Language/da-DK/CatID/63/Gladen_SQX_12.aspx
http://www.hificarfi.dk/Shop/tabid/80/ProdID/156/Language/da-DK/CatID/68/Gladen_SPL_1000c1.aspx
http://www.hificarfi.dk/Shop/tabid/80/ProdID/162/Language/da-DK/CatID/70/Gladen_XL_150c4.aspx
jan 2012
Den sub du linker til, der står den har vundet bass race? det vil vel sige at den kan lave rigeligt tryk?
Det kunne da overvejes at jeg skal ud og høre på sådan noget
Jeg takker!
jun 2009
Du har hørt den skulle være rimeligt god? Har du hørt eheden eller har nogen fortalt dig om den? For jeg er bestemt ikke enig med dem der siger den er god...
Du skriver faktisk du ikke engang har bilen endnu... Var det en idé at få bilen først? Bare så det er lidt nemmere??? Køber du en Sedan model skal vi til at kigge på subwoofere der egner sig bedre til Portet eller båndpass... En lille bitte økopotte og det kan være en idé at kigge på enheder der egner sig til lukket konstruktion... Køber du en gammel Audi f.eks. er der sgu kun plads til 4" enheder foran... Samme i en ældre polo... Eller hvis du går all in på retro "brian" og køber en kadett...
Køber du en nyere bil er det mpske ikke en autoradio der skal kigges på men måske hellere et adabtor modul så montering af forstærkere bliver mulig på den originale HU... Måske er indbygningsdybden utroligt lav, så er det shallow mount enheder der skal kigges på... Det absolut dummeste man kan gøre er at købe anlægget før man har bilen...
beslut dig for en bil først... (Og hold dig til den beslutning) SÅ kan du vælge anlæg... Fordi ellers kan jeg da regne ud du får noget billigt udstyr til salg når du får bilen...
jan 2012
Mht bilen kan jeg godt se dette problem nu.
Mht den sub så har jeg hørt fra nogen der har hørt den
Skal have et åbent kabinet og det er sten sikkert. Har hørt den samme sub i både åbent og lukket kabinet og åbent er klart mest min smag!
Men cody kan du be/afkrafte de links ovenover ;-)? om det er godt eller skidt? Trodsalt en pæn klat penge jeg skal af med..
Venter med at købe noget til jeg har bilen. også anlæg senere. Det må jeg bare indse.
jun 2009
Men vælg en anden sub end den JBL tingest... den er da ok men til prisen fås altså en del bedre...
jun 2009
jan 2007
Skal have et åbent kabinet og det er sten sikkert. Har hørt den samme sub i både åbent og lukket kabinet og åbent er klart mest min smag!
Nu har det jo også ENORMT meget med indstillingen at gøre.
Sågar biltypen spiller en rolle.
Og så kan vi snakke kabinet størrelse, port diameter, portlængde, fyld osv..
- Spillede de med samme forstærker, og radio?
Osv. Osv. Osv..
jun 2009
NEJ... Der er skam en stor forskel på hvordan lukkede og portede kabinetter spiller... Der hvor folk går fejl af det er når de tror portede kabinetter automatisk buldrer mere end lukkede og at lukkede er mere præcise...
Jeg er selv mere til Portede kabinetter da du kan få en subwoofer til at spille højere med samme forstærker, og stadig bibeholde en rigtig god lydkvalitet...Lukkede kabinetter synes jeg bliver lidt tørre og kedelige i lyden...
jan 2012
ang åbent og lukket kabinet var det med samme forstærker, en sub i lukket kabinet og en magentil i åbent i samme model bil. klart åbent er mest mig
jan 2012
Følger: 13 Følgere: 13 Biler: 1 Emner: 29 Svar: 66
Hvorfor er det lige at det er bedre med en portet subwoofer til sedan modeller?
Jeg kører selv i en sedan, og jeg har prøvet den samme bass med både lukket og åben kabinet. Efter min mening synes jeg at den lukket lyder bedst.
jan 2012
Hvordan skal man trække kablerne fra fordørene om til forstærkeren? det kræver da lidt, gør det ikke ? mvh
feb 2010
Følger: 9 Følgere: 9 Biler: 1 Emner: 98 Svar: 3.036
jan 2012
men gladen udstyr ville ikke være helt hen i vejret ?
jun 2009
Altså du kan stille op i dB-drag og Bassrace Uanset hvad du har af udstyr i bilen... Forrige år blev der sat rekord med Xzound grej Såeh, der er plads til alle.. Husk at der jo er forskellige klasser så der er plads til alle typer opbygninger og alt slags udstyr.. .:)
jun 2009
Det er ikke en generel regel at Portede kabinetter er bedst i en sedan... men pga den type bils opbygninge med bagagrummet adskildt fra kabinen ofte med metalplader, Så kræver det enten mere speciel opbygning såsom båndpass at få lyden og også gerne trykket ind i kabinen... Eller endnu kraftigere enheder, eller kraftigere output... og portede kasser giver altid større output end lukkede... Så er det jo så op til den enkelte om man bedst kan lide lyden af det ene eller det andet... (Ofte vælger folk lukkede kabinetter fordi de kun har hørt dårlige portede opsætninger... )
jan 2012
Er det ikke noget lort at trække kabler fra døre til forstærker ;-)?
jan 2007
- Eller signalkabler fra radio, til bagagerum
jan 2012
jun 2009
Så ender du stadig med lortekabel fra døren og hen til dine enheder...= Spild af penge at trække nye kabler, da lyden stadig ikke bliver bedre end det svageste led... Og jo man kan godt høre forskel på kabler...
jan 2007
- Find nu ud af hvilken bil du skal have først, det er langt fra alle der har højtalere i bagdørene.
Min RS'er har, men de dog skiftet ud med dæmpe uld.
Det er både billigere, og så lyder det bedre ;D
jan 2012
Nu da jeg skal droppe 6x9 så skal der vel være lidt lyd til dem bagi, ergo jeg må finde en bil med højtalere for + bag ?
jan 2007
- Altså at beholde standart kablerne i selve døren.
Kablerne skal gå direkte fra forstærker, til delefilter eller højtaler.
- Ingen standart kabler imellem, så kan det være ligemeget
jun 2009
Kører du meget tit med folk bag i bilen? jeg overvejede det også en gang... Men når jeg tænkte over det... Så tit kører jeg ikke med nogen bag i bilen til at det på nogen måde kunne betale sig at bruge penge for deres fornøjelses skyld... Min bil, Min musik, Min lyd...
Du forstår ikke at det er idioti at bruge bilens originale ledninger? ok... det er fair nok...
Du er også opsat på at der SKAL en masse lyd ind bag ved dig, som om dine passagerer er vigtigere end dig selv... og selv de vil kun kunne høre lidt larm... Jo flere højttalere du har bag dig jo længere væk bevæger du dig fra noget der lyder godt og tættere på noget der bare spiller højt og larmer... Jeg brugte også en masse penge på det engang... er dog blevet klogere... det skal stadig spille ukristeligthøjt før jeg synes det er sjovt... jeg vil bare gerne have det lyder godt samtidig,.,
jan 2012
synes bare ikke at det lyder af meget hvis man bare skal have 2 fronthøjtalere og en sub, kommer subben ikke til at overdøve det hele? selvfølgelig kan man skrue ned for bassen, men alligevel ?
jan 2007
Jeg vil LOVE dig du kan blive overrasket (MEGET overrasket), over hvor godt og højt et ordentligt komponentsæt med en god forstærker kan spille.
Så længe det er lavet ordentligt, og døren og diverse steder er korrekt dæmpet osv.
jun 2009
Tror jeg skal køre en tur forbi dig med min gamle bil... (Når jeg har skiftet undervogn på den) tror du får en gigantisk overraskelse, hvis du ikke tror at et frontsæt alene kan spille bilen op...
jan 2012
Kan sagtens være jeg vil blive overrasket! Jeg har aldrig hørt om så lidt skulle kunne gøre jobbet som man siger
Cody du skal være velkommen! Er i praktik de næste 2 måneder i roskilde så der kan du også komme forbi hvis det er tættere !
Ralf, hvad har du i din egen ?
jan 2012
Meget tykke kabler? eller bare mig ? :b
Og troede det med kvindestemmen foregik enten i soveværelset eller andre spændende steder
jun 2009
Ha ha... 6 kanals til 2 højttalere... Ralf tager jeg helt fejl hvis jeg tror du bruger 2 kanaler til sub, 2 kanaler til diskant, og 2 kanaler til mellemtone? Altså du kører aktiv deling?
jan 2007
Den er dog brokoblet på alle kanalerne, så den har følgende:
2 x 240 W RMS i 4Ohm. til fronten.
1 x 470 W RMS i 2Ohm. til bassen.
Anlægget er lavet så man ikke kan se der er lavet lyd i bilen.
Det eneste der er synligt, er subben i bagagerummet.
Den sprøde kvindestemme i soveværelset giver mig skam også gåsehud af og til ;D
jun 2009
jun 2009
jun 2009
og ja Gladen vill sagtens kunne klare det...
jan 2007
Jeg bruger godt nok de medfølgende delefiltre, da F920BT ikke har mulighed for aktiv deling desværre.
jun 2009
jan 2012
Cody, den havde jeg ikke lige tænkt over, det giver self mening når man lige vender den en gang til..
Det var da nogle tykke strømkabler må jeg sige.. :b
Så tror jeg at jeg vil holde mig til gladen..
Meninger om GTO 6000